Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Medarbejder vil ikke arbejde i julen - hvad gør jeg?

Side 9 ud af 9 (84 indlæg)
Fra Vejle
Tilmeldt 24. Jan 10
Indlæg ialt: 2537
Fra  Your Virtual Ninja Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten:

For 10 år siden da jeg stod i en 7-11, der sørgede min chef for at det var muslimer der stod på jobbet juleaften... de fik mere i løn for at tage de vagter og alle var glade.

Så find evt. en som ikke fejre julen og hyr vedkommende.

Selvfølgelig en dyr løsning hvis det er en enkelt gang, men hvis det kan gavne så få lidt flere religioner ind i biksen :-)

Great!

I was just about to suggest this :)

Win-WIn

Tilmeldt 8. Jul 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 19:23

Hej Anette.

Jeg syntes, hvis Du ikke har gjort det, skrive nogen skriftlige regler, hvor man også samarbejder om arbejdstiderne i julen og på andre helligdage, og hvis en medarbejder ikke vil det, er det i mine øjne et fyringsgrundlag, på grund af dårlig samarbejde.

Jeg har et rengøringsfirma, hvor jeg er alene om det, men har haft nogen praktikanter, og de fik samme svar, at hvis jeg skal skaffe dem job, går den begge veje, også i tilfælde at sygdom, så hjælper vi hinanden, for mange vil godt have arbejde, men så må de dælme også lære ordet samarbejde.

Håber det var hjælp nok.

mvh.

Ulla Mortensen

USM Rengøring

Fra Randers
Tilmeldt 25. May 11
Indlæg ialt: 124
Fra  Købmanden på Boulevarden Skrevet kl. 12:39

amikat8:
Jeg syntes, hvis Du ikke har gjort det, skrive nogen skriftlige regler, hvor man også samarbejder om arbejdstiderne i julen og på andre helligdage

Hej Ulla.

Tak for det gode råd. Det er helt klart at jeg fremover til ansættelsessamtaler, vil gøre det klart for fremtidige medarbejdere, at vi alle er nødt til at tage en tørn i julen for at få det til at fungere.

Mange hilsner Anette

Viljen til at ville skaber evnen til at kunne

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 12:44

Hej Anette

Alexander Langhede Andersen:
Sælges der almindeligvis rigtig meget disse to dage, og er de dermed meget vigtige for din omsætning?

Jeg tænkte på netop det samme som Alexander.

Omsætning kontra løn til de 4 medarbejdere. Kan det betale sig?

Så hvis ikke din omsætning er høj i forhold til det dine medarbejdere skal have i løn og det du skal betale i skat osv. Kan det måske bedre betale sig bare at holde butikken lukket.

Jeg ville også finde ud af en løsning på om medarbejderen kan fyres på det grundlag.

Folk der ikke er motiverede til at arbejde i weekenden og på helligdage, når det er det de er ansat til, har ikke krav på et job. De må finde noget andet medmindre i har aftalt det ved ansættelses samtalen.

Når man tager et job uanset om man er studerende eller uddannet, kan man være tvunget til at arbejde på tidspunkter der ikke lige passer ind i ens privatliv. Sådan er det og det må man respektere hvis man vil arbejde.

Held og lykke med det. Der er nok en anden derude der gerne vil arbejde den dag :-)

-Jens

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Side 9 ud af 9 (84 indlæg)