ÅHH jeg er kommet galt af sted. Jeg har en lille butik der sælger babyudstyr og jeg har indkøbt 10 stk højstole af et engelsk firma som jeg handler med. De var på tilbud til kr. 250 ,- i indkøb, har solgt dem til . kr. 500-600,- stykket (så jeg er ikke blevet rig) Der kommer så et brev fra Stokkes advokat i sidste uge at jeg krænker deres rettigheder ved salg af denne højstol, og jeg skal bevise hvor mange jeg har købt, solgt og hvor mange jeg har på lager. Jeg har solgt 5 stk. (den ene er solgt til Stokke) og der er så 5 tilbage på lager, som jeg skal sende til stokke så de kan destruere dem. Wow, det var ikke en god start på dagen. Jeg har bare indkøbt en højstol der har været på markedet i 4 år og solgt i flere lande. Jeg har ikke beskrevet den som en Trip Trap eller Stokke, men bare som en alm. Højstol. Jo, den minder da lidt om Stokke Trip Trap stolen, men bestemt ikke identisk. Der er mange højstole på markedet som også ligner Trip Trap. Hvorfra skulle jeg vide at jeg ikke må – (eller måske snarer at Stokke ikke vil have at jeg sælger denne højstol.) Jeg opfylder advokatens ønsker: jeg skriver og erklærer at jeg ikke vil sælge denne stol mere og ikke vil gøre det i fremtiden, og sender de 5 der var på lager til Stokke så de kan destruere dem. Men nu kræver Stokke kr. 10.000,- i forlisbeløb for at jeg har markedsført og krænket deres Trip Trap stol. Jeg har solgt 4 stk i butikken og 1 stk på nettet. Jeg har handlet i god tro, og virkelig ikke vidst at det ikke var lovligt. Jeg har selvfølgelig kontaktet det firma jeg har købt dem af, og det er første gang de har hørt om det i de 4 år de har produceret stolen. Deres advokat har kigget på det og siger at jeg ikke skal betale. Det må være rigeligt for Stokke at jeg har erklæret at jeg ikke vil sælge/importere eller markedsføre dem igen, og de har fået de sidste 5 stole til destruktion. Jeg har et brev liggende som jeg skal underskrive og så bare indbetale kr. 10.000,- til en konto. Men jeg har ikke lyst til at betale, jeg har ikke vidst at det var forkert, føler virkelig at Stokke gør mig til kriminel. Men samtidig er jeg også lidt bange for at hvis jeg ikke betaler så hiver de mig videre gennem en retssag (det truer de med i deres brev) Hvad ville I gøre?? Bare betale?? Eller nægte at betale, men beklage hvis Stokke syntes at jeg ubevidst har krænket deres rettigheder og det vil ikke ske igen. ?? Man kan jo undre sig over at Stokke går efter mig, og ikke producenten?? Men jeg er det nemme offer, sådan føler jeg det, jeg har jo ikke en chance over for deres dyre advokater.
Håber I kan hjælpe, for jeg er meget i tvivl om hvad jeg lige skal stille op.
Venligst Pia |
Hej Pia
Jeg ville ikke betale - det er producenten, der har kopieret stolen og derfor det firma, som Stokke må gå efter.
Michael