Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stokke vil have kr. 10.000,-

Side 1 ud af 8 (72 indlæg)
Tilmeldt 25. Jun 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

ÅHH jeg er kommet galt af sted.

Jeg har en lille butik der sælger babyudstyr og jeg har indkøbt 10 stk højstole af et engelsk firma som jeg handler med.

De var på tilbud til kr. 250 ,- i indkøb, har solgt dem til . kr. 500-600,- stykket (så jeg er ikke blevet rig)

Der kommer så et brev fra Stokkes advokat i sidste uge at jeg krænker deres rettigheder ved salg af denne højstol, og jeg skal bevise hvor mange jeg har købt, solgt og hvor mange jeg har på lager.

Jeg har solgt 5 stk. (den ene er solgt til Stokke) og der er så 5 tilbage på lager, som jeg skal sende til stokke så de kan destruere dem.

Wow, det var ikke en god start på dagen.

Jeg har bare indkøbt en højstol der har været på markedet i 4 år og solgt i flere lande.

Jeg har ikke beskrevet den som en Trip Trap eller Stokke, men bare som en alm. Højstol.

Jo, den minder da lidt om Stokke Trip Trap stolen, men bestemt ikke identisk. Der er mange højstole på markedet som også ligner Trip Trap.

Hvorfra skulle jeg vide at jeg ikke må – (eller måske snarer at Stokke ikke vil have at jeg sælger denne højstol.)

Jeg opfylder advokatens ønsker: jeg skriver og erklærer at jeg ikke vil sælge denne stol mere og ikke vil gøre det i fremtiden, og sender de 5 der var på lager til Stokke så de kan destruere dem.

Men nu kræver Stokke kr. 10.000,- i forlisbeløb for at jeg har markedsført og krænket deres Trip Trap stol.

Jeg har solgt  4 stk i butikken og 1 stk på nettet.

Jeg har handlet i god tro, og virkelig ikke vidst at det ikke var lovligt.

Jeg har selvfølgelig kontaktet det firma jeg har købt dem af, og det er første gang de har hørt om det i de 4 år de har produceret stolen.

Deres advokat har kigget på det og siger at jeg ikke skal betale. Det må være rigeligt for Stokke at jeg har erklæret at jeg ikke vil sælge/importere eller markedsføre dem igen, og de har fået de sidste 5 stole til destruktion.

Jeg har et brev liggende som jeg skal underskrive og så bare indbetale kr. 10.000,- til en konto.

Men jeg har ikke lyst til at betale, jeg har ikke vidst at det var forkert, føler virkelig at Stokke gør mig til kriminel.

Men samtidig er jeg også lidt bange for at hvis jeg ikke betaler så hiver de mig videre gennem en retssag (det truer de med i deres brev)

Hvad ville I gøre??

Bare betale??

Eller nægte at betale, men beklage hvis Stokke syntes at jeg ubevidst har krænket deres rettigheder og det vil ikke ske igen. ??

Man kan jo undre sig over at Stokke går efter mig, og ikke producenten?? Men jeg er det nemme offer, sådan føler jeg det, jeg har jo ikke en chance over for deres dyre advokater.

Håber I kan hjælpe, for jeg er meget i tvivl om hvad jeg lige skal stille op.

Venligst

Pia

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Pia

Jeg ville ikke betale - det er producenten, der har kopieret stolen  og derfor det firma, som Stokke må gå efter.

Michael

Tilmeldt 25. Jun 08
Skrevet kl. 14:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ikke i følge Stokkes advokat så er det mig og ikke producenten, og det kunne måske være at de ville gå efter producenten senere.

Og det er mig har den i butikken, derfor er jeg selv ansvarlig - siger advokaten

(har skam prøvet at skyde den videre) bare uden held

Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 500
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 14:17

I mine øjne, skulle du aldrig have sendt dem stolene i første omgang. Du skulle have taget kontakt til en advokat, og via ham, ha fået Stokke til at uddybe deres påstand og evt. medsende dokumentation.

Hvis stolen du har solgt, ikke på forhånd er dømt "ulovlig", så kan de ikke tillade sig, bare at sende krav til dig på den måde som de gør.

Du har vist en stor samarbejdsvilje, ved at du, uden yderligere, har sendt stolene til dem. At de så bagefter fremsender betalingskrav, virker på mig provokerende. Lidt som om, at når nu du sendte stolene med det samme, så betaler du sikkert også med det samme.

Som sagt - Er stolen du har solgt, ikke dømt som værende en ulovlig kopi/efterligning, så er Stokke's fremgangsmetode stærkt kritisabel.

Når man fremsender krav til andre, bør man i det mindste vide sig sikker på, at man har loven på sin side. Og hvis producenten af stolene, i løbet af 4 år, virkelig aldrig har hørt at det skulle være et problem, så lyder det ikke til at Stokke har noget grundlag for opkrævningen.

Kontakt en advokat og hør hvad han har at sige. Hvis det viser sig at Stokke ikke har noget reelt krav at kunne gøre imod dig, så bed advokaten forlange stolene retur eller erstattet.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 14:18

Fokus:
Jeg ville ikke betale - det er producenten, der har kopieret stolen  og derfor det firma, som Stokke må gå efter.

Sådan tror jeg ikke helt det hænger sammen. Du har ikke automatisk ret til at krænke andres rettigheder, bare fordi der er andre der gør det :o)

Om det så er det der sket i denne sag, skal jeg ikke kunne sige, Mit bedste råd til trådstarter må være, at kontakte en advokat med speciale i rettigheder. Evt.Kristian Holte, der er aktiv herinde.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

galt er nok mest, at du ved at tilbyde de kan destruere dine 5 stole har tilkendegivet, at du er med på at de har ret.

Deres optræden er rædselsfuld og burde ud i primetime tv så vi alle kan undgå deres stole. Du skal IKKE betale - afvis dem totalt - og HVIS de så går videre med sagen, så tag de omkostninger der kan være ved en advokat og lad dem gå i retten for at bevise at DU har gjort noget ulovligt og at det er DERES unike design.

Det er spørgsmålet om ikke de med deres optræden her nærmest optræder som pengeafpressere ved at afkræve dig 10.000 kr, set i lyset af din fortjeneste på 5 stole på 1500 kr og at du ikke har beskrevet dem som trip/trap - stokke).

Jeg bryder mig ikke om billigt kopi design, men Stokkes optræden her er så langt under bæltestedet, at de skulle skamme sig. Jeg vil lige huske mig selv på at fraråde alle at købe deres stole.

Uanset deres advokater der dygtige og din også koster lidt - så vinder du den efter min bedste mening - og selv om du kommer til at betale egen advokat - skal du tage det roligt - de kører ikke sagen tror jeg

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:22

igang:

Sådan tror jeg ikke helt det hænger sammen. Du har ikke automatisk ret til at krænke andres rettigheder, bare fordi der er andre der gør det :o)

Det ved jeg godt. Jeg skriver bare, at jeg ikke ville betale. Jeg skulle selvfølgelig have uddybet detmed at juristerne må kæmpe om sagen og så ville jeg naturligvis betale, hvis det faldt således ud.

Jeg har ikke hørt om en sag før, hvor en forhandler skal betale erstatning. Så er det jo en ren pengemaskine for Stokke, hvis de kan tage fat i alle forhandlere, som har købt stolen.

Michael

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 14:42

For SILVAN!!! jeg var blevet arrig over den behandling!

Jeg har absolut ikke styr på juraen i det her - men jeg kan på ingen måde forestille mig, at det de har gang i, er helt fint i kanten, og HVIS du har krænket nogle rettigheder, så er det da stadig en klam måde de griber det an på.

Jeg har lige googlet højstole, og der er da masser af shops der sælger andre højstole end lige Stokkes - endda også nogle, som sælger BÅDE Stokke og andre mærker - f.eks. www.kidsnbaby.dk - så jeg kan slet ikke forstå den behandling fra Stokke.

Jeg ville helt seriøst tage fat i Ekstra Bladet, BT og alle andre, der kunne tænkes at ville bringe en sådan historie.

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Tilmeldt 25. Jun 08
Skrevet kl. 14:45

Jeg har ikke vidst at jeg var på kant med Stokke,

én ting er at reagere og anden er et forlisbeløb. Det er ok at de siger at den er sku for tæt på deres stol, (- men både jeg og mine kunder kunne altså sagtens se forskel.)

I har ret i at de bare kan gå efter alle de små butikker, og det er da unfair.. de kan bare plukke dem en efter en.

Det er da producenterne der skal sørge for at tingene er i orden. Jeg tjekker da ikke enhver ting jeg indkøber om det nu er lovligt, det har jeg da aldrig været ude for før, eller hørt om.

Det var et 52 siders brev jeg modtog, heriblandt nogle domme hvor nogle havde lavet højstole og tabt i sø -og handelsretten.

Men jeg ved også at de har tabt flere sager.

I har ret i at jeg nok bare skal kontakte en advokat og forhøre mig hos ham.

Hellere betale en advokat penge end Stokke.

Jeg ved at de for nogle år siden var i kontakt, da de gik lige over kanten overfor deres egne forhandlere og konkurrencestyrelsen. Men de er bare så fandes store!!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:55

De er store og opfører sig horibelt - advokat kan du vente med til de gør alvor af sagen vil jeg mene - de skal ha ret stor sikkerhed for at vinde før de tager dig i retten. Jeg synes det ligner gemen pengeafprsening og vil aldrig mere røre deres produkter med spidsen af min "ildtang"

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 8 (72 indlæg)