Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stokke vil have kr. 10.000,-

Side 3 ud af 8 (72 indlæg)
Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Først vil jeg sige det er surt at modtage sådanen henvendelse og forstår dig godt!
Jeg ville ikke have henvendt mig til firmaet uden at have taget fat i min advokat.
Så brug en advokat i dette tilfælde.
De penge er hurtigt givet godt ud kontra at famle i blinde.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 18:12

Kenneth:

Mikael christiansen:
videre mund til mund , derved  skal de tænke sig grundigt om ved sådanne krav om det kan betale sig

Hej

Nu er problemet at vi har noget der hedder injurie loven, så derfor skal man også her passe på med hvad man siger.

Og for at skære det lidt ud, så nytter det ikke noget at blive hævngærrig eller andet. For det kommer man ingen vejne med. Andet end at det spilder ens egen tid. Og i værste fald, resikere at skulle have flere advokater på.

Og at ens kunder vil miste respekten for en.

/Kenneth

i mit tilfælde måske også bedste vis ikke overholder betingelser = dårligt show tit , må sådan set sæt krav betal før altid showets start og vis de ikke overholder kan jeg afbryde og forklare dem jeg ikke behøver optræde jeg eller mine stripper ,

jeg har bare gjort den fejl altid at optræde snakker kun mig stripper ikke de andre stripper på min side  , det medføre måske også lidt med sig , jeg vil tro med næsten 100% sikkerhed jeg er den eneste stripper der ikke har afbrudt et eneste shows grundet betingelser ikke overholdes

jeg må til at ændre mig , jeg takker for jeg blev gjort opmærksom på min fejl , nu må jeg i gang med at blive fuld endt iværksættere

jeg takker mange gange for denne her på middelset om ens fejl

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15052
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:14
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

bvhuset:

Jeg har slet ikke tænk på at denne stol kunne komme på tværs af stokke, men syntes de er hårde. Den stol har nogle andre ting i udformingen. og så er den fra en anerkendt firma. bare ikke dansk:(

Jeg er udemærket godt klar over at men ikke lige skal købe ... "ja undskyld mig" direkte fra polske eller kinesiske firmaer - kopi vare er noget de er dygtige til og selv skrive godkendelser på.

Jeg ved at Stokke vinder og taber sager.. men de gør det ved alle.. Leander har lige haft alle deres kaldt tilbage, indtil de blev frikendt, Danstolen, Thomas højstol.. der er højstole nok der ligner lidt med er i handlen. Og som sagt, så har det firma jeg har købt den af aldrig hørt noget før nu, og det er da besynderligt.

Men jeg var bare den uheldige, så nu ved de at de skal holde sig langt væk fra Danmark, Norge og Sverige, jeg ved ikke hvilke lande de har solgt den stol til.

Jeg er ikke i tvivl om at hvis jeg ikke betaler, så går de videre, de er ligeglade bare så længe de får ret og jeg betaler.

Men jeg ved at Bilka og Stokke er noget uenige pt..

Jeg kan godt forstå at de kæmper for deres ret og patent - selvfølgelig

Det er bare død ærgeligt at jeg ikke vidste bedre.. men syntes stadig de er stride og hårde i deres henvendelse

Det kan være svært at vurdere, hvornår man krænker et firma. Ja selv domstolene har svært ved at afgøre det nogle gange...

Men et godt råd er i hvertfald, at du vælger dine kampe med omhu. Det er bedre at acceptere nederlaget, når det ikke er større, end at fortsætte i en retssag med dem, og måske ende ud med at betale 2-3-4-5-10 gange så meget, når advokatomkostninger osv er kommet på.
Du har lært det lidt på en hård måde, men husk på det er modgang, som gør en stærk, og hvor man lære mest...

Desuden skal du ikke tage deres breve så alvorligt. Det er standard breve, og de har intet personlig relation til dig. Det er skabeloner, som de sender ud til alle dem, som krænker deres rettigheder, og de retter kun i navn, beløb og evt lovgivning alt efter sagens karakter.

Hvis du ringer til Stokkes advokat, og fortæller dem, at du er kede af situationen, og at du ikke gjorde det bevidst, men at du synes beløbet er for højt, så er de sikkert også til at snakke med. Du kunne evt foreslå dem, at du betaler 5-6.000 kr, og så kan de destruere de sidste 5 stole, og så kan i alle komme videre. Der sidder altså mennesker på et advokatkonto og også ved Stokke, så hvis du taler til deres hjerte, så kan det være det går over til din fordel... 

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 18:30

Jeg er helt enig med Fashion-Seller

Det drejer sig nu rent lavpraktisk om at komme så billigt fra et som muligt, og hvis du skriver at du ikke vidste at de var "ulovlige" at du derfor uden videre sendte dem de resterende stole i tiltro til Stokkes argumenter, og at du dermed var af den opfattelse af sagen var slut.

Du vil nu - fortsætter du i brevet -vise din gode vilje endnu engang og betale xx00 kr. som svarer til din fortjeneste på de stole du har solgt.

Uanset hvem der har ret, -så risikerer du at sagen ender i Retten fordi advokatomkostningerne er peanuts for Stokke. Modsat hvad nogle tror, så kan du vinde sagen og så alligevel stå tilbage med en advokatregning du selv skal betale størstedelen af.

Hvis der derfoimod ikke er noget at vinde for Stokke rent markedsføringsmæssigt = noget der kunne afskrække andre - så er det nok ikke så vigtigt for Stokke om de får 3 eller 10 tusind i forliget.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:10

Hej

Må vi ikke se stolene? Ingen udtalelser/indlæg i denne tråd forholder sig til, om de rent faktisk ligner hinanden. Du skrev tidligere, at du og dine kunder er enige om, at de ikke ligner hinanden. Det kan da ikke være rigtigt, at Stokke skal have lov at destruere stolene OG have penge for det, hvis intet design er blevet krænket. Jeg er helt enig med Fashionseller og hans holdninger omkring kopivarer og plagiater, men vi alle har skrevet udfra at stolene ligner hinanden, men det bør da være domstolene, der afgør det og ikke Stokke eller os.

Michael

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 09:36

Fokus:
Må vi ikke se stolene? Ingen udtalelser/indlæg i denne tråd forholder sig til, om de rent faktisk ligner hinanden
Fokus:

????? - det står lige over dit eget indlæg, i mit svar........

Livet er ikke retfærdigt, og det ville da være utroligt dumt, når man nu har sendt stolene til destruktion at spilde penge på "muligvis at få ret".

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 09:41
Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 09:52
Som de andre skriver, så er løbet nok kørt eftersom du allerede har sendt stole til destuktion og skrevet under på det omtalte papir.

Inden du skriver under på mere og bare hoster op, så kan du evt. tage kontakt til det Engelske firma du har købt stolene af, og høre om de ville være interesseret i at køre en sag for dig.
De må vel have en interesse i at beskytte deres egne kunder imod påstande der endnu ikke er dokumenteret og afsagt dom over.

Hvis det Engelske firma forholder sig passivt, vil Stokke frit kunne presse diverse virksomheder og dermed underminere deres eksistensgrundlag blot med påstande og trusler.

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:01

bvhuset:
Jeg har slet ikke tænk på at denne stol kunne komme på tværs af stokke, men syntes de er hårde.

Hvis nogen krænker mine rettigheder er jeg også hård.

Hvad skulle de have gjort?
Skulle de have skrevet: "Kære du - vi er kede af, at du sælger en stol, der ligner vores. Venlig hilsen Stokke."

Ville det have fået dig til at standse salget? Næppe.

Jeg er HELT på Stokkes side i den her sag. De har gjort præcis, som jeg selv ville have gjort i samme situation.

Venlig hilsen

Hans

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:05

Fokus:
Må vi ikke se stolene? Ingen udtalelser/indlæg i denne tråd forholder sig til, om de rent faktisk ligner hinanden.

Det ville efter min mening være en tåbelig optrapning af konflikten med Stokke, hvis trådstarter viser stolene frem.

Venlig hilsen Hans

Side 3 ud af 8 (72 indlæg)