Hej, Vi har i få måneder haft en person ansat. Han har lavet nogle fejl, men virket til, at være en dygtig medarbejder. I sidste ende blev det dog til for mange fejl, og sjusk, og det gik ud over vores kunder. Efter at have forsøgt, at motivere ham til at forbedre sig og efter at have dækket de ekstra omkostninger for kunder, når han lavede fejl, så endte vi med at opsige personen i sidste uge. Vi tog omkostningerne på os. Mandag og tirsdag, denne uge, har vi så haft opkald fra kunder, hvor han har været ude. Nu, efter han er opsagt, har vi yderligere omkostninger der løber op i nærheden af 20000 kroner. Reparationer han har lavet der ikke var ok. Vi skal betale 1 måneds løn til ham, mens han er fritstillet (vi vil helst ikke have han arbejder for flere kunder) i opsigelsesperioden. Har vi mulighed for at skære ind i hans løn pga de omkostninger han har påført firmaet? Regningen fra hans arbejde er simpelthen blevet for stor til at vi kan sluge den. Vi var flinke ved ham og opsagde ham "pga nedgang i arbejde". Håber der er nogle der information om dette, da jeg ikke kan finde svar. |
Hej
Nej, selvfølgelig kan du ikke det - du har jo selv sendt ham ud til kunderne for at udføre arbejdet. Og hvis han laver fejl, er det stadig virksomhedens ansvar. Så du må bide i det sure æble, og få løst dine kunders problem.
Hvad mener du i øvrigt med at I var 'flinke', da I sagde ham op?
MVH
Kirsten