Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man nedsætte løn til opsagt medarbeder pga hans omkostninger...

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Sep 09
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Vi har i få måneder haft en person ansat. Han har lavet nogle fejl, men virket til, at være en dygtig medarbejder. I sidste ende blev det dog til for mange fejl, og sjusk, og det gik ud over vores kunder.

Efter at have forsøgt, at motivere ham til at forbedre sig og efter at have dækket de ekstra omkostninger for kunder, når han lavede fejl, så endte vi med at opsige personen i sidste uge. Vi tog omkostningerne på os.

Mandag og tirsdag, denne uge, har vi så haft opkald fra kunder, hvor han har været ude. Nu, efter han er opsagt, har vi yderligere omkostninger der løber op i nærheden af 20000 kroner. Reparationer han har lavet der ikke var ok.

Vi skal betale 1 måneds løn til ham, mens han er fritstillet (vi vil helst ikke have han arbejder for flere kunder) i opsigelsesperioden. Har vi mulighed for at skære ind i hans løn pga de omkostninger han har påført firmaet? Regningen fra hans arbejde er simpelthen blevet for stor til at vi kan sluge den.

Vi var flinke ved ham og opsagde ham "pga nedgang i arbejde".

Håber der er nogle der information om dette, da jeg ikke kan finde svar.

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej

Nej, selvfølgelig kan du ikke det - du har jo selv sendt ham ud til kunderne for at udføre arbejdet. Og hvis han laver fejl, er det stadig virksomhedens ansvar. Så du må bide i det sure æble, og få løst dine kunders problem.

Hvad mener du i øvrigt med at I var 'flinke', da I sagde ham op?

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 250
Fra  AGIZO Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Kirsten E:
Hvad mener du i øvrigt med at I var 'flinke', da I sagde ham op?

Jeg går ud fra, at de var flinke at fyre ham, med begrundelsen "Nedgang i arbejde" istedet for: "Sjuskehovede som ikke gør sine ting ordentligt og har kostet virksomheden alt for mange penge ift. den indtjening han har skabt"

Hvad vil du helst fortælle din kommende arbejdsgiver af de 2 ovenstående sætninger?

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Nix det kan i ikke - en medarbejder hæfter ikke økonomisk for fejl

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

powerstart:
Nu, efter han er opsagt, har vi yderligere omkostninger der løber op i nærheden af 20000 kroner. Reparationer han har lavet der ikke var ok.

Kontakt jeres forsikringsselskab som det første.

Find ud af om fejlene er bevidste eller ubevidste. Er de lavet for at skade jer, skal I ikke udbetale noget, men tage kontakt til en advokat for at høre om erstatningsmulighederne, kan også være den kan vendes med jeres forsikringsselskab.

 

Køb ren argan olie her

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 00:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Entrepreneur - Jan:

powerstart:
Nu, efter han er opsagt, har vi yderligere omkostninger der løber op i nærheden af 20000 kroner. Reparationer han har lavet der ikke var ok.


Kontakt jeres forsikringsselskab som det første.


Find ud af om fejlene er bevidste eller ubevidste. Er de lavet for at skade jer, skal I ikke udbetale noget, men tage kontakt til en advokat for at høre om erstatningsmulighederne, kan også være den kan vendes med jeres forsikringsselskab.


 



Ja, prøv og vend sagen med forsikringen.

Medarbejderen kan i ikke gøre ansvarlig. Af teksten virker det ikke som om at det har været en bevidst handling, men snarere manglende dygtighed. Det er arbejdsgiverens ansvar.
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)