Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kontakt virksomhed med henblik på sponsorat?

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Kbh
Tilmeldt 13. Jan 11
Indlæg ialt: 400
Fra  Nordic Race Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Til næste år(juni), skal jeg præsentere et nyt koncept(motionsløb) i dk, og i den forbindelse mangler jeg råd og vejledning til hvordan man kontakter, og præsentere sit produkt til virksomheder, mhp sponsorat. (email, telefon, møde op i virksomheden?)

Det drejer sig både om sponsorater mhp på helt specifikke ting(t-shirts, sodavand, matrialer til løbet mm.) Samt sponsorat i form af penge. 

Håber der er nogle rare aminoer der har erfaring med dette, eller nogle som selv har virksomhed, som vil forklare hvordan de helst ville kontaktes.

I første uge af december skulle hjemmeside, facebookside, samt en introvideo til løbet gerne være klar. 

Hvis i føler i mangler info for at kunne besvare spørgsmålet, så skyd løs.

JCE

Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 19:21

Det en god ide at sende en mail om de overhoved sponsorre ting/penge

Venlig hilsen
Milos

Fra Kbh
Tilmeldt 13. Jan 11
Fra  Nordic Race Skrevet kl. 19:30

Sorry, den fangede jeg ikke lige?

Fra Nordsjælland
Tilmeldt 7. Aug 10
Indlæg ialt: 261
Skrevet kl. 07:29
Fra Århus
Tilmeldt 18. Oct 10
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 08:49

Gentofte:
Det en god ide at sende en mail om de overhoved sponsorre ting/penge

Det er så ikke en god ide, da det er spam og derfor ulovligt.

Der er kun 3 muligheder: alm. post, telefon og personligt fremmøde.
Jeg vil anbefale at starte med telefonen hvor du så kan få tilladelse til at sende materiale på mail og evt. lave aftale om et møde.

René Hvid

Outsource Marketing - Professionel Telemarketing i Århus

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 09:01
Først ville jeg lave en præsentation som du kunne sende ud til evt sponsorer.

Heri bør du bl.a. Angive formål med dit løb, hvordan du udskiller dig fra de andre osv. Dvs en "salgsbrochure".

Herefter må du udarbejde en oversigt over hvad du skal bruge sponsorer til, og hvad de enkelte sponsorater skal koste.

Find ud af hvilke virksomheder du vil i kontakt med. Taget i betragtning at løbet er i juni 2012, ville jeg tage telefonisk kontakt til dine targets. Viser de interesse så send dem dit salgsmateriale pr mail, og følg så op senere.

Gå først efter potentielle hovedsponsorer, er de ikke interesseret i et hovedsponsorat, så prøv at sælge dem et af de mindre sponsorater.
Fra Kbh
Tilmeldt 13. Jan 11
Fra  Nordic Race Skrevet kl. 13:02
Tak for dit svar Mortensen!

Når jeg kontakter dem, skal jeg så fortælle hvordan jeg vil eksponere dem, feks via bannere ved start/mål ? Eller skal jeg fortælle hvad jeg har brug for, og så løbende blive enige om hvordan de skal eksponeres?

JCE
Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 14:38

Det afhænger jo af situationen.

Som sponsor ville jeg nok foretrække at vide hvorledes jeg blev eksponeret.

Fra Herlev
Tilmeldt 31. May 11
Indlæg ialt: 38
Fra  BillyBest.dk Skrevet kl. 14:52

Hej Jonas

Hvis du har brug for nogle flyers, så kontakt mig når tiden nærmer sig. Vi sponserer gerne ivæksættere...

Mvh. Jesper

Fra Kbh
Tilmeldt 13. Jan 11
Fra  Nordic Race Skrevet kl. 16:28

Mortensen: Har forskellige eksponeringsmuligheder, nogle kommer kun til at stå på hjemmesiden, andre vil blive eksponeret i større eller mindre grad på selve løbsdagen, alt efter størrelsen af deres sponsorat. Skal jeg bare fortælle de forskellige måde jeg vil eksponere på, og så afvente et bud fra dem? Eller skal jeg selv foreslå et beløb, og så ud fra det fortælle hvordan de vil blive eksponeret?

JCE

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)