Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO - hvordan gør jeg mest "skade"?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Dette indlæg har ikke noget med iværksætteri at gøre, det er blot et newbie SEO relateret spørgsmål :)

Som nogen af Jer sikkert ved, har vi hjemme hos mig kæmpet en brav kamp med et total entreprise firma vedr. vores renovering det sidste års tid.

Vi er nu endelig færdige, men desværre overordentligt utilfredse med den behandling vi har fået. Derfor har jeg skrevet et par indlæg på relevante fora (Amino er ikke et af dem) og sider med bedømmelser, for at advare andre fra potentielt at ryge i samme fælde.

Bemærk venligst at jeg kun har valgt at "offentliggøre" de klagepunkter som vi har ubestrideligt og konkret bevis for, og i øvrigt holdt mine indlæg sobre, samt har ventet med at gøre dette, til alle muligheder for "forsoning" var udtømte, og alle diplomatiske løsninger afprøvet. Har desuden været meget opmærksom på ikke at overskride retningslinier på nogle af ovennævnte fora. Så der er altså ikke tale om injurier eller uretmæssige klager, så har ikke behov for at få pålæst moral omkring ovenstående, bare sådan for en god ordens skyld :) 

Jeg vil selvfølgelig gerne give så mange som muligt mulighed for at se disse indlæg inden de evt. hyrer denne virksomhed, så de kan tage det med i deres overvejelser (ville have sparet os for mange prøvelser, penge og hovedpiner, hvis vi havde haft den mulighed selv). Men hvordan gør jeg bedst det? Skal jeg lave et aktivt link til deres side, eller er det bedre at lade være?

Målet er selvfølgelig at det helst skulle op og figurere omkring deres egen placering på Google, når man søger på deres navn, men gør det i denne forbindelse overhovedet nogen forskel om jeg linker aktivt eller ej? Spørgsmålet er vel også om de får noget "positivt" ud af det, hvis jeg linker aktivt til dem? For det synes jeg jo ikke ligefrem at de har gjort sig fortjent til.

De bedste hilsener

Amaris

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amaris.

Du skal ikke linke til dem, men derimod ligge det op på jeres eget website, og så få en masse til at linke til blogindlægget på dit eget website :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Casper.

Mange tak for dit svar :) Nu har jeg desværre ikke en egen side til formålet, indlæggene er blot skrevet på diverse fora (og lignende svenske sidestykker til Trustpilot etc.)

Det er oprigtigt talt for andres skyld at jeg gør det, ikke fordi jeg er ude på et privat hævntogt. Ja vi synes de er lidet flatterende mennesker, men vil bare gerne lægge det bag os og komme videre i livet og fokusere på det positive.

Så ærlig talt orker jeg ikke at bruge ret meget mere af min tid og energi på dem, så derfor virker det også lidt uoverskueligt at skulle oprette og vedligeholde en egen side. Ville gerne bare anstrenge mig en gang, for forhåbentlig at kunne give andre et bedre grundlag at beslutte sig på i fremtiden, og så ellers ikke beskæftige mig mere med dén sag!

Men så undlader jeg i hvert fald at linke til dem nogen af stederne :)

~ Amaris

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amaris.

Ja, jeg kan sagtens følge dig.

Du kan også gøre det på en af de gratis blog tjenester, men der kan du selvfølgelig risikere at de sletter det.

Men uanset hvad, så er jeg sikker på at du vil få det bedste af at gøre som du selv er inde på. Nemlig bare fokusere på det positive, og komme videre.. :-)

Men jeg kan udemærket godt forstå at det kan være belastende.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Aug 11
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Casper også siger det, ingen links, men derimod blogs. Et blogindlæg med dårlig omtale giver utrolig meget til andre menneske - vel og mærke hvis det er skrevet i en sober tone. Der skal mange positive referencer til at opveje en dårlig. 

Jeg har selv været ude for lignende inde for rejse branchen. Det kræver ret meget tid og energi at få dette op og køre, men resultatet kan være særdeles brugbart for andre.

skal lige siges jeg selv valgte at droppe det, da det tager meget tid.

Fra Bagsværd
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 358
Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kunne prøve et af DR's programmer(kan ikke lige huske hvad de hedder) og evt. selv deltage i programmet

Driver www.ebakko.dk hvor vi sælger e cigaretter og tilbehør

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Apr 10
Indlæg ialt: 165
Fra  http://kjmedia.dk/ Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Du siger at du har skrevet et indlæg på et forum. Det du kan gøre er at linke til lige nøjagtigt det indlæg, med firma-navnet som anker tekst. Det skulle gerne hjælpe indlægget oppe i googles søgeresultater, således at når folk søger på firma-navnet, så vil dit indlæg komme frem også. Præcis lige som der skete for vordingborg køkkenet. Førhen lå der et rigtigt dårligt resultat på google, som nr 2 lige efter deres egen hjemmeside. Dette resultat er dog rykket lidt nedad på siden, men ligger stadig på første side.

Kom til tops i Google med effektiv søgemaskineoptimering fra KJMedia.dk

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)