Hej Vi er i gang med at starte en webshop op, og nu er vi kommet lidt i tvivl om, hvad vi skal fastsætte salgsprisen ud fra. Vores produkter køber vi indenfor EU (og udenfor Danmark), så der er jo ingen moms på. Hvis man køber en vare til kr. 100 i udlandet og vi regner med en avance på ca. 2,5, skal man så sætte prisen til 250 (incl moms) eller 250 + moms? Heidi
|
Fastsættelse af salgspris på varer købt i udlandet.
- 1
Hvorvidt du skal regne avance med eller uden moms er i sidste ende op til dig selv. Hvad lægger dine konkurrenter i avance? |
Hejsa Som du selv er inde på, så kan du som momsregistreret undgå at betale den udenlandske moms ved køb inden for EU. Køber i så en vare til 100 kr. og påtænker at i skal have en fortjeneste på 250 kr. (100 kr x 2,5), så skal jeres salgspris jo være 350 kr. + moms, (dvs. 437,5 inkl. moms). Håber det hjalp :) |
Ja okay min fej med formuleringen der:)! Jeg ved, at man indenfor tøjbranchen plejer at sige, at man ganger med 2,5 - 2,7 ca. Køber man tøj for kr. 100 (incl moms) sælger man det til ca. 250-270 (incl moms). Vores idé er umiddelbart at købe for kr. 100 og så sælge det for 250 + moms. Vi skal ikke indenfor tøjbranchen men noget i samme genre, og der tror jeg vi ligger deromkring med hensyn til avance. Jeg tror det eneste vi kan forholde os til, er at vi ikke må sælge det billigere, end hvad vores leverandører selv sælger det til ude i deres butikker eller lignende!! Heidi |