Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Organiske google hits forsvundet - hjælp søges!

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 10. Dec 09
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er lidt i panik Surprise

Jeg har for flere måneder siden redesignet og nyskabt mit website. Det er nu i joomla og blev flyttet til en anden udbyder (danhost).

Mit problem er at siden flytningen er de organiske besøgende (altså ikke betalende) blevet alvorligt reduceret. Jeg kan også se at når jeg søger på ord/sætninger hvor jeg plejer at blive fundet på første side så er jeg slet ikke med.

Jeg har forsøgt alt muligt og er lidt desperat. Jeg kan ikke sige det med sikkerhed, men jeg tror ikke det 'blot' er SEO. Hvem ved med den slags ting, så sig gerne til hvis du tror det er her hunden ligger begravet :-)

Jeg frygter det er noget mere alvorligt, men har intet gæt på hvad. Please hjælpe mig. Kan du se hvor problemet er? Har du gæt? Bud? Jeg vil så gerne tilbage på sporet :-)

Vi får stadig en stor dejlig portion besøgende både fra AdWords og de organiske, men faldet var drastisk.

Det website som jeg omtaler er www.Rejseprogrammet.dk og jeg skal være alle meget taknemmelige hvad I kan hjælpe med en løsning :-)

Tilmeldt 25. Jun 08
Indlæg ialt: 28
Fra  Bioburn.dk - Kvalitets biopejse Skrevet kl. 21:02

Måske er du bare blevet ramt af den kære google panda update. Der skulle være en del affiliate sites som er blevet ramt, hårdt, og det bærer din side præg af hvis jeg ikke tager fejl?

Jeg tjekkede detsuden dine backlinks, og formegentlig er der en del at hente for dig med lidt god gammeldaws linkbuilding.

Op på hesten igen ;-)

Vil du gerne have mere relevant trafik? Så læs min blog om content marketing.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 22:09

der er nærmste kun udgående links på hele siden forsiden er mere links ud end der er tekst det vil jeg skære ned af links ud

mere arbejde med social aktive jeg kan ikke se google plus på siden

lave nyt og mere tekst på siden, dette elsker google nye ændringer

find flere links dette kan altid forbedres

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 540
Skrevet kl. 22:34

Der kan være MANGE årsager til at dine side har mistet placeringer i Google og dermed organisk trafik. Jeg vil næsten vove at påstå, at det nærmere er reglen end undtagelsen når man skifter CMS/backend-system.

Hvis du har overvåget dine placeringer, kan du nemt finde ud af hvilke sider der er faldet og derved identificere årsagen. Hvis ikke dette er tilfældet, kan du muligvis finde ud af det via google analytics (hvis du altså har haft analytics installeret både før og efter trafiknedgangen).

Selvom andre her i tråden skriver, at du blot skal klø på med links og SEO hælder jeg mere til at du finder ud af præcis hvilke sider der faldet i søgemaskinerne og i stedet arbejder med at finde "fejlene" i dit nye system netop i forhold til disse sider (der er jo tale om "mistet trafik" - ikke "manglende trafik"...).

Fra Århus
Tilmeldt 10. Dec 09
Skrevet kl. 07:41

Der er mange links på de fleste af mine sider, men størstedelen af dem linker bare rundt på egen side. Interne links tæller det ned? Det er jo ikke udgående links som du siger. Google+ er jeg ved at placerer på alle sider.

Kan det være et problem at linke meget rundt på egen side?

Fra Århus
Tilmeldt 10. Dec 09
Skrevet kl. 07:45

Hej Peter

Jeg tror du har helt ret når du skriver "der er jo tale om "mistet trafik" - ikke "manglende trafik"." Og det er også derfor jeg stopper lidt op med 'bare at knokle derudaf'.

Jeg har analytics (både før og efter). Desværre ser det umiddelbart ud som et fald over hele siden. Men måske kigger jeg forkert. Kan du uddybe hvad du mener jeg skal kigge efter?

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 08:33

Hej Nikolaj.

Prøv at kig efter om det er specifikke søgeord, som din trafik er faldet på.

Det lyder for mig som om at det er da du skiftede host, at Google så skal indeksere din side igen.

Men begynd langsomt at lav links til den fra nogle gode steder, det kan aldrig skade.. :-) Så skal du nok komme tilbage i Google før eller siden.

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 08:57

Hej Nikolaj,

Det er oplagt at spørge om du har husket at viderestillet de gamle url'er til de nye, hvis altså du har ændret dem og det kunne jo tænkes når du har skiftet til Joomla.

Hvis ikke du har gjort det, skal du have lavet 301 redirects fra de gamle url'er til de nye. Læs mere her: http://www.seobook.com/archives/000215.shtml.

Hvis ikke du allerede er det vil jeg anbefale dig at tilmelde dig Google Webmaster Tools, som du vil få meget glæde af når der er problemer som disse.

Fra Århus
Tilmeldt 10. Dec 09
Skrevet kl. 09:13

Yes jeg har viderestillet med 301(i .htaccess) og det virker når man taster det ind. Jeg er dog bange for om google har forstået det for inde i webmaster tools står der at over 300 sider ikke findes. Mange af dem er netop de flyttede, men når man klikker på dem kommer man det nye (rigtige) sted. Der er altså ikke en fejl, men ser google det stadig som en fejl?

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 09:23

Nikolaj Witte:

Der er mange links på de fleste af mine sider, men størstedelen af dem linker bare rundt på egen side. Interne links tæller det ned? Det er jo ikke udgående links som du siger. Google+ er jeg ved at placerer på alle sider.

Kan det være et problem at linke meget rundt på egen side?

din link trust rank er meget lav http://www.opensiteexplorer.org/links?site=www.rejseprogrammet.dk denne service regner kvalitet ud ad links og hvor de er fra

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)