Jeg har et nyopstartet firma og overvejer at bruge Visma online regnskabsprogram Men når man skal oprette kunder derinde skal man bruge navn og adr?
Men da jeg sælger online ydelser og til mange forskellige skal jeg vel ikke oplyse om navn og adr i et regnskab? jeg mener bageren får jo heller ikke mit navn når jeg køber et franskbrød? Jeg kommer kun til at sælger over Paypal og der får jeg jo en liste over alt hvad der bliver solgt Men jeg tænker jeg stadig skal føre beløb og varetype ind i Visma programmet så jeg kan bruge indtægterne osv. til bogføring der og nemt kan trække det fra udgifterne og regne moms osv. Men hvad gør man lige når man skal oprette kunder? skal jeg bare skrive noget andet i felterne ved navn og adresse fx. "guldprofil" |
Spørgsmål ang. Regnskab
Du kan bogføre indtægten på basis af opgørelsen fra Paypal. Gemmer du oplysningerne, kan du bogføre disse i "klumper", da De gemte oplysninger fra Paypal skulle afdække din pligt til at dokumentere transaktionerne. |
Når du siger bogføre i "klumper" kan jeg så erstatte at de felter hvor der normalt skal stå navn og adr. i det regnskabs program med at skrive det som fx. "kunder" der hvor der ellers normalt skal stå navn og adr. også smide alle under det "kundenavn" "Kunder" hvis det kan forståes det jeg prøver at forklare hehe... |
Altså jeg mener i og med det er lige gyldigt med "kundens" navn osv. så kan jeg vil godt smide alle kunder under samme kundenavn.? |
Du posterer således salget udelukkende i finans, ikkei debitormodulet. |
Nu har jeg lige kigget lidt i Visma programmet "online" igen og kan ikke lige finde noget hvor man kan indskrive kontant betaling? kun at man skal oprette en kunde først som man skal sælge til? |
Du ska ikke registrere nogen faktura! |
kender intet til visma online - men hvis det minder om summasumarum fra samme selskab - så er der her link til en google bog om bogføring af kontant i det program |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
Ok men egentlig når jeg nu har det hele fra Paypal så er det måske dobbelt arbejde og sidder og skrive det ind igen andre steder? egentlig kan jeg vil nøjes med noget så simpelt at kunne "notere" det samlet salgs beløb fra paypal i exelark hver dag og notere udgifter. behøver vel ikke sidde og skrive alle beløb ind igen fra hvert enkelt kunde når jeg jo har alle de oplysninger liggende på Paypal kontoen? bare det samlet beløb fra hver dag også evt. udskrive bilig fra paypal og ligge ved "dagens omsætning" ? |
En model til bogføring i excel skulle du kunne finde enten her på amino eller ved at søge på feks google |