Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forhindre at udvikler stjæler ens idé?

Side 3 ud af 4 (35 indlæg)
Tilmeldt 8. Jan 08
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jeg meget uenig i. Som udgangspunkt handler det om at beskytte sig på bedste vis, også selvom andre ikke tror på ideen eller andre såkaldte eksperter vender tomlen ned af.

Hvem havde troet at der var penge i facebook ideen, som er så banal som noget kan være og på ingen måde nyskabende.

Tro på din ide, også selvom eksperter eller andre ikke synes det samme. Beskyt den og ofre de penge / tid der skal til og husk - Better safe than sorry...

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Apr 11
Indlæg ialt: 198
Fra  Innovativ Marketing Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronni Larsen:

Du er nød til at åbne op og fortælle din idé Emil for overhovedet at finde ud af om der er nogen som har interessen. Så sørg for at være openminded og ikke alt for låst.

Held og lykke

Tak skal du have, du har ret, du har været til stor hjælp! :)

Få et gratis mac support tilbud. Helt uforpligende.

Vi kontakter dig med pris og tidsestimat. www.melping.com

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Apr 11
Indlæg ialt: 198
Fra  Innovativ Marketing Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Oliver Pedersen:
for der er måske nogen, som kan føle sig krænket, hvis det virker som om du ikke stoler på dem. Så blev at få det til at virke så naturligt som muligt, at han bare lige skal underskrive.

Det har du 100 % ret i, det er noget jeg virkelig skal passe på,

Tak for hjælpen :)

De bedste hilsner
Emil 

Få et gratis mac support tilbud. Helt uforpligende.

Vi kontakter dig med pris og tidsestimat. www.melping.com

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Apr 11
Indlæg ialt: 198
Fra  Innovativ Marketing Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

spnx:
Tro på din ide, også selvom eksperter eller andre ikke synes det samme. Beskyt den og ofre de penge / tid der skal til og husk - Better safe than sorry...

Er fuldkommen enig med dig, har det heldigvis på samme måde!

Få et gratis mac support tilbud. Helt uforpligende.

Vi kontakter dig med pris og tidsestimat. www.melping.com

Tilmeldt 21. Aug 06
Indlæg ialt: 292
Fra  WebSafe Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

spnx:
Som udgangspunkt handler det om at beskytte sig på bedste vis, også selvom andre ikke tror på ideen eller andre såkaldte eksperter vender tomlen ned af.

Men det er vanskeligt at rejse kapital, hvis de 'såkaldte eksperter' ikke tror på ideen!

Og det væsentlige spørgsmål, set fra udviklerens side, er stadig : tror du så meget på din ide, at du vil kaste kroner efter den?

Hvis ikke - hvorfor skal jeg så kaste gratis timer efter den? 

Huh?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Trist at folk har fået netop det punkt ud af "The Social Network" - det er jo nok den dummeste pointe jeg har hørt længe. Der fandet faktisk mange netværk ligesom Facebook, længe før "Facebook Ideen" kom til. Det der gør hele forskellen, er jo netop ikke ideen, men udførelsen.

Jeg kender ingen udviklere som har interesse i at stjæle deres kundes ideer. Der har alle selv deres egne ideer de kan udvikle på - man tjener jo penge på sine kunder, og det er derfor man tager kunder ind og udvikler for dem. Hvis folk begynder at snakke om NDA mv. er det slet ikke noget jeg gider rode mig ind i - så tager de som regelt ideen for alvorligt til at de egentlig bliver en success.

Hvis det kan blive udviklet, kan det også kopieret. Hvis din ide er så hemmelig den ikke kan deles med en udvikler "Fordi han kunne stjæle den", så er der også nogle kinsere eller andre udviklere som kommer og stjæler den ret hurtigt alligevel. Det har intet at gøre med koden, med alt med hvordan du sælger produktet. ;-)

Held og lykke, håber du finder en udvikler.

- Christian Jessen

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er en erfaren herre på det her område og jeg vil sige til Emil at han skal på dette område ikke følge Peters råd.
Det er fint nok at få set din idé igennem af kompetente personer med erfaring for det er ikke nok kun at se det fra ens eget perspektiv. De fleste idéer bliver endnu bedre hvis man får diskuteret den med nogen som kan komme med gode indput og se det fra en anden vinkel.

Men en detaljeret forretningsplan behøver du nu ikke.
Men det er nødvendigt at du finder nogle personer som kan se kritisk og objektivt på din idé.

Som Peter rigtig skriver så er mange programmører trætte af henvendelser om den gode idé og "gratis" arbejdskraft. Det er hvordan man ser på det og hvilke oplevelser man har med i skuffen.

Jeg vil fraråde dig at låne penge og ansætte for at få opfyldt din idé, men derimod indgå et samarbejde med en programmør.
Der er mange programmører derude og ikke alle har holdningen pay before work.
Nogen er angageret og tror på din idé og kan du involvere dem i det så har du dig en programmør.
Start op i det små og så kan du altid udvide med en ansættelse når du tjener pengene på idéen.

Jeg har selv startet flere projekter op ved programmører som har troet på min ide.
Det er også disse programmører der er attraktive at ansætte på et senere tidspunkt.

Til dig Peter.
Mange programmører har samme holdning som dig, men vil egentlig kaste bolden op her til lige at nævne at dem med mest succes faktisk er dem som også satser sin arbejdskraft og ikke forventer penge nu og her men derimod hjælper andre igang.
(selvfølgelig skal troen på ideen være der fra programmørens side).

Kender til flere som i dag har en god forretning fordi de var gavmilde og hjalp andre igang enten ved grafisk design, logo design, websites, rådgivning og programmering.
Så kan man langsomt bygge et netværk op og på den måde få gode faste kunder.

Men ved godt det er en anden indgangsvinkel, men det er nu den jeg selv praktiserer.

Tilmeldt 11. Nov 11
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg synes personligt det er tidsspild at bruger kræfter på sikre ideen.
For når du har fået lavet en god app., går der kun nogle dage før andre kopirre den.

Tilmeldt 21. Aug 06
Indlæg ialt: 292
Fra  WebSafe Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronni Larsen:
Til dig Peter.
Mange programmører har samme holdning som dig, men vil egentlig kaste bolden op her til lige at nævne at dem med mest succes faktisk er dem som også satser sin arbejdskraft og ikke forventer penge nu og her men derimod hjælper andre igang.

Jeg er faktisk lige nu engageret i et projekt med at hjælpe 3 unge gutter igang med en spændende idé, og det er ikke fordi der er penge i det for mit vedkommende, på kort sigt. Men selvfølgelig håber jeg på et samarbejde på længere sigt, hvis det viser sig at det kan bære.

Min pointe er, at manden med 'den gode idé' kan gå 2 veje :

  • hvis han er bange for idé-tyveri, så må han beskytte sig kontraktligt, men det kræver penge. Du får sgutte en nogenlunde god udvikler til at kaste gratis timer efter en ´god ide´og samtidig binde sig på hænder og fødder. 
  • alternativet er at gå mere åbent ud og se hvad andre mener om tingene - og måske blir en udvikler begejstret og tilbyder at være med. Men nok ikke hvis det første han møder er mistro og krav om underskrivelse af diverse dokumenter!
Set fra mit skrivebord, er der 1.000 gange flere 'gode ideer' end der er udviklere. Matematikken giver sig selv!

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jobsøges:
Jeg synes personligt det er tidsspild at bruger kræfter på sikre ideen.
For når du har fået lavet en god app., går der kun nogle dage før andre kopirre den.

Ja for de forskellige markets er jo kun fyldt op med kopier af de første gode apps der kom på markedet (ironi kan forekomme).

Køb ren argan olie her

Side 3 ud af 4 (35 indlæg)