Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forhindre at udvikler stjæler ens idé?

Side 1 ud af 4 (35 indlæg)
Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Apr 11
Indlæg ialt: 198
Fra  Innovativ Marketing Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen :)

Jeg står med en idé til at udvikle en App til iPhone. Problemet er at jeg ikke selv kan udvikle denne app.

Derfor skal jeg have en udvikler til at lave den for mig, men hvordan fremlægger jeg ideen for ham uden at han bare stjæler ideen og laver det uden om mig?

Da det jo blot er en idé og ham der har de tekniske færdigheder vil det jo ikke være noget problem for ham at lade som om han selv har fundet på ideen.

Hvad gør jeg? :) 

Få et gratis mac support tilbud. Helt uforpligende.

Vi kontakter dig med pris og tidsestimat. www.melping.com

Fra Frederikssund
Tilmeldt 13. Apr 07
Indlæg ialt: 423
Fra  Green Hypnose Frederikssund Skrevet kl. 17:00

en kontrakt

Hypnose er en kreativ måde at løse dine problemer på.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Apr 11
Fra  Innovativ Marketing Skrevet kl. 17:04

aspire hypnosis center:

en kontrakt

Hej, ja men hvordan skal jeg få ham til at underskrive en kontrakt inden jeg fremlægger ideen for ham, han kan jo bare sige at han ikke er interesseret når han har hørt ideen? :)

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 17:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du laver en hemmelighedsholdelsesaftale (letter of intent).
Så er du sikret din idé og du kan snakke løs om den til vedkommende du har møde med.

Sørg for at beskrive din ide godt og grundigt i din aftale.

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 17:08

Du er nød til at fortælle overordnet om konceptet / ideen men ikke i detaljer og heller ej det forretningsmæssige osv..
Hvis man er seriøs så skriver vedkommende også under for at få yderligere informationer.

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 17:08

Medmindre du fremlægger ideen for en udvikler som tilfældigvis er selvstændig iværkssætter eller lignende tror jeg ikke du har et problem.

Langt de fleste udviklere har ingen interesse i koncepterne, men bare hvordan de skal udvikles i stedet, hvilket de så får penge for.

Tror ikke du behøver at være bange, har aldrig hørt om en udvikler der i stedet for at udvikle et produkt stjal ideen og udviklede det under eget navn.

Hvis du er virkelig bange kan du vel bare hyre udvikleren under kontrakt, som nævnt ovenfor. Det har intet med selve produktet at gøre.

Tilmeldt 8. Jan 08
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 17:11

Jeg tror ikke at du har set "The Social Network" som netop omhandler dette emne :)

Få lavet en kontrakt / aftale, NDA og hvad det nu ellers kaldes og få klare linier.

Aftal en fast pris, deadline mv. for projektet og betal i rater.

Så er du sikret bedst muligt.

Se det bedste i mennesker, men vær ikke naiv og klare linier er bedst for jer begge.

Held og lykke med din ide.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Apr 11
Fra  Innovativ Marketing Skrevet kl. 17:12

Ronni Larsen:

Du er nød til at fortælle overordnet om konceptet / ideen men ikke i detaljer og heller ej det forretningsmæssige osv..
Hvis man er seriøs så skriver vedkommende også under for at få yderligere informationer.

Så hvis jeg har forstået dig rigtigt skal jeg lave et dokument hvori jeg beskriver ideen overordnet og beskriver at han skal holde ideen hemlig og ikke selv må udvikle ideen uden om mig bagefter? - og det skal han så skrive under på?

De bedste hilsner
Emil 

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Apr 11
Fra  Innovativ Marketing Skrevet kl. 17:14

spnx:

Jeg tror ikke at du har set "The Social Network" som netop omhandler dette emne :)

Få lavet en kontrakt / aftale, NDA og hvad det nu ellers kaldes og få klare linier.

Aftal en fast pris, deadline mv. for projektet og betal i rater.

Så er du sikret bedst muligt.

Se det bedste i mennesker, men vær ikke naiv og klare linier er bedst for jer begge.

Held og lykke med din ide.

Tænkte præcis på denne film hvor skaberen af Facebook jo faktisk har hugget ideen og lavet det selv, og det er netop det jeg gerne vil forhindre :) 

Tilmeldt 24. Oct 11
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 17:16

Hej emil.

Som der en anden amino også har sagt, så kig under amino wiki og find det som kaldes en NDA også kaldet en hemmelighedsholdeserklæring. Der er en skabelon som du kan gå efter.

http://www.amino.dk/wikis/erhverv/hvad-er-en-nda.aspx

Mvh.

Oliver 

Spar penge på dine badmintonbolde på www.billige-fjerbolde.dk

Side 1 ud af 4 (35 indlæg)