Hej allesammen :) |
en kontrakt
Hej allesammen :) |
en kontrakt |
Hypnose er en kreativ måde at løse dine problemer på.
Hej, ja men hvordan skal jeg få ham til at underskrive en kontrakt inden jeg fremlægger ideen for ham, han kan jo bare sige at han ikke er interesseret når han har hørt ideen? :) |
Du laver en hemmelighedsholdelsesaftale (letter of intent). |
Du er nød til at fortælle overordnet om konceptet / ideen men ikke i detaljer og heller ej det forretningsmæssige osv.. |
Medmindre du fremlægger ideen for en udvikler som tilfældigvis er selvstændig iværkssætter eller lignende tror jeg ikke du har et problem. Langt de fleste udviklere har ingen interesse i koncepterne, men bare hvordan de skal udvikles i stedet, hvilket de så får penge for. Tror ikke du behøver at være bange, har aldrig hørt om en udvikler der i stedet for at udvikle et produkt stjal ideen og udviklede det under eget navn. Hvis du er virkelig bange kan du vel bare hyre udvikleren under kontrakt, som nævnt ovenfor. Det har intet med selve produktet at gøre. |
Jeg tror ikke at du har set "The Social Network" som netop omhandler dette emne :) Få lavet en kontrakt / aftale, NDA og hvad det nu ellers kaldes og få klare linier. Aftal en fast pris, deadline mv. for projektet og betal i rater. Så er du sikret bedst muligt. Se det bedste i mennesker, men vær ikke naiv og klare linier er bedst for jer begge. Held og lykke med din ide. |
Så hvis jeg har forstået dig rigtigt skal jeg lave et dokument hvori jeg beskriver ideen overordnet og beskriver at han skal holde ideen hemlig og ikke selv må udvikle ideen uden om mig bagefter? - og det skal han så skrive under på? |
Tænkte præcis på denne film hvor skaberen af Facebook jo faktisk har hugget ideen og lavet det selv, og det er netop det jeg gerne vil forhindre :) |
Hej emil. |
Spar penge på dine badmintonbolde på www.billige-fjerbolde.dk