Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forhindre at udvikler stjæler ens idé?

Side 2 ud af 4 (35 indlæg)
Tilmeldt 8. Jan 08
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er nemlig det som du skal sikrer dig i mod og derfor laver du dig en NDA. Det er et stykke papir hvor du beskriver din ide og vedkommende som læser din ide, skriver under på den og fraskriver sig derved retten til ideen :)

Hvis udvikleren ikke vil skrive under på en NDA, så bør du finde en anden person til opgaven.

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Emil
Ja det er korrekt. Det er vigtigt at lave en nøje detaljeret beskrivelse af din idé / produkt.
I en aftale er der dog en tidsbegrænsning på hvor længe den er gældende,
men den giver dig typisk 5 mdr. til 1 år frem til at komme igang med din ide.

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er korrekt forstået Emil.

Sørg for at beskrive det i detalje og lav en tidshorisont hvorpå vedkommende ikke må starte din ide op eller tilsvarende. Det giver dig lidt tid at løbe på hvis det skulle ende op med det.

Men som de andre skriver herinde. Chancen er nok ikke så stor.
En idé er kun 30% af det. Resten er udførelsen af denne.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Apr 11
Indlæg ialt: 198
Fra  Innovativ Marketing Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronni Larsen:
Det er vigtigt at lave en nøje detaljeret beskrivelse af din idé / produkt.

Sagde du ikke lige før at jeg skulle sørge for at beskrive min idé overordnet?

For hvis jeg beskriver den detaljeret kan han vel bare læse min idé igennem og sige nej tak.

De bedste hilsner
Emil 

Få et gratis mac support tilbud. Helt uforpligende.

Vi kontakter dig med pris og tidsestimat. www.melping.com

Tilmeldt 24. Oct 11
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror han mente, at når du fortælle ham omkring din idé, skal du gøre det overordnet, og når han så siger; skide fedt, det vil jeg gerne lave for dig, så har du på forhånd skrevet en detaljeret NDA, som du så beder ham underskrive. 

:)

/Oliver 

Spar penge på dine badmintonbolde på www.billige-fjerbolde.dk

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Apr 11
Indlæg ialt: 198
Fra  Innovativ Marketing Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Oliver Pedersen:

Jeg tror han mente, at når du fortælle ham omkring din idé, skal du gøre det overordnet, og når han så siger; skide fedt, det vil jeg gerne lave for dig, så har du på forhånd skrevet en detaljeret NDA, som du så beder ham underskrive. 

:)

/Oliver 

Ja okay, men hvad så hvis han læser den detaljerede NDA og siger nej det er sgu ikke noget for mig alligevel, jeg har ikke lyst til at skrive under. Så har han jo fået min idé uden at skrive under.

De bedste hilsner
Emil 

Få et gratis mac support tilbud. Helt uforpligende.

Vi kontakter dig med pris og tidsestimat. www.melping.com

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Beskriv idéen på bilag tilknyttet dit letter of intent.

Går ud fra du fortæller vedkommende hvad din idé handler om overordnet inden der skrives under og du går i dybden med din idé efterfølgende.

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er nød til at åbne op og fortælle din idé Emil for overhovedet at finde ud af om der er nogen som har interessen. Så sørg for at være openminded og ikke alt for låst.

Held og lykke

Tilmeldt 24. Oct 11
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror du skal gøre som Ronni siger :) 

skriv et detaljeret bilag til din NDA, og så start med at forklare ham, hvorfor du vil have ham til at underskrive.
for der er måske nogen, som kan føle sig krænket, hvis det virker som om du ikke stoler på dem. Så blev at få det til at virke så naturligt som muligt, at han bare lige skal underskrive.

og derefter, kan i jo så gå igang med den detaljerede gennemgang af din idé

/Oliver 

Spar penge på dine badmintonbolde på www.billige-fjerbolde.dk

Tilmeldt 21. Aug 06
Indlæg ialt: 292
Fra  WebSafe Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Set fra udviklerens side er verden lidt anderledes indrettet : 

Verden er fuld af 'gode ideer' fra folk der ikke kan selv. Mange af dem tilbyder 'andele' i projektet, hvis lige udvikleren vil smide 500 timer i det gratis, og meget få tror så meget på deres ide at de er villige til at rejse kapital og ansætte en udvikler på kontraktlige vilkår for at beskytte den 'åh så kostbare ide'.

Jeg kan få 1000 ´gode ideer´at udvikle på, de 500 er sandsynligvis på bedre vilkår end du vil/kan tilbyde,  og mindst 100 har større sandsynlighed for at give et solidt afkast på sigt, end din 'gode ide'.

Huh?

Tror du på din ide? Ok så lave en forretningsplan og få den vurderet af nogle professionelle rådgivere. Hvis det så ér en god ide, kan du rejse noget kapital og ansætte en udvikler på præcis så hemmelige og beskyttede vilkår, som du mener er relevant i forhold til ideen.

Hvis du ikke tror så meget på ideen, at du vil risikere nogle penge, tror du så virkelig at den er værd at stjæle?

Surprise

Side 2 ud af 4 (35 indlæg)