Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål ang. Købsmoms

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Nov 11
Indlæg ialt: 173
Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa jeg har et nystartet firma. og er lidt i tvivl om hvordan det med moms fungere helt

Jeg har ingen omsætning endnu da jeg er ved at købe ind til mit projekt!

Må jeg godt trække de programmer som jeg køber til firmaet altså momsen?

og når jeg nu ingen indtægter har måske ca. det næste halve år, men kun har udgifter til at opstarte er det så ok eller skal der også være omsætning?

Hvis jeg vælger at trække købsmomsen fra og jeg ingen indtægter har så får jeg jo udbetalt nogen penge men skal disse så betales tilbage på anden vis eller det bare fordelen ved at have firma?

her tænker jeg på om det skal betales tilbage via skat eller noget

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:47

Festinat:

Hvis jeg vælger at trække købsmomsen fra og jeg ingen indtægter har så får jeg jo udbetalt nogen penge men skal disse så betales tilbage på anden vis eller det bare fordelen ved at have firma?

Hvis du er momsregistreret og du i en opstartsperiode har negativ moms bliver dette beløb udbetalt af SKAT. Den moms som du får udbetalt skal ikke betales tilbage på anden vis, men skulle gerne blive afløst af indbetalinger  i takt med at du får salg....

/Henrik

Tilmeldt 1. Nov 11
Skrevet kl. 18:34

Ja selvfølgelig skal det gerne gå hen og blive til indtægter :)

Men er der regler for hvor længe man må gå uden indtægter?

Jeg kommer til at have en opstarts fase hvor der nok ikke kommer indtægter før der er gået fra 3 til 6 måneder

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 18:40

Festinat:

Ja selvfølgelig skal det gerne gå hen og blive til indtægter :)

Men er der regler for hvor længe man må gå uden indtægter?

Jeg kommer til at have en opstarts fase hvor der nok ikke kommer indtægter før der er gået fra 3 til 6 måneder

Jeg tror ikke den går i årevis med negative angivelser, da Skat så vil mene at det er en hobbyvirksomhed, men Henrik har nok svaret klar Smile

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 1. Nov 11
Skrevet kl. 18:43

Nej men vil bestemt heller ikke satse på ikke have omsætning i årevis men som jeg skrev ca. 3 til 6 måneder fra nu.. i og med der kommer en indkørings fase

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:48

Festinat:
men som jeg skrev ca. 3 til 6 måneder fra nu.. i og med der kommer en indkørings fase

Så kort en periode giver ingen problemer med SKAT. Generelt kan man sige, at jo længere tid der går før der kommer penge ind, jo bedre er det at have budgetter og forretningsplan klar, som underbygger at der på sigt kommer indtægter.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)