Hejsa jeg har et nystartet firma. og er lidt i tvivl om hvordan det med moms fungere helt Jeg har ingen omsætning endnu da jeg er ved at købe ind til mit projekt! Må jeg godt trække de programmer som jeg køber til firmaet altså momsen? og når jeg nu ingen indtægter har måske ca. det næste halve år, men kun har udgifter til at opstarte er det så ok eller skal der også være omsætning? Hvis jeg vælger at trække købsmomsen fra og jeg ingen indtægter har så får jeg jo udbetalt nogen penge men skal disse så betales tilbage på anden vis eller det bare fordelen ved at have firma? her tænker jeg på om det skal betales tilbage via skat eller noget |
Festinat:Hvis jeg vælger at trække købsmomsen fra og jeg ingen indtægter har så får jeg jo udbetalt nogen penge men skal disse så betales tilbage på anden vis eller det bare fordelen ved at have firma?
Hvis du er momsregistreret og du i en opstartsperiode har negativ moms bliver dette beløb udbetalt af SKAT. Den moms som du får udbetalt skal ikke betales tilbage på anden vis, men skulle gerne blive afløst af indbetalinger i takt med at du får salg....
/Henrik