Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ligger dit CPR nr også frit tilgængeligt på nettet?

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Så lykkedes det også Politiken at få fjernet billedet der afslørede mandens CPR nummer. Efter 3 mails og 2 telefonopkald. Ringede for et par dage siden og gjorde dem opmærksom på problemet (de ville følge op på det). Kiggede i dag, og de havde ikke fjernet billedet - mærkeligt. Nå men anyway, et nyt opkald. 

Kvinde ved Politiken: "Jamen vi synes ikke man kan læse noget. Skriv en mail."
Mig: "Der bliver ikke reageret på mails.  Og man kan altså af læse CPR nummer via stregkoden på"
Kvinde ved Politiken "Jamen artiklen har ligget online i 1,5år"
Mig: "Om den så har ligget online i 10år kan man aflæse mandens CPR nummer"
Kvinde ved Politiken: "Skriv en mail"
Mig: "Tror du ikke på mig? Stregkoden er bare en anden måde at skrive et tal på"

Anyway jeg endte ved redaktionschefen, som tog sig tid til at lytte til mig, og jeg fik vidst forklaret det så godt så, de fjernede billedet.

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 23:06

Jeg ved godt nok ikke, hvor du får idéerne til sådan noget her fra, men det er vitterligt meget imponerende. Fik jeg ikke også skrevet på din blog, at du officielt var mit idol nu? Dét tæller stadig.

Jeg så så sent som i dag et billede af en stregkode på et sygesikringskort i den byomdelte Aarhus-lokalavis. Hvor mange husstande har ikke fået den - og derved CPR-nummeret? 

Godt klaret med Politiken. Det er flot, at du kæmpede for at få det fjernet trods en noget tillbageholdende telefondame eller tre!

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 15:05

Mange tak Halfdan :-)!

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 20:13
I sverige bliver personnummer betragtet som offentlige oplysninger.

Man kan ringe til folkeregistret og spørge vem har dette personnummer.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 20:45

Så bruges det sandsynligvis heller ikke på samme måde som "sikker" identifikation af en person :-).

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 22:51

Casper Schneidereit:

Jeg læste denne artikel i sidste uge, og det er åbenbart lettere at regne ud, end jeg havde regnet med.

Der er vist ikke meget sikkerhed i cpr-nr. systemet. Det er nok også derfor vi så ofte hører, at det offentlige har så lemfældig omgang med dem :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 22:58

Hvorfor er der overhovedet nogen der tager billeder af deres sygesikringsbevis?

Det kan da undre mig meget. Jeg har aldrig nogensinde været i en situation hvor jeg skulle tage et billede af mit sygesikringsbevis. Det er jo personligt....

Er det bare mig der er gammel eller hvad?

Jens

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 23:41

igang:

Jeg læste denne artikel i sidste uge, og det er åbenbart lettere at regne ud, end jeg havde regnet med.

Der er vist ikke meget sikkerhed i cpr-nr. systemet. Det er nok også derfor vi så ofte hører, at det offentlige har så lemfældig omgang med dem :o)

YesYesYes

Enig. Der er dog ikke modulus 11 fra efter 2007, da de løb tør for ledige CPR nummer. :-)

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 23:44

Jens Andersen:

Hvorfor er der overhovedet nogen der tager billeder af deres sygesikringsbevis?

Det kan da undre mig meget. Jeg har aldrig nogensinde været i en situation hvor jeg skulle tage et billede af mit sygesikringsbevis. Det er jo personligt....

Er det bare mig der er gammel eller hvad?

Næ. Men det er der nu nogle som gør. Aviserne benytter det jo som pædagogisk modelbillede i forbindelse med deres artikler.

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)