Så lykkedes det også Politiken at få fjernet billedet der afslørede mandens CPR nummer. Efter 3 mails og 2 telefonopkald. Ringede for et par dage siden og gjorde dem opmærksom på problemet (de ville følge op på det). Kiggede i dag, og de havde ikke fjernet billedet - mærkeligt. Nå men anyway, et nyt opkald.
Kvinde ved Politiken: "Jamen vi synes ikke man kan læse noget. Skriv en mail." Mig: "Der bliver ikke reageret på mails. Og man kan altså af læse CPR nummer via stregkoden på" Kvinde ved Politiken "Jamen artiklen har ligget online i 1,5år" Mig: "Om den så har ligget online i 10år kan man aflæse mandens CPR nummer" Kvinde ved Politiken: "Skriv en mail" Mig: "Tror du ikke på mig? Stregkoden er bare en anden måde at skrive et tal på"
Anyway jeg endte ved redaktionschefen, som tog sig tid til at lytte til mig, og jeg fik vidst forklaret det så godt så, de fjernede billedet.
Jeg ved godt nok ikke, hvor du får idéerne til sådan noget her fra, men det er vitterligt meget imponerende. Fik jeg ikke også skrevet på din blog, at du officielt var mit idol nu? Dét tæller stadig.
Jeg så så sent som i dag et billede af en stregkode på et sygesikringskort i den byomdelte Aarhus-lokalavis. Hvor mange husstande har ikke fået den - og derved CPR-nummeret?
Godt klaret med Politiken. Det er flot, at du kæmpede for at få det fjernet trods en noget tillbageholdende telefondame eller tre!
Hvorfor er der overhovedet nogen der tager billeder af deres sygesikringsbevis?
Det kan da undre mig meget. Jeg har aldrig nogensinde været i en situation hvor jeg skulle tage et billede af mit sygesikringsbevis. Det er jo personligt....
Er det bare mig der er gammel eller hvad?
Jens
Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER Ring for tilbud tlf: 40431253
Hvorfor er der overhovedet nogen der tager billeder af deres sygesikringsbevis?
Det kan da undre mig meget. Jeg har aldrig nogensinde været i en situation hvor jeg skulle tage et billede af mit sygesikringsbevis. Det er jo personligt....
Er det bare mig der er gammel eller hvad?
Næ. Men det er der nu nogle som gør. Aviserne benytter det jo som pædagogisk modelbillede i forbindelse med deres artikler.