Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ligger dit CPR nr også frit tilgængeligt på nettet?

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 6 person

På en time fandt jeg frem til 5 personers CPR nr. via sygesikringskortet (også selvom de havde sløret tallene på deres sygesikringskort). Flere af billederne lå tilgængeligt på store netaviser.

Jeg har beskrevet problematikken i mit indlæg her:

http://xxxxxxx.dk/?x=8

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:49

Det er sgu spændende ting du render rundt og roder med. Hvordan kan man misbruge CPR nr. oplysninger nutildags?

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 17:02

Og man behøver ikke engang selv at have styr på, hvordan stregkoder aflæses. Man kan blot tage sin smartphone frem og skanne den. 

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 17:06

Ja, der er garanteret en App der kan klare det :-). Nogle af de billeder jeg fandt, var dog ikke lige til at scanner ind. Det krævede lidt arbejde med Photoshop, for at afgøre streg tykkelsen. Men med den interne checksum validering, behøver du ikke gætte dig til, om du har ramt rigtigt.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 17:30

Casper Schneidereit:

Ja, der er garanteret en App der kan klare det :-). Nogle af de billeder jeg fandt, var dog ikke lige til at scanner ind. Det krævede lidt arbejde med Photoshop, for at afgøre streg tykkelsen. Men med den interne checksum validering, behøver du ikke gætte dig til, om du har ramt rigtigt.

Tak for et godt opråb.

Det er rigtigt, at CPR-numrene kan aflæses med en helt almindelig og gratis QR-skanner app, magen til den jeg har installeret på min android mobil. En google billedsøgning med farven gul som primær farve, og vupti en masse sygesikringskort springer frem - desværre lige til at læse.

Man kan kun opfordre bloggere og journalister til ikke at gengive fotos af deres sygesikringskort, hvor de kun har streget de sidste fire cifre i CPR-nummeret ud, og hvor man stadig kan aflæse stregkoden og endda i nogle tilfælde også navn og adresse.

Skræmmende omgang med personfølsomme oplysninger.

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 17:55

John Nielsen:
Skræmmende omgang med personfølsomme oplysninger.

I min jagt på eksempler, lykkedes det mit faktisk at finde et scannet pas. Puha :-)!

Fra København S
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 1066
Fra  Caps4you Skrevet kl. 19:20

Hej Casper.

Det er super fedt, at følge med i de ting du laver :) Det er sku spændende ..

Ret interessant dette indlæg og måske lidt skræmmende :)

Gó weekend!

Mvh
Martin

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 19:35

Man må jo nærmeste have et pengeskab til sit sygesikring bevis det kan jo koste en formue vidste det bliver misbrugte , takker for rådet jeg passer i hvert fald mere på frem over , det er et væske ægte  iværksættere råd du gav der , for det kan koste vores forretning vidste det bliver misbrugt meget

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:36
Side 1 ud af 4 (31 indlæg)