Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

fra ide til produkt?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Nov 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej her på Amino,

Jeg er sprit ny på siden og har fundet jer, fordi jeg leder efter svar på hvordan jeg kommer fra ide til virkelighed. Dvs jeg har en/flere ideer til produkter, som jeg ikke ved hvordan jeg skal komme videre med. Jeg har lavet en del skitser og tanker på papir, men vil godt afprøve mine ideer i egenlige prototyper. Så kommer det selvfølgelig til, hvem man kan dele sine ideer med uden at det skulle gå hen at blive udnyttet forkert, og hvem kan gøre det til penge hvor selv en SU kan følge med. Det skal lige sige at det er forholdsvis billige produkter som efter min mening skulle være "lette" at lave modeller af i f.eks. plastik.

Tilmeldt 14. Apr 10
Indlæg ialt: 975
Skrevet kl. 13:51

Hej Du.

Velkommen til!

Hvis jeg var dig ville jeg starte med at få lavet en prototype i fx plastik.

Prøv at søge på google efter "prototype plastik"

og når du så har fået lavet en prototype, ville jeg tage kontakt til mulige producenter af produkterne og høre om de kunne producere dem osv. og så må du derefter finde ud af om du skal lave en webshop og hvor du kan sælge produkterne, eller om dine produkter skal ud i eksisterende butikker..

Held og lykke!

Mvh Tobias.

Fra Odense
Tilmeldt 26. Jan 11
Indlæg ialt: 47
Fra  TieMan.dk Skrevet kl. 13:52
Ved ikke hvor store dine produkter er og funktionerne er, men du kunne evt tage kontakt til nogen ingeniører (produkt udviklere mm.) dekan i hvert fald tage skitserne ind i computer programmer og få dem printet ud i 3D så har du en 'prototype' :)

Brug for et billigt slips eller en butterfly? Tjek TieMan.dk

Fra Odense
Tilmeldt 26. Jan 11
Indlæg ialt: 47
Fra  TieMan.dk Skrevet kl. 13:53
Og jeg mente ingeniør studerende :)

Brug for et billigt slips eller en butterfly? Tjek TieMan.dk

Tilmeldt 18. Nov 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:21

mange tak for jeres svar :)

Okay, ja jeg vil jo måske kunne finde relevante kontaktpersoner igennem det uni jeg selv går på. Om de kan lave modeller direkte igennem noget 3D printer eller hvordan det foregår ved jeg så ikke, men om ikke andet så kan de vel forhåbenligt lave en CAD model af produktet.

Jeg forestiller mig at det endelige produkt skal kunne laves af glas. Dvs min ide er sådan set en speciel type af et drikkeglas, som jeg forestiller mig skal kunne sælges til resturanter og andre spisesteder hvor de servere drikkevare i glas.

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 14:45

Hvorfor vil du lave en model af dit produkt?

Har du lavet alle de andre ting som du nemt kan lave ved din PC? SWOT analyse, konkurrence, markedet generelt, dvs. en grundig analyse af om dit produkt rammer et sted i markedet hvor du kan sælge det? Hvem vil købe dit produkt, hvor mange og hvor ofte skal de købe det. Hvad skal det koste, hvor meget skal du sælge for at det kan løbe rundt? Dvs. en forretningsplan.

Jeg synes lidt det er vigtigere end at lave en prototype, da det er med til at afgøre om det kan betale sig at lave en model af dit produkt eller ej. Prototypen er vel det sidste man laver?

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Fra Midtjylland
Tilmeldt 20. Mar 08
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 17:10

En af fordelene ved at være rodet, er at man hele tiden gør nye, spændende opdagelser. Peter Plys, bjørn

Fra Slagelse
Tilmeldt 30. Jun 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:57
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Det er en god ide at se på opfind.nu - der er meget god inspiration om udvikling af ideer.

God fornøjelse.

Hilsner

Mette

Fra Århus
Tilmeldt 29. Sep 08
Indlæg ialt: 330
Fra  Sexytoy.dk Skrevet kl. 23:03

B. Hvarregaard:

Hvorfor vil du lave en model af dit produkt?

Har du lavet alle de andre ting som du nemt kan lave ved din PC? SWOT analyse, konkurrence, markedet generelt, dvs. en grundig analyse af om dit produkt rammer et sted i markedet hvor du kan sælge det? Hvem vil købe dit produkt, hvor mange og hvor ofte skal de købe det. Hvad skal det koste, hvor meget skal du sælge for at det kan løbe rundt? Dvs. en forretningsplan.

Jeg synes lidt det er vigtigere end at lave en prototype, da det er med til at afgøre om det kan betale sig at lave en model af dit produkt eller ej. Prototypen er vel det sidste man laver?

Jeg er helt sikker på at alle store opfinder lavede en god forretningsplan først inden de begynde på det som det hele i virkeligheden handler om deres Ide/produkt ;-)

ha en dejlig aften

Sexytoy.dk En livsstils shop med fokus på kærlighed og sex

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)