Jeg har nået et ret NUL i konvertering i min webshop... Det er faktisk ret simpelt at forholde sig til... Jeg har fået et firma til at lave shoppen og der bliver det ikke taget alvorligt da de mener at de har lavet et godt stykke arbejde. Jeg skal bare afvente da der ikke sælges fra en webshop de første mange mange måneder. Shoppen har været igang i 3 mdr. og de første 2 var der en konvertering på ca. 0.80 %. Jeg har fortsat de samme besøgende men der er ingen der køber. Designet blev ændre for 1 måned siden og det stoppede alt. Her vil den opmærksomme læser straks skrive, så ændre det... Men firmaet mener at jeg skal afvente da det tager tid at generere et salg. De har også ment der er tale om sæson udsving, hvilket der nok er i mange brancher meen jeg sælger sku`gravsten. Jeg ønsker selvfølgelig feedback på min shop, men indlægget er mere henimod, hvad kan man forvente når man køber sig til en shop? Er markedet lige nu sådan at man ikke har nogle rettigheder? Peter www.dinsten.dk |
Hej Peter
For det første, tillykke med webshoppen :)
Din udfordring handler jo om markedsføring, ikke teknisk. Hvis ingen ved, at din webshop eksisterer så er det jo klart at ingen handler.
Det vil være ærgerligt at give programmørerne skylden for det manglende salg, de de sjældent også står for markedsføringen.
Alle kunder skal gennem en modnings-proces før de køber. Denne proces er forskellig fra branche til branche og derfor synes jeg du skal begynde at spekulere i, hvad dine kunder har behov for før de køber en mindesten online.
Det kan være, at noget så simpelt som et nyhedsbrev kan hjælpe.
Mit råd vil være, lad være med at spilde mere tid på at diskutere med teknikerne, men få fat på nogen der ved noget om bruger og kundeadfærd.
Mvh
Thomas