Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem har ansvaret for konverteringen, Programøren eller ???

Side 1 ud af 4 (37 indlæg)
Fra Jordrup
Tilmeldt 3. May 10
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har nået et ret NUL i konvertering i min webshop...

Det er faktisk ret simpelt at forholde sig til... Tongue Tied

Jeg har fået et firma til at lave shoppen og der bliver det ikke taget alvorligt da de mener at de har lavet et godt stykke arbejde.

Jeg skal bare afvente da der ikke sælges fra en webshop de første mange mange måneder.

Shoppen har været igang i 3 mdr. og de første 2 var der en konvertering på ca. 0.80 %. Jeg har fortsat de samme besøgende men der er ingen der køber.

Designet blev ændre for 1 måned siden og det stoppede alt. Her vil den opmærksomme læser straks skrive, så ændre det... Men firmaet mener at jeg skal afvente da det tager tid at generere et salg. De har også ment der er tale om sæson udsving, hvilket der nok er i mange brancher meen jeg sælger sku`gravsten.

Jeg ønsker selvfølgelig feedback på min shop, men indlægget er mere henimod, hvad kan man forvente når man køber sig til en shop?

Er markedet lige nu sådan at man ikke har nogle rettigheder?

Peter

www.dinsten.dk

Tilmeldt 9. Nov 11
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 13:45

Hej Peter

For det første, tillykke med webshoppen :)
Din udfordring handler jo om markedsføring, ikke teknisk. Hvis ingen ved, at din webshop eksisterer så er det jo klart at ingen handler.

Det vil være ærgerligt at give programmørerne skylden for det manglende salg, de de sjældent også står for markedsføringen.

Alle kunder skal gennem en modnings-proces før de køber. Denne proces er forskellig fra branche til branche og derfor synes jeg du skal begynde at spekulere i, hvad dine kunder har behov for før de køber en mindesten online.

Det kan være, at noget så simpelt som et nyhedsbrev kan hjælpe.

Mit råd vil være, lad være med at spilde mere tid på at diskutere med teknikerne, men få fat på nogen der ved noget om bruger og kundeadfærd.

Mvh
Thomas

Tilmeldt 14. Apr 10
Indlæg ialt: 975
Skrevet kl. 13:46

Hej Peter.

Når man først ser din forside, så ligner det ikke en webshop.. det tog mig ret lang tid at få øje på de fire stentyper ude i højre side..

Når man så vælger stentype og vælger en sten, så synes jeg ikke at det er så pænt sat op.. og det er en kedelig grøn farve på købknappen.

Når man så har trykket på købsknappen, så lægger den varen i ens kurv.. men man kommer ikke hen til kurven og ser at den er lagt i.. det tror jeg godt kan forvirre mange..

Derudover synes jeg at når man skal til at skrive info, altså navn osv. er ret uoverskuelig og slet ikke simpel..

Men prøv at søge lidt herinde på "bedre konvertering" osv. Så kan du helt sikkert finde gode råd og fede tips til at få en bedre konverteringsprocent..

Mvh Tobias.

Fra Århus
Tilmeldt 16. Dec 10
Indlæg ialt: 614
Fra  JatilROI Skrevet kl. 13:56

Hej Peter.

Jeg kan se du har Google Analytics på din side/ shop. Tilføj jatilroi@gmail.com til den og jeg skal hurtigt komme med et par bud på hvorfor din shop pt. ikke konverterer.

Johannes

www.jatilroi.dk

Fra Bording, midtjylland
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 564
Fra  Stepfo Skrevet kl. 13:59

Hej Peter,

Medmindre I har lavet en helt specifik aftale herom, kan jeg ikke se, at det nogensinde kan blive programmørens ansvar, hvis det tekniske virker.

Hvor tit køber du selv noget på nettet, du ikke kan se et billede af?

Venlig Hilsen

Allan

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1751
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 14:02
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Der kan jo være et hav af årsager til at dine kunder bouncer.

Derfor behøver det bestemt ikke at være webshop design firmaet skyld.

Mange af de faktorer websitet indeholder, er jo dikteret af dig, f.eks. leveringsbetingelser, priser og produkter (billeder af produkter).

Hvis det ganske enkelt er noget lort du har i din bix, det er pisse dyrt, koster en milliard i fragt etc. ja så skrider kunderne jo igen og så vil de skide på om det er en nok så  flot webshop og om der står "KØB her" med en grøn knap nok så mange gange.

DERUDOVER afhænger din konvertering jo også pænt meget af, hvilke brugere du får forbi dit website.

Men jeg må indrømme, at jeg ikke synes det taler til webdesignerens fordel, at sitet har en så tynd forside.

Hvor får du din trafik fra?

Hvor på sitet bouncer de - er det forsiden? (ville ikke undre mig en pind)

Du må lige ind i google analytics og nærstudere, hvor dine kunder smutter fra på dit site.

Har du lavet A/B test med en anden forside?

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:09

Jeg er enig med Tobias i det med, at det ikke ligner en webshop. Ikke ved det første blik.

Jeg har gjort nogle notater om andre ting - ikke at det skulle kunne øge omsætningen, men det er ting, jeg ville få kigget på.

Øverst står der Dinsten.dk. Det virker pænt og sobert. Lige under menulinjen er der så et banner med 3 skiftende fotos. Jeg ville, hvis muligt, få banneret flyttet op til der, hvor der nu står Dinsten.dk. Banneret skal så ændres, så det bliver bredere og så der står Dinsten.dk oven i. Men det er bare en smagssag.

I menulinjen er der en lille cirkel til ventre for hvert menu-punkt. Det ligner altså radio-knapper, og det kan forvirre. Der mangler også et punkt, Forside eller Hjem! Som det er nu, kan man ikke vende tilbage til forsiden, når først man står på nogle af undersiderne! Jeg undrer mig over, hvem der laver sådan noget! Det kan klassificeres som en design-kvajer!

Som overskrift står der "Køb mindestenen online, når I har tid." Folk har aldrig tid! Så lad være med at minde folk om, at de slet ikke har tid til at kigge på din hjemmeside! Var det en ide at ændre overskriften til "Køb jeres mindesten online hos Dinsten.dk". Og væk med punktum, da der er tale om en overskrift.

Længere nede står der "Hos DinSten.dk har vi mange års erfaring med produktion af smukke og holdbare gravstene". Og lige nedenunder begynder næste sætning med "Gravstenene produceres...".

PRODUKTION???? Mener du virkelig det? Det lyder som automatiseret samlebånd! Tror du, at dine potentielle kunder har lyst til at købe produkt 23412 fra batch nummer 52349, når de lige har mistet deres eneste ene? Tænk over, om du vil bruge andre ord. Jeg ville fx skrive "Hos DinSten.dk har vi mange års erfaring med fremstilling af håndslebne smukke og holdbare gravstene". Hvis de ikke er håndslebne, så brug håndfremstillede eller håndforarbejdede, sålænge der er tale om rigtigt håndværk.

På Kontakt-siden foreslår jeg at rette "Det er vigtigt for os, hos Dinsten, at give en personlig betjening. Du/i har derfor mulighed for at skrive eller ringe til:" til "Det er vigtigt for os at give dig/jer en personlig betjening. Skriv/email derfor til:"

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:19

Nogle af de andre nævner, at det ikke er programmørernes skyld, men din, hvis du har leveret oplæg og billeder.

Ja, det er så et spørgsmål om aftalen, for designeren kan jo godt lave et forslag ud fra kundens oplæg. Kunder går til designere ofte fordi de vil have en hjemmeside, men ikke aner, hvad der skal være på den, og det kan være designerens opgave at komme med forslag...

Fra Jordrup
Tilmeldt 3. May 10
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 14:20

Sikken mange og brugbare svar, jeg har fået en masse fede input. Dels meget konkrete men også nogle rigtig gode med hvad der strategisk skal arbejdes videre med.

Det der pisser mig lidt af er vel at jeg er blevet lovet guld og grønne skove og troede, naiv og "jomfrulig" som en nybegynder er, at når de sagde de kunne lave en side der sælger, ja så kommer alt af sig selv....

Jeg får 98 % af mine besøgende fra adwords, de har arbejdet på seo optimering i 3 mdr. nu. Men det har ikke genereret noget.

De havde lagt Google analytics ind på deres egen konto så jeg har ikke kunne få tallene fra Adwords. Det er lige lavet om, derfor har jeg ingen statistik.... ;)

Tilmeldt 5. Oct 11
Indlæg ialt: 77
Fra  atriumWeb ApS Skrevet kl. 14:20

Allan Hansen:

Hej Peter,

Medmindre I har lavet en helt specifik aftale herom, kan jeg ikke se, at det nogensinde kan blive programmørens ansvar, hvis det tekniske virker.

Hvor tit køber du selv noget på nettet, du ikke kan se et billede af?

Venlig Hilsen

Allan

Jeg er enig med Allan, hvis de har udført det arbejde der er aftalt, har de gjort deres.

Hvis du får bygget en fysisk butik, klager du jo heller ikke til håndværkeren, hvis der ingen kunder kommer.

Hvis der er aftalt andet end der er udført, så skal du have fat på dem. Ellers skal du i gang med at markedsføre din side.

- Martin

atriumWeb ApS - Webbureau Århus

Side 1 ud af 4 (37 indlæg)