Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Uvidende eller ligeglad?

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 500
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja, jeg smider dette indlæg i café/hygge. Emnet er alvorligt, men alligevel ikke helt så galt. Det er mere en strøtanke, her en fredag formiddag :)

Esbjerg Kommune har af, endnu ukendte årsager, valgt at sende mig en mail (fraflyttede kommunen med mit firma for næsten et år siden).
Men det er nu ikke det, der får mig op af stolen!

Mailen de havde sendt, var sendt med ALLE modtagere i TIL feltet. Så derfor kan jeg se MANGE (tusinder?) af mailadresser på andre virksomheder i Esbjerg Kommune, som også har fået denne venlige mail.

Afsenderen er en kontorelev. Stakkels hende :-) Men hun lærer da trods alt af sine fejl, under uddannelsen.

Men det er nu heller ikke det der får mig op af stolen!

Det der får mig en smule op af stolen, er alle de virksomheder der vælger at besvare mailen, således at vi ALLE får deres svar. Min indbakke er fyldt med mails fra rengøringsfirmaer og andre, der enten klager deres nød over mailen, eller svarer "Tak for info om elektronisk fakturering".

Men men men - det er heller ikke engang dette, der får mig HELT op af stolen!

Nej! Det der får mig HELT OP AF STOLEN, er at der er firmaer der benytter sig af fejlen, til at sende reklame ud!

Her er et direkte udpluk fra en mail, som er sendt til alle

"Ja en kikser fra Esbjerg Kommune, og nu hvor Esbjerg Kommune har præsenteret os alle for hinanden, vil jeg lige benytte mig af en lille præsentation af vores virksomhed. Hvis nu der skal købes en erhvervsrejse så"

Dette efterfølges af link til firmaets hjemmeside!

Det pisser mig helt seriøst af, at virksomheder på den måde, udnytter en lille fejl fra Esbjerg Kommune, til at sende SPAM ud.

Er ejeren af firmaet bare uvidende om, at han lige har begået en brøler der kan koste ham MANGE penge i bøde for spam?
Eller er han slet og ret ligeglad, og håber at det nok går, når nu det er Kommunen der dummmede sig først?

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2189
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 11:14

Ville ønske at Aalborg kommune ville lave sådan en fejl :) så var jeg klar på noget reklame :) 

Mine hjemmesider: Fodboldtøj -  Tryk på t-shirts

Fra Fur
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 549
Fra  LidtBedre Skrevet kl. 11:14

Så bare vent til maillisten havner hos en spam afsender, så får du desværre nok at tænde af over. Sådan en liste er det rene guf for en stakkels person, der skal have hjælp til at hæve sine mange millioner i udlandet :-(

Med venlig hilsen
Viggo Poulsen

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2189
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 11:21

hehe :) ja fy for den da :) det er jo så pisse svært at trykke på den slet knap :) 

Mine hjemmesider: Fodboldtøj -  Tryk på t-shirts

Fra Struer
Tilmeldt 15. Mar 11
Indlæg ialt: 340
Fra  Emplate ApS Hauthorn IT Skrevet kl. 11:28

Thomas Reberholt:
Ville ønske at Aalborg kommune ville lave sådan en fejl :) så var jeg klar på noget reklame :) 

Her er jeg nødt til at advare dig - det er ulovligt at sende uopfordrede reklame/salgs-mails ud til personer/virksomheder, som ikke eksplicit har sagt ja til din markedsføring.

Jeg er ikke jura-uddannet, og formuleringen er derfor sikkert ikke 100% skarp, men essensen er den samme: Don't do it.

Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 500
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 11:28

I skrivende stund, er der 6 firmaer der har valgt at usende spam.

De skal vel bare anmeldes, alle sammen?

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 11:33

Ja!

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 11:35

Anmeld dem for spam, men husk lige at anmeld den rigtige spammer først. Esbjerg kommune. De er de eneste som har sendt en hel mail liste ud, de andre har bare svaret på en mail.

eller man kunne også.

Bare grine lidt af sådan en fejl, undgå at lave den selv, informere Esbjerg kommune om denne fejl der er blevet lavet, fortæl hvordan de undgår den og ikke spilde sin tid på grund af en menneskelig fejl.

Fra Lamplaimat, Thailand
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 218
Fra  CS-WEB Skrevet kl. 11:40

Nicolaj Thomasen:
Ja!

Hvordan er det juridiske i det ?

Der er vel forskel på at sende mails ud , og så svare på en mail sendt ud til en "mailliste"?

Claus

Tilmeldt 7. Jun 06
Indlæg ialt: 182
Skrevet kl. 11:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Du kunne bruge 6 sekunder på at trykke slet 6 gange... eller bruge 6 minutter på at skrive dette indlæg.
Hold fokus på det som giver værdi for dig.

- og.. ja, jeg ved godt at jeg ikke burde bruge tiden på at skrive dette svar, men istedet holde fokus på det som giver værdi for mig! :)

God weekend til alle! 

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)