Ja, jeg smider dette indlæg i café/hygge. Emnet er alvorligt, men alligevel ikke helt så galt. Det er mere en strøtanke, her en fredag formiddag :)
Esbjerg Kommune har af, endnu ukendte årsager, valgt at sende mig en mail (fraflyttede kommunen med mit firma for næsten et år siden).
Men det er nu ikke det, der får mig op af stolen!
Mailen de havde sendt, var sendt med ALLE modtagere i TIL feltet. Så derfor kan jeg se MANGE (tusinder?) af mailadresser på andre virksomheder i Esbjerg Kommune, som også har fået denne venlige mail.
Afsenderen er en kontorelev. Stakkels hende :-) Men hun lærer da trods alt af sine fejl, under uddannelsen.
Men det er nu heller ikke det der får mig op af stolen!
Det der får mig en smule op af stolen, er alle de virksomheder der vælger at besvare mailen, således at vi ALLE får deres svar. Min indbakke er fyldt med mails fra rengøringsfirmaer og andre, der enten klager deres nød over mailen, eller svarer "Tak for info om elektronisk fakturering".
Men men men - det er heller ikke engang dette, der får mig HELT op af stolen!
Nej! Det der får mig HELT OP AF STOLEN, er at der er firmaer der benytter sig af fejlen, til at sende reklame ud!
Her er et direkte udpluk fra en mail, som er sendt til alle
"Ja en kikser fra Esbjerg Kommune, og nu hvor Esbjerg Kommune har præsenteret os alle for hinanden, vil jeg lige benytte mig af en lille præsentation af vores virksomhed. Hvis nu der skal købes en erhvervsrejse så"
Dette efterfølges af link til firmaets hjemmeside!
Det pisser mig helt seriøst af, at virksomheder på den måde, udnytter en lille fejl fra Esbjerg Kommune, til at sende SPAM ud.
Er ejeren af firmaet bare uvidende om, at han lige har begået en brøler der kan koste ham MANGE penge i bøde for spam?
Eller er han slet og ret ligeglad, og håber at det nok går, når nu det er Kommunen der dummmede sig først?