Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal du have noget at drikke med?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg var ude på en længere gåtur for en uge siden og var blevet lidt tørstig så jeg ville købe mig noget at drikke.

Jeg aflægger da visit på en tankstation.

Da jeg lægger juicen på disken spørger den unge mand om jeg vil have noget at drikke til.

Jeg kigger forbavset på ham siger spørgende "om jeg vil have noget at drikke til min juice???".

Han peger undskyldende på sin t-shirt og siger at han SKAL spørge. På t-shirten står der så at hvis han ikke spørger om jeg vil have noget at drikke med mit køb har jeg ret til en gratis sodavand :-)

Med andre ord - uanset hvad skal medarbejderen spørge hver eneste kunde. No exceptions.

Er det den ultimative ydmygelse af sine medarbejdere at tvinge dem til at stille tåbelige spørgsmål - eller er det bare skide smart og win/win ? I dette tilfælde følte medarbejderen lidt som en værre idiot kunne jeg mærke.

Hvad synes I ?

Fra Odense
Tilmeldt 14. Oct 05
Indlæg ialt: 198
Fra  ISDA Bogføring & Økonomiservice Skrevet kl. 17:59

Det er et håbløst forsøg på mersalg og jeg er personligt ret træt af det.

Medarbejderne føler sig som idioter og prøver de at lade være med det, bliver de rapporteret af mysteryshoppere og det kan i sidste ende føre til en fyreseddel.

De firmaer der beordre deres medarbejdere til at gøre det, må have lavet en cost/benefit analyse og fundet ud af at det kan betale sig (i kroner og øre) at gøre det.

Det eneste jeg som forbruger kan gøre er, at boycutte lortet, så derfor handler jeg ikke steder hvor de prøver på den slags. Forhåbentligt, når mange nok bliver trætte af det og ikke gider handle der, kan det være de laver det om.

Kvalitets Rygstrækker, Nakkestrækker & Massage Roller | Nordic Spine

Fra København
Tilmeldt 22. Sep 11
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 18:15

Jeg havde nok bare delt sodavand ud for at få tilfredse kunder, og undgå at udstille mig selv. Det er jo butikkens regning. Så kan de jo konstruerer nogle mindre ydmygende kampagner... Klart ikke et godt træk hvis man tænker på medarbejdertilfredshed.. Salgsmæssigt tror jeg heller ikke rigtig det har den store effekt... Omvendt, er ekspidienten for lækker, så kan det jo være en god ice-breaker!.. !? høhø

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 18:27

jeg tror mange af de medarbejder stopper grundet dårlige arbejdes miljø

Er ikke vildt motiveret til at levere den bedste service , flere vil selvfølgelige gerne stoppe, hvem, kan finde sig i den ydmygelse i længere tid det giver ikke den tilfredshed gå hjem efter sådan en arbejdes dag 

De får Sikkert mere salg , men jeg tror i sidste ende de taber grundet arbejdes miljøet er dårligt  

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 500
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 18:37

Nogle firmaer bruger det ikke kun for mersalgets skyld. Ofte er der også tale om en måde at skabe kommunikation mellem medarbejder og kunde.

Afbrækket i den sædvanlige "50 kroner", "På beløbet", "Forsat god dag", efterlader ofte et rigtig godt indtryk hos kunderne.

Desværre så rammer det altså skævt, som i dit eksempel, hvor du selvfølgelig ikke vil have en cola til din juice. Derfor burde en revurdering af deres lille stunt, måske medfører at der kun skal spørges om drikkevarer, såfremt folk køber fastfood (wienerbrød, pølser og hvad der nu ellers sælges af mad på farten, på tankstationer).

Men nogle gange er det skæve også lidt sjovt :)

I toget var der tilbud på kildevand og sandwich. Tilbuddet var rigtig godt. Så ofte blev der spurgt, når folk købte en kildevand, om de da ikke lige skulle have en sandwich med. Det gav ikke flere salg af sandwich - men det gav mange smil ned igennem toget.

Så den med mersalg, går ud på mere end bare mersalg. Men som i trådstarters eksempel; alt med måde...

Fra Aalborg
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 18:46

Hej Jørgen,

Det må have været en underlig oplevelse! Det er jo vildt åndssvagt! :-)

Må jeg spørge om hvilken tankstation det var?

// Henrik

The only place where success comes before work is in the dictionary.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 18:48

Henrik Nielsen:

Hej Jørgen,

Det må have været en underlig oplevelse! Det er jo vildt åndssvagt! :-)

Må jeg spørge om hvilken tankstation det var?

// Henrik

En ude mellem glostrup og albertslund - kan ikke huske hvad det er for en. :-)

Fra Odense
Tilmeldt 14. Oct 05
Indlæg ialt: 198
Fra  ISDA Bogføring & Økonomiservice Skrevet kl. 18:50

Alle Shell-stationer her i Odense gør det, så de ser ikke mig foreløbigt :-)

Kvalitets Rygstrækker, Nakkestrækker & Massage Roller | Nordic Spine

Fra Midtjylland
Tilmeldt 20. Mar 08
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 00:39

Hej

Et ikke helt gennemtænkt koncept! Big Smile det kunne nok godt gøres mere elegant.

Men de fleste tankstationer, kiosker og lign. bruger tricket,

Og det gør de fordi det virker! Medarbejderen får jo det samme i løn, og hvis bare hver 4. tager imod tilbudet giver det jo et ret godt mersalg. Uden meromkostninger.

Bare tænk på Mcd. "skal det være en stor menu? Ketchup eller pommesfrites sauce med?

Det virker, og jeg kan faktisk ikke forstå den generelle modvilje der lader til at være, vil vi ikke alle gerne optimere vores salg?

Når jeg er ude at sælge, prøver jeg da også at få solgt ind på de muligheder der byder sig.

Det er jo altid tilladt at takke nej.

Kmosen

En af fordelene ved at være rodet, er at man hele tiden gør nye, spændende opdagelser. Peter Plys, bjørn

Fra Nærum
Tilmeldt 25. Nov 10
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 00:57

Helt enig, det virker, rigtig godt endda - dog ikke i dette tilfælde, det er jo helt blæst, og jeg ville nok undre mig noget over juicens indhold Skype-BigSmile

Men jeg har ikke noget imod det, tværtimod, bare der er overladt en smule til medarbejderens intellekt.

Det er egentlig meget enkelt.

Livet handler om udvikling. Det består af valg og konsekvenser.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)