Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hjælp til start af en virksomhed - 2 enkeltmands virksomheder skal arbejde sammen

Side 4 ud af 5 (41 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Oliver

Nu er det ret mange år siden, men hvorom alting er, så aftalte vi jo 'naturligvis' at betale hver vores del til skat. Du skal tænke på du hæver en løn i virksomheden og det samme gør din partner. Hver en krone der hives ud skal beskattes og der er tusind andre måder du kan stifte gæld på inkl. erstatningskrav.

Det går godt nu og i er optimistiske omkring at stifte en fælles virksomhed - det er fint. Men i hænger sammen i I/S'et som folk gør i et ægteskab og det er nu i skal tænke på det potentielle brud. På tidspunkt for bruddet vil I ikke have samme 'rimelighedsopfattelse' som i har nu. Derfor skal i sikre jer i ikke bliver fanget i en virksomhed selvom jeres samarbejde ikke fungerer.

Jeg mindes desuden at have set et amino-indlæg engang, hvor 'partneren' havde fortsat med at stifte gæld hos leverandører i I/S'et uden den andens vidende, selvom de havde aftalt at stoppe. Det er ikke så nemt at komme ud af.

Skattefordelen ved enkeltmands- og I/S er de små penge på det korte sigt.

@Peter SMBA kan jeg forstå i situationen og måske kan man undgå holding-konstruktionen for at holde omkostningerne nede, men risikoen ...

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:34

Jesper..det er ikke korrekt, hvad du skriver!

Man beskattes ikke af udtræk i et I/S, men af resultatet.

Desuden kan hver interessent vælge den personlige beskatning., som han ønsker..VSO eller ej.

Skattefordel..jo den er der personligt fremfor selskab..så det er heller ikke korrekt.

Der er ingen risiko i et SMBA..Jesper!

MvH

Peter

Tilmeldt 24. Oct 11
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 22:38

Hej Jesper.

ja kan godt se, at der være flere måder at komme til at skylde penge. Det er også derfor vi er lidt i tvivl omkring et I/S selskab, men da der ikke er så mange andre måder at gøre det på, lige udover ApS, SMBA og A/S (vi er studerende, så A/S er udelukket) så er vi stadig meget i tvivl.

det var egentligt også derfor vi tænkte, om man kunne oprette det under en af vores egne cvr numre, og derefter få en advokat til at lave nogle papire, så har lige meget ejerandel, og hæfter lige meget ved evt. gæld. men ved slet ikke om dette er en mulighed, og også om det ikke bliver dyrt, hvis man skal have en advokat henover.

mvh.

Oliver 

Spar penge på dine badmintonbolde på www.billige-fjerbolde.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:42

Nej..det kan i ikke, uden at den ene hæfter for alt, idet det er enkeltmandsfirmaer.

Står også nævnt tidligere i tråden.

Så det er enten I/S eller SMBA, som jeg forstår jer.

Vi hjælper gerne med oprettelse mv.

MvH

Peter

Tilmeldt 24. Oct 11
Skrevet kl. 22:51

okay tak for svarene.

Jeg er i hvertfald blevet en del klogere nu, på de forskellige virksomhedsformer.
Nu skal jeg bare lige have diskuteret det igennem med min ven.

*peter
når du siger SMBA ikke er så anerkendt, hvad kan det så skyldes?  

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:58

Hej igen.

Det er fordi der tidligere efter sigende er foregået meget svindel med SMBA`er, men det er det jo

også med f.eks. ApS`er.

Dog er reglerne det seneste år strammet ret så kraftigt op  fra EogS. Der er igen kommet

nye  vedledninger angående stiftelse af SMBA her i oktober. 

Så det er ikke så nemt, at få godkendt SMBA`er i disse tider, som det var bare for et par år tilbage.

MvH

Peter

Tilmeldt 24. Oct 11
Skrevet kl. 23:03

Hej Peter.

Tak for hjælpen.

Vi vil i hvertfald lige diskutere det igennem mig og min ven, på baggrund af ovenstående indlæg.

Tak for hjælpen alle sammen.

mvh.

Oliver Pedersen 

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 23:15

Peter - Revisor:

Hvorfor er SMBA et FY-ord..har selv haft 4 af slagsen og stifter mange for kunder.

Det var bare fordi der ikke var nogle som skrev en kommentar til dit første indlæg hvor du nævnte smba. Det var ikke for at være efter dig. Der er kun roser fra min side til dine indlæg.

Du skriver det selv i dine senere indlæg at smba har været brugt til meget mærkelist.

Men du har rat det har aps også.

Jeg vil foretrække hvis det var mig som skulle starte noget med en kammerat et aps eller et smba.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 23:21

Peter - Revisor:

Så det er ikke så nemt, at få godkendt SMBA`er i disse tider, som det var bare for et par år tilbage.

Kan det ikke også skyldes, at der er et krav om kooperative træk ved et SMBA og det har mange svært ved at opfylde?

E & S oplever jo en stigning i stiftelsen af SMBA'er på flere 100 procent, og så er de begyndt, at se nærmere på sagerne og finder vel på den måde ud af, at mange faktisk ikke opfylder kravet om fx. kooperative træk og derfor er stiftelsen ikke gyldig.

Mvh

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:51

Lige præcis..Kristian.

Der bliver nu trukket en skarp grænse mellem de kooperative selskaber og kapitalselskaber.

Det er meget teoretisk, og jeg har da haft en del diskussioner med EogS desangående.

MvH

Peter

Side 4 ud af 5 (41 indlæg)