Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sticky cart eller ikke sticky cart i webshop

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Dec 10
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er lidt i tvivl mht om det er en god ide med en sticky indkøbskurv i webshoppen. Jeg er i gang med at teste det på min webshop i øjeblikket, og det ser hvert fald ikke ud til at have en negativ virkning.

Men personligt synes jeg ikke at det er så fedt at kurven smutter med over alle kategorierne i venstre side.
Jeg har også overvejet at lave en lille popup når man smider noget i kurven, der giver valgmuligheden mellem at shoppe videre eller betale.

Er der et par stykker der vil melde ud hvad de mener om den måde kurven følger med ned nu.
Det var specielt tænkt til kategorier hvor man kan bladre langt ned, som f.eks ved iphone 4 cover

Og er der nogen der har erfaring med brug af sticky cart eller popup?

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Dec 10
Skrevet kl. 15:08
Fra København
Tilmeldt 15. Aug 11
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 14:19

Hej Allan

Jeg har lige klikket mig lidt rundt på din webshop for at se, hvordan det fungerer med indkøbskurven.

Egentlig synes jeg det fungerer fint. Den er heldigvis ret neutral, så jeg synes ikke det generer. Men jeg kan godt se din pointe med, at den kører ned over venstremenuen. Det er ikke så praktisk, så jeg ved ikke om man kan få den til at køre bagved...

Jeg tror en pop-up vil være en dårlig ide. Mon ikke der er mange, som vil se det som et irritationsmoment, hvis den popper op? Hvis man nu tilføjer flere ting til kurven, mens man sidder og browser mellem de forskellige covers, så kommer pop-uppen frem måske 10 gange, og så vil det være træls at skulle klikke den væk hver gang. Og hvor finder man så kurven igen, hvis man klikker den væk, og den ikke ligger automatisk i venstre side?

Umiddelbart synes jeg du skal vælge den løsning, du har nu. Alternativt kunne du lægge indkøbskurven som et link i menulinjen aller øverst - eller måske bare sørge for at have den som et fast punkt øverst til venstre på alle sider. Så undgår du i hvert fald genen ved, at den går ned over venstremenuen.

Venlig hilsen

Sisse Hansen

Kommunikationskonsulent hos e-conomic

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Dec 10
Skrevet kl. 14:55

Hej Sisse

Tak for dit svar :)

Jeg tror ikke jeg fik udtrykt mig klart nok, ang. popup. Det jeg tænker på er en lille besked boks der dukker op, med 2 valgmuligheder.
Det skal ikke være selve kurven der popper op. Den skal så bare side fast oppe i venstre hjørne.

Virtuemart har noget i den stil. Du kan prøve at smide en vare i kurven her: Virtuemart

Men det kan godt være at det stadig væk ikke er den bedste løsning

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 11
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 15:13
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja ok, jeg kan godt se pointen med den på Virtuemart. Det er ok, når den forsvinder af sig selv igen så hurtigt. Men man skal nok også passe på, at den ikke forsvinder for hurtigt, så man stadig kan nå at læse hvad der står.

Asos (som er den webshop jeg kender bedst Smile) har en ganske fin feature, hvor man kan gemme varer eller tilføje dem til kurven. Når man trykker "save for later", kommer der en lille service-boks op og bekræfter, at varen er gemt. Trykker man "add to bag", bliver den bare puttet i kurven, og så kan man så følge med i kurvens indhold øverst til højre. Prøv evt. om det er noget på asos.com...

Men jeg tror, det er meget smag og behag med popups, kurve og alt det der. Det bedste ville jo være at holde det så simpelt, brugervenligt og ikke-forstyrrende som muligt.

Sisse Hansen

Kommunikationskonsulent hos e-conomic

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 15:16

redSHOP har en Ajax Cart window du kan aktivere og hvor folk kan vælge om de vil til kurven eller handle videre - du kan også vælge og benytte det så hvis folk får lov til at lægge i kurven fra kategori niveau kan den poppe op og spørge om attributer/varianter m.v. som er required.

Joomla + redSHOP er nok den mest fleksible webshop løsning på planeten pt. og så er det hele open source - og e-conomic integrationen er native og i et omfang så kan angive varegrupper med kontoer, konto til rabat og fragt osv. samt fuld produkt, debitor og fragt synkronisering.

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Dec 10
Skrevet kl. 15:21

Endnu en gang tak for svaret Sisse. Jeg vil prøve at måle lidt på konverteringen på de forskellige muligheder.

Tak for salgstalen Ronni, men det var ikke lige det jeg forhørte mig om ;)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)