Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Juridisk bistand

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Nov 06
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Ultimo april blev min webshop tilkoblet en fælles webshoppen X / salgskanal (en stor dansk webshop, som har tilkoblet forretninger og webshops til salg af tøj) da jeg havde en forventning om at kunne øge salget derigennem. Samarbejdet blev kort, da de ikke overholdt de lovede kommissions satser, samt hvornår vi skulle have vores penge - selvom det stod udførligt beskrevet i kontrakten. Dette medførte at vi fjernede alle vores produkter på deres webshop/salgskanal i august måned. Nu er jeg lige blevet bekendt med, at min webshops omsætning via salgskanalen X for juni og juli måned indgår i deres salgsmateriale, som de bruger til at kapre nye kunder med. Jeg er dybt rystet over at de offentliggør vores og 9 andre butikkers omsætning uden accept. I min kontrakt står følgende:

"TAVSHEDSPLIGT Indholdet af samarbejdsaftalen samt enhver oplysning vedrørende den anden part skal behandles fortroligt, med mindre sådanne oplysninger generelt er tilgængelige for offentligheden."

Jeg vil derfor mene at salgskanal X laver kontraktbrud, og har brug for råd omkring hvorledes jeg griber det an.

På forhånd tak.

Mvh Bettina

Med venlig hilsen Bettina www.Styledelux.com

Tilmeldt 3. Oct 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Bettina

Ud fra din beskrivelse bryder din tidligere samarbejdspartner kontraktens bestemmelse om tavshedspligt ved at offentliggøre din webshops omsætning, idet jeg forudsætter, at oplysningerne ikke er videregivet i anonymiseret form, og at kontrakten ikke indeholder andre bestemmelser, der muliggør en sådan videregivelse. Det kan endvidere ikke udelukkes, at din tidligere samarbejdspartner også overtræder markedsføringsloven.

Jeg går ud fra, at din primære interesse er at få bragt offentliggørelsen af oplysningerne til ophør. I første omgang vil jeg foreslå, at du enten selv sender et skarpt brev (eller får din advokat til det), hvor du kræver, at de straks ophører med offentliggørelsen af oplysningerne i strid med jeres kontrakt samt tager forbehold for et eventuelt erstatningskrav. Ophører de herefter ikke med at bruge oplysningerne, kan du i yderste konsekvens forsøge at få nedlagt et fogedforbud mod deres brug af de oplysninger, der er omfattet af kontraktens bestemmelser om tavshedspligt.

Jeg går ud fra, at du sekundært kan have en interesse i at få erstattet/godtgjort et eventuelt økonomisk tab, som du har lidt som følge af offentliggørelsen af oplysningerne. Hvis der i kontrakten er en bestemmelse om, at der skal betales konventionalbod ved brud på tavshedspligten, kan du passende benytte denne bestemmelse til at kræve økonomisk kompensation. Alternativt (eller eventuelt som supplement afhængig af kontraktens bestemmelser) kan du kræve erstatning, hvilket dog kræver, at du kan dokumentere at have lidt et tab som følge af, at din tidligere samarbejdspartner har offentliggjort oplysningerne om jeres omsætning. Erfaringsmæssigt er det vanskeligt at dokumentere et tab i denne situation og i så fald bør en erstatningssag næppe anlægges.

Held og lykke.

Peter

Tilmeldt 9. Nov 06
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej peter

Tusind tak for dit fyldestgørende svar. Vi har nu mailet til firmaet og vil følge dit råd.

God aften.

Mvh Bettina

Med venlig hilsen Bettina www.Styledelux.com

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)