Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SRP aflevering.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Horsens
Tilmeldt 20. Jun 11
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle aminoer.

Jeg skal til at skrive SRP og fik det emne jeg gerne ville skrive om. Mine fag er Kommunikation/IT og Matematik.

Mit emne: søgemaskiner.

Jeg vil gerne skriver og SEO optimering i forhold til googles søgemaskine. og måske supplere med lidt adwords.

Jeg er stadig i forberedelses fasen og har en masse læsestof, (har læst e-pusher, SEO-LEX) derudover har jeg også nogle andre tekster. Disse bøger er dog læst for et halvt år siden så de skal lige skimmes.

Men i form af min forberedelse skal jeg have lavet en disposition til hvordan jeg skal gribe det an så mine lærere ved hvilke spørgsmål de skal stille i opgavebeskrivelsen. Og jeg er lidt på bar bund.

I form af matematik skal jeg ind på matricer da det er hvad crawleren bruger? (eller er jeg forkert på den :P) har en tekst omkring matricer i forhold til pagerank og linkbuilding som jeg skal have ind over, og skal også forklare hvad matricer er.

I form af Kom/IT skal jeg skrive om selve SEO optimering, hvordan man optimerer ved at "skrive" til google osv...

jeg kunne vildt godt tænke mig at høre nogle forslag til hvordan jeg skal gribe dette an. :).

ved dog godt det her ikke er en form for spørgsmål fordi jeg er forvirret selv hehe.

er igang med at skrive noget lignende dette:

for at vide hvordan matematikken bag pagerank og linkbuilding er skal matricer forståes.

for at vide hvordan man optimerer sig til google skal man vide hvad crawleren er og hvordan google fungerer osv.

er hvad jeg fedter med lige nu. men alle mulige gode råd ideer, ALT kan bruges ihvertfald lige nu :P.

En forvirret mand, med forvirrende indlæg mangler hjælp :) på forhånd tak.

Fra Odense
Tilmeldt 10. Feb 10
Indlæg ialt: 709
Fra  . . Skrevet kl. 19:23
Tilmeldt 14. Apr 10
Indlæg ialt: 975
Skrevet kl. 20:21
Fra Horsens
Tilmeldt 20. Jun 11
Skrevet kl. 20:38

Tusind tak for de 2 indlæg. er utrolig glad for det og det hjælper meget :)

Ville lige informere om at jeg i morgen skal snakke med min vejleder og har indtil videreudformet dette dokument så de ved mere om hvad jeg skal arbejde med og give gode råd: hvad synes i og hvad synes i jeg skal have med i det?

"Hovedvægten er hvordan googles søgemaskiner fungerer (hvordan den læser en hjemmeside, og ranker derudfra) – Så man derfra ved hvordan man skal skrive på ens hjemmeside til google.

SEO handler i bund og grund om at overbevise google om at din hjemmeside har indhold og er relevant, og det kan derfor godt tager MEGET tid når man starter fra bunden.

Hvis det ikke er nok vil jeg gerne supplere med google ADWORDS som er en betalt udgave af SEO optimering og derfor mindre konkurrence og stadig profitabelt med lav kost.

Matematikken:

Når man ved hvad Matricer og algoritmer er, kan jeg dermed forklare hvordan det bruges til at pageranke ord, og hjemmesider med også linkbuilding inkluderet som er en af de vigtigste ting indenfor SEO optimering.

Kom/it:

For at finde ud af hvordan man skal skrive til googles søgemaskine på ens hjemmeside for at ranke højt, skal man først vide hvordan googles søgemaskine fungerer og hvordan den læser til ens hjemmeside.

Spørgsmål til vejledere:

Skal historien indblandes mht. SEO fordi i gamle dage var det simpelt i forhold til nu. Det har udviklet sig MEGET.

Skal SEO-optimerings programmer indblandes i SRP’en?.. der er flere programmer som hjælper en med at lave en ordentlig SEO optimering så man ved hvilke søgeord man skal koncentrere sig om osv. (google analytics – matrix)"

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 21:30

og en anden ting: drop ordet "Google" og brug "Søgemaskinerne". Der er jo flere på markedet.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Horsens
Tilmeldt 20. Jun 11
Skrevet kl. 21:53

Ok tak for rådet :).

men gennemgår de allesammen hjemmesiden ens.?

altså optimerer man ens til alle søgemaskiner? :)

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 06:36
Hvem er der størst fokus på når man laver en hjemmeside? Brugerne eller søgemaskinerne?

De store søgemaskiner forsøger at gøre dem så menneskelige som muligt så de viser det bedste resultat. Derfor skal man optimere til brugerne og ikke søgemaskinerne.

Søgemaskinerne kører meget ens idag men der kan være afvigelser. Men husk: Google er jo ikke internettet (selvom mange tror det). Det er jo bare et firma med en ludt anderledes markedsføringspolitik som har lokket os i deres favn.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Aalborg
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 06:58

Hej Mads,

Det lyder som et rigtig spændende emne! Jeg ville også gerne have skrevet om noget E-handel el. lign. men det endte med at jeg skrev i Afsætning og Virksomhedsøkonomi om B&O - jeg fik dog en solid 10'er, så jeg var godt tilfreds!

Hvis du har brug for lidt råd / vedledning mht. opstilling/kildeangivelser, eller de taksonomiske niveauer, så skal du bare sige til! :)

Held og lykke med opgaven! ;-)

// Henrik

The only place where success comes before work is in the dictionary.

Fra Horsens
Tilmeldt 20. Jun 11
Skrevet kl. 20:39

hej så jeg tilbage igen og jeg skal snakke med mine vejledere i morgen. jeg skulle lave en kort disposition over for det jeg gerne ville skrive om og det her er hvad jeg er kommet frem til indtil videre.

Det jeg gerne vil spørge jer om er, om der er mere der skal plottes på?. nogle forslag?

Indledning:

Søgemaskiner, google, SEO, adwords

Hvad er de 4 ting

Hoveddel:

Hvilke programmer er der til hjælp af ens SEO?

-          Google analytics

Hvad kigger søgemaskinen efter på din hjemmeside, og hvordan optimerer man sin hjemmeside så den viser det søgemaskinen godt kan lide?

-          Tekst

Duplicate content

nøgleord

Skrifttyper

Billedebeskrivelse

Sidebeskrivelse og titel

-          Linkbuilding

-          Blogs

-          Opdateringer

Hvad er matricer samt algoritmer og hvad bruges det til?

-          Matricer

-          Pagerank

-          Linkbuilding

Google adwords

-          Hvad kan adwords bruges til?

-          ”regler indenfor adwords”

-          Teksten

-          Tests

-          Aida (aicdas) - kilde

det materiale jeg har pt. at gå ud fra er SEO-LEX bogen, E-Pusher bogen, Adwords bogen, og noget SEO noget i en anden bog jeg ikke kan huske hvad hedder.

glæder mig til at høre fra jer

Mvh. Mads Petersen

.

Fra Horsens
Tilmeldt 20. Jun 11
Skrevet kl. 21:53
Side 1 ud af 2 (11 indlæg)