Hej alle aminoer. Jeg skal til at skrive SRP og fik det emne jeg gerne ville skrive om. Mine fag er Kommunikation/IT og Matematik. Mit emne: søgemaskiner. Jeg vil gerne skriver og SEO optimering i forhold til googles søgemaskine. og måske supplere med lidt adwords. Jeg er stadig i forberedelses fasen og har en masse læsestof, (har læst e-pusher, SEO-LEX) derudover har jeg også nogle andre tekster. Disse bøger er dog læst for et halvt år siden så de skal lige skimmes. Men i form af min forberedelse skal jeg have lavet en disposition til hvordan jeg skal gribe det an så mine lærere ved hvilke spørgsmål de skal stille i opgavebeskrivelsen. Og jeg er lidt på bar bund. I form af matematik skal jeg ind på matricer da det er hvad crawleren bruger? (eller er jeg forkert på den :P) har en tekst omkring matricer i forhold til pagerank og linkbuilding som jeg skal have ind over, og skal også forklare hvad matricer er. I form af Kom/IT skal jeg skrive om selve SEO optimering, hvordan man optimerer ved at "skrive" til google osv... jeg kunne vildt godt tænke mig at høre nogle forslag til hvordan jeg skal gribe dette an. :). ved dog godt det her ikke er en form for spørgsmål fordi jeg er forvirret selv hehe. er igang med at skrive noget lignende dette: for at vide hvordan matematikken bag pagerank og linkbuilding er skal matricer forståes. for at vide hvordan man optimerer sig til google skal man vide hvad crawleren er og hvordan google fungerer osv. er hvad jeg fedter med lige nu. men alle mulige gode råd ideer, ALT kan bruges ihvertfald lige nu :P. En forvirret mand, med forvirrende indlæg mangler hjælp :) på forhånd tak. |
Jeg vil ikke svare på alle dine spørgsmål, men anbefale dig at beskæftige dig med den oprindelige PageRank-algoritme. Start med at læse den her opgave:
http://infolab.stanford.edu/~backrub/google.html
En af de to forfattere til opgaven er Larry Page (medstifter og nuværende CEO i Google).
Og ja: der er sket meget med Googles algoritmer, Panda osv., men der er mindre konkret viden ift. den oprindelige PageRank. Tjek evt. denne artikel http://www.seomoz.org/article/search-ranking-factors