Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor bliver folk ikke på min hjemmeside og kontakter mig?

Side 7 ud af 10 (97 indlæg)
Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rudy

Tak for indlægget.

Jeg forstår ikke hvordan mit design kan være forældet? Det var helt nyt på DeviantArt for nogle få måneder siden.

Jeg ved godt at designet på min makkers side også mangler noget arbejde. Vi har begge to fuldtidsarbejde og børn, så der bliver ikke meget tid til Re-Design af vores egne side.

Jeg startede denne tråd i håb om at nogle få ville svare med lidt konstruktiv kritik og man må sige at der er rigtig mange der har budt ind.

Det med backup er bare min viden på området der skulle opdateres. Det er jo ikke alt man lærer på Web-Integrator Uddannelsen, heller ikke om design.

Tak for det og i lige måde.

-Jens

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 11:24

Kim Dolleris:
Generelt synes jeg at mange mangler selvkritikken. Det er jo nogle gange X-faktor om igen herinde. Og nogle gange kan der være brug for kniven - ikke guleroden. Specielt hvis man selv stiller op til audition.

Der var også en for et par uger siden der fik en god konstruktiv kritik på et meget tørt og gråt site hvorefter personen lavede det hele om til juletema med nisser og små hjerter og spurgte på kritik igen. . . . suk! Det kan være svært at holde noget sagligt når udgangspunktet langt fra er.

Ja jeg tager tyren ved hornene, men jeg synes x-factor sammenligningen er lidt malplaceret.

Der er jo ingen dommere og det er jo ikke en konkurrence jeg har tilmeldt mig fordi jeg tror jeg kan designe.

Men kritikken er taget til følge og jeg laver ikke et juledesign, da der er alt for længe til jul endnu...tsk

Jeg har godt fanget dine positive og optimistiske signaler :-)

-Jens

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Fra København
Tilmeldt 21. May 10
Indlæg ialt: 85
Fra  Zenia Kommunikation Skrevet kl. 11:31

Kære Jens!

Tror mig, jeg ved, hvad man lærer på uddannelsen, og hvad man IKKE lærer, det havde jeg rigtig mange diskussioner om på lærerværelse, da jeg selv underviste på grundforløbet på KTS - og det var en af grundene at jeg har sagt op - man lærer meget, bare ikke det, det er behov for.
Du kan kode selv, men du er ikke proff. programmør, der ved en del om sikkerhed mm., så du kan IKKE levere et hjemmeside med god sikkerhed, ikke noget, som ligger i nærheden af de frie CMS - er - hvorfor så bruge tid på at bide dig ind i at du skal brogrammere?

I bekendtgørelsen om uddannelsen står, at man skal lære DESIGNE  - det kan du ikke, og det får i meget lidt undervisning om. I lærer hellere ikke nok om CSS og om hvordan man ud fra given design sætter et side op i et eksisterende CMS - blot fordi jeres lærere synes at det er sjovere at undervise i deres små hobbyer - tro mig, jeg kender dem.

Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Apr 11
Indlæg ialt: 486
Fra  Beneath » digital design Skrevet kl. 12:18

Jens Andersen:

Ja jeg tager tyren ved hornene, men jeg synes x-factor sammenligningen er lidt malplaceret.

Der er jo ingen dommere og det er jo ikke en konkurrence jeg har tilmeldt mig fordi jeg tror jeg kan designe.

Tjoooeh.. man kan vel sige at potentielle kunder er dommere og at du i allerhøjeste grad er i konkurrence om deres gunst. En konkurrence jeg vil mene du ikke er tvunget ud i, men alligevel er havnet i ;)

Nu bliver det hele skåret op i design kontra kodning - og hvis vi skal blive i de termer (selvom begge begreber indeholder meget mere end pixelskubberi og html-tags) - så skulle du måske skrive at du kan levere kode og kun kode. Hvis du forstår....

Fra Hinnerup
Tilmeldt 2. Jan 10
Indlæg ialt: 685
Fra  Partnerdesign.dk Skrevet kl. 12:24

Àsgeir Gunnarsson:
Et godt eksempel er eks. denne hjemmeside hvor farverne harmonere. Partnerdesign

Tak for anbefalingen Smile 

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 12:25

Hej Zenia.

Jeg ved også godt hvad man lærer og ikke lærer og jeg har taget det til mig og bruger det fra uddannelsen jeg kan.

Når der er mangler i uddannelsen prøver jeg selv at undervise eleverne efter min bedste overbevisning om hvad der er den bedste løsning i forhold til standarden på nettet.

Jeg underviser ikke i design men i HTML/CSS og PHP og til dels lidt JavaScript.

Jeg er ikke professionel programmør af at have taget uddannelsen, men har et brændende ønske om at blive bedre. Man lærer hele livet og min lektion er at jeg skal lære at designe bedre.

Eller få nogen andre til det.

Vi er i øjeblikket i gang med at revidere grundforløbet og snakker wordpress, design til mobiltelefoner, 960gridsystem osv ind i forløbet. Men i Bekendtgørelsen for grundforløbet, som jeg underviser på, er der ikke krav om andet end at man har fået kendskab til de programmer og teknologier man kan forventes at skulle arbejde med på hovedforløbet. Og da der ikke er andet end 1 uges navigationsdesign på hovedforløbet er det jo der jeg synes man skulle ændre uddannelsen.

Bekendtgørelser er som en bibel. Det er præsten (skolens ledelse) der skal omskrive den til tekster der er brugbare i undervisningen og det er måske her der er fejlfortolkninger mellem mennesker, ligesom forskellen på almindelige kristne og fundamentalistiske kristne som tager bibelen helt bogstaveligt.

Det er også et spørgsmål om menneskesyn fra læreren til eleverne.

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 12:38

I har jo et fint design, men man kan ikke klikke på jeres cases på forsiden, man kan ikke klikke videre til jeres kunders websites fra jeres side med udtalelser, man kan ikke se andet end logoer i jeres referencer.

Så i den forstand synes jeg da ikke at jeres hjemmeside er bedre end min, men den er meget pænere end min. Så det er vel ikke kun mig der laver fejl.

Undskyld den kom her, jeg synes bare at der er mange der har kritiseret mig for nogle af de samme fejl og henvist mig til jeres side, som efter min mening har lige så mange mangler som min. Det er bare nogle andre mangler i har.

Ellers en flot side!

-Jens

Fra Hinnerup
Tilmeldt 2. Jan 10
Indlæg ialt: 685
Fra  Partnerdesign.dk Skrevet kl. 12:41

Jens Andersen:

I har jo et fint design, men man kan ikke klikke på jeres cases på forsiden, man kan ikke klikke videre til jeres kunders websites fra jeres side med udtalelser, man kan ikke se andet end logoer i jeres referencer.

Så i den forstand synes jeg da ikke at jeres hjemmeside er bedre end min, men den er meget pænere end min. Så det er vel ikke kun mig der laver fejl.

Undskyld den kom her, jeg synes bare at der er mange der har kritiseret mig for nogle af de samme fejl og henvist mig til jeres side, som efter min mening har lige så mange mangler som min. Det er bare nogle andre mangler i har.

Ellers en flot side!

-Jens

Siden er heller ikke færdig endnu, kan vi så undskylde os med :-) 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:21

Hatten af for Jens Andersen, siden han er her endnu!

Jeg har efterhånden deltaget i MANGE kritiske gennemgange af hjemmesiderAmino og har set mange designere har fået tomater og kål og andet lort kylet lige i synet, men ikke mange har fået så vedvarende på hattepulden som stakkels hr. Andersen! Du har jo trådt i et hvepsebo, derefter i 3 bistader og så nok et hvepsebo! :-)

Jeg må nu sige, at mange af indlæggene faktisk støtter dig, så bare bliv ved med at rejse dig op, for så er den der pludselig en dag! :-)

Har kigget een gang til på standard-hjemmeside.dk.

Kan du ikke for hvert af de fire blå felter lave en underside, der specificerer, hvad kunden får for sine penge? Fx for "Ny hjemmeside" kan du lave en punktopstilling med eksempelvis

- Design og layout af hjemmeside efter dit ønske med op til 50 sider/undersider

- Design af grafiske elementer efter dit ønske

- Menu-struktur med automatiske dropdown menuer (eller popup-menuer)

- Kontakt-formular med automatisk email-funktion

- Webshop-funktioner af op til 15 produkter/services samt automatisk betalingsmodul

Okay, du kan af gode grunde ikke lave alting, hvis du lige er startet, men måske kan du alliere dig med andre i samme situation, så I opnår en synergi-effekt. Det kan være grafik-folk og tekstforfattere, der selv har brug for at kunne reklamere med webdesign.

Du er bare nødt til at overbevise kunden om, at han eller hun tages i hånden, og at du sørger for en hjemmeside helt efter kundens ønske.

Hvis du får mulighed for det, så skil dig af med det skrækkelige domæne-navn, standard-hjemmside! Skaf noget andet, fx solid-hjemmeside.dk eller happy-hjemmeside.dk eller smil-hjemmeside.dk!

Okay, måske er det, som du siger, standard det, du kan lave lige nu, og så er det bare sådan, og det e fint nok, men lad være med at skilte med det!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:02

Lige en lille ekstra kommentar:

En mere eller mindre sikker måde at lave et godt design på er at give brugerne noget de kender og har set før, så de ikke skal til at "lære" hvordan man bruger din side når de besøger den første gang. Det er der nemlig ingen der gider med mindre du har et unikt produkt og så er de så godt som skredet igen.

En måde at gøre dette på er at finde nogle gode wireframes på nettet designet af dygtige grafikere eller UI/UX eksperter. Snup det og giv det dit personlige præg når du laver det om til en færdig side.

Man kan også sagtens få feedback på et wireframe, hvilket vil sige at du kan få feedback på dit nye design før du overhovedet går i gang. Det hjælper dig også til at strukturere dine tanker så din side bliver sammenhængende og komplet.

Håber det kan hjælpe :-)

Side 7 ud af 10 (97 indlæg)