Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forening frem for I/S ?

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Kbh
Tilmeldt 13. Jan 11
Indlæg ialt: 400
Fra  Nordic Race Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak.. Jeg holder mig til I/S :)

Fra Kbh
Tilmeldt 13. Jan 11
Fra  Nordic Race Skrevet kl. 18:26

Hvis jeg nu opretter en forening med 5 medlemmer(venner/familie), kan jeg så ikke udbetale løn(overskud) til mig selv?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:18

Hej.

Det var noget i den stil jeg tænkte på, og selvfølgelig på lovlig vis.

Sorry...at jeg ikke udtrykte mig klart, er et stykke tid siden, jeg har haft med foreninger at gøre.

MvH

Peter

Fra Kbh
Tilmeldt 13. Jan 11
Fra  Nordic Race Skrevet kl. 21:41

Det vil sige at med en forening frem for I/S, så kan jeg udlade at betale moms af deltagergebyret, og så trække overskudet ud i form af løn?

Hvis ja, hvordan vil det så fungere med medlemmer af min forening osv?

Kan jeg få 5 venner/familie til at blive medlemmer, og så ikke lukke tilfældige ind i foreningen. For på den måde kan jeg i princippet styre foreningen som det passer mig?
JCE
Fra Aarhus
Tilmeldt 30. Aug 11
Indlæg ialt: 313
Fra  Talium ApS Skrevet kl. 09:31

Det fremgår af Momslovens fritagelsesbestemmelse (omhandlende foreninger), at det er en forudsætning for momsfritagelse at foreningen ikke arbejder med gevinst for øje, og at formålet med foreningen er af politisk, fagforeningsmæssig, religiøs, patriotisk, filosofisk eller filantropisk karakter eller vedrører borgerlige rettigheder. Ikke umiddelbart forudsætninger jeg mener du, ud fra dine indlæg, lever op til. (Peter har vist endda også skrevet det til dig tidligere, formuleret på en lidt anden måde).

Du vil godt kunne lønne dig selv i en sådan forening, men nødvendigvis indenfor rimelighedens grænser.

Claus Fraussing Nielsen, cand.merc.aud.
Talium ApS - Regnskab og rådgivning

Fra Kbh
Tilmeldt 13. Jan 11
Fra  Nordic Race Skrevet kl. 13:02
Der er da mange foreningen der afholder motionsløb, er det ikke bare noget med at beskrive foreningen på en korrekt måde?
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:04

Jonas:
Der er da mange foreningen der afholder motionsløb, er det ikke bare noget med at beskrive foreningen på en korrekt måde?

Du skal stadig ansøge om momsfritagelse ifm. hvert enkelt arrangement.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:46

Brian Schou Larsen | bannerprint.dk:
Du skal stadig ansøge om momsfritagelse ifm. hvert enkelt arrangement.

NEJ. Den planlagte aktivitet er fritaget for moms jf. momslovens § 13 så længe Jonas opretholde sin almennyttige tankegang.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:49

Henrik Koudahl:
 Den planlagte aktivitet er fritaget for moms jf. momslovens § 13 så længe Jonas opretholde sin almennyttige tankegang.

Vel ikke når han skal ud og sælge løbsnumre, pølser, drikkevarer og evt. andet til deltagere, der ikke er medlemmer?

Fra Kbh
Tilmeldt 13. Jan 11
Fra  Nordic Race Skrevet kl. 18:20

Der vil ikke blive solgt noget, udover billetten(deltagergebyret),og et online gebyr, men dette er inkl moms.

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)