Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forening frem for I/S ?

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Kbh
Tilmeldt 13. Jan 11
Indlæg ialt: 400
Fra  Nordic Race Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Men fordelen ved at vælge en forening fremfor I/S, er at jeg har et bundfradrag på 200.000? Vil det sige jeg kan tjene 200.000jeg ikke behøver betale skat af? lyder for godt til at være sandt.

Fra Kbh
Tilmeldt 13. Jan 11
Fra  Nordic Race Skrevet kl. 23:29

Og hvad med ting som:

Foreningen må dog gerne have overskud, men overskuddet skal bruges til foreningens aktiviteter.

Foreningen skal være demokratisk opbygget

Foreningen skal bygge på aktivt medlemsskab og have mindst 5 betalende medlemmer.

Overstående er også ulemper for os, når vi gerne vil tjene penge?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:18

Jonas:
lyder for godt til at være sandt.

Indkomst ved erhvervsmæssig virksomhed medregnes i sin helhed også i foreninger. Så ja - det lød for godt til at være sandt.

Bundfradraget på 200.000 gælder kun ved anden indkomst.

-

Fra Kbh
Tilmeldt 13. Jan 11
Fra  Nordic Race Skrevet kl. 13:34
Hvad menes med anden indkomst?

Det eneste svar jeg søger er om det er smarter i mit tilfælde at oprette en forening frem for I/S? Og hvis ja, hvorfor?
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:27

Jonas:
Det eneste svar jeg søger er om det er smarter i mit tilfælde at oprette en forening frem for I/S? Og hvis ja, hvorfor?

Det er ikke smarter i relation til hverken skat eller moms at vælge forening fremfor et I/S når din målsætning er at drive erhvervsvirksomhed. Der er fuld skattepligtig af indkomsten både for en forening og for et I/S, hvis ikke systemet var bygget sådan op vil alle jo blot lave foreninger.

Med anden indkomst kan f.eks. være idrætsklubben som sælger slik ved et idrætsstævne....

/Henrik

Fra Kbh
Tilmeldt 13. Jan 11
Fra  Nordic Race Skrevet kl. 17:14

Kan du så fortælle mig hvorfor Peter - revisor, i denne tråd anbefaler mig at starte forening frem for I/S? Er totalt forvirret.

Og tak for dine svar.

JCE

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:29

Jonas:
Kan du så fortælle mig hvorfor Peter - revisor, i denne tråd anbefaler mig at starte forening frem for I/S?

Mon ikke Peter vender tilbage til tråden.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:46

Jonas:

Skal afholde et motionsløb til næste år, og har hørt at man ikke skal betale moms af deltagergebyret, hvis man køre det igennem en forening, frem for et I/S?

og hvad med et overskud, kan man trække det ud som løn?

Har søgt en del på google, uden at finde svar. håber i kan hjælpe.

JCE

Tror der bliver blandet "lidt æbler og pærer sammen her".
I den pågældende situation kan en forening ansøge om momsfritagelse for arrangementet. Eventuelt overskud skal som udgangspunkt bruges almennyttigt. Og regnskabet skal være fuldendt senest 3 måneder efter arrangementets slutdato.

Fra Kbh
Tilmeldt 13. Jan 11
Fra  Nordic Race Skrevet kl. 17:49

Med almennyttigt gætter jeg på du mener at overskuedet skal bruges i foreningen, og jeg derfor ikke kan trække pengene ud og bruge dem privat, korrekt?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:51

Jonas:

Med almennyttigt gætter jeg på du mener at overskuedet skal bruges i foreningen, og jeg derfor ikke kan trække pengene ud og bruge dem privat, korrekt?

Ja, groft sagt. Men en forening har jo også mulighed for at købe f.eks. konsulentbistand ifm. sådan et arrangement. Men du må ikke køre det som "din egen forretning"

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)