Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Adwords - Betaling med DKR eller Dollars?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Oct 10
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Hvad er jeres erfaring - Hvor meget kan man egentlig spare ved at betale i dollars fremfor i danske kroner? 

Tak på forhånd,

Kristian

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 684
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 13:38

Så vidt jeg husker, er det at bruge dollars i stedet for dkr et "udgået" hint, som ikke længere er gældende, så derfor mener jeg blot man skal bruge dkr.

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Oct 10
Skrevet kl. 19:44

Hej Lars, tak for hurtigt svar. Jeg holder mig til Kr. :-)

Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 540
Skrevet kl. 22:18

Lars Rasmussen:

Så vidt jeg husker, er det at bruge dollars i stedet for dkr et "udgået" hint, som ikke længere er gældende, så derfor mener jeg blot man skal bruge dkr.

Korrekt, og det gælder både i adwords og i adsense...

Fra Brøndbt Strand
Tilmeldt 4. Jun 08
Indlæg ialt: 414
Fra  Kipimo Webjuice.dk Skrevet kl. 18:23

Godt du spørger, for det er ikke helt uproblematisk at vælge forkert.

Når man har valgt valuta i AdWords kan det ikke justeres, end ikke af Google selv. 

Så vælger du noget andet end den valuta du har i din webshop, så får du udfordringer med din analytics salgssporing. For Analytics kan kun håndtere en valuta. Så kører du adwords i dollar og shop i danske kroner, så bliver din ROI beregninger i Analytics ift. AdWords helt skæve.

Så herfra er anbefalingen klar: ALTID vælg den valuta der er den primære i webshoppen.

Partner i digitalbureauet Ambition, samt ejer af webshoppen https://froesnapperen.dk/ 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:59

Man kan vælge at få ændret valuta. Du skal "bare" slette din konto og oprette den igen.

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Oct 10
Skrevet kl. 20:16

Hvad så hvis man har en multisproget webshop? :-)

Fra Brøndbt Strand
Tilmeldt 4. Jun 08
Indlæg ialt: 414
Fra  Kipimo Webjuice.dk Skrevet kl. 22:46

@Philip: Joooe, det har du helt ret i. Men det er ikke at ændre. Det er at slette al sin historik blot pga. et fejlvalg.

@Krispdk: Ift. Analytics, så kan man overveje forskellige "strategier". Man kan oprette selvstændige konti til forskellige dele af sitet (hvis det giver mening, fx hvis sitet også er delt op i spreg, der passer til valuta valget). Alternativt ville jeg vælge den valuta flest benytter (DKK, Euro eller dollar), og så omregne salg med andre valuta til denne enhed. Dvs. hvis euro vælges, så ville jeg dividere den danske omsætning med 7,5 før jeg sporede den med e-handelssporingen. Så jeg på den måde alligevel ender med en samlet valuta. Og ja, det er noget rod med valutaændringer mv - men det er mulighederne i Google Analytics. Andre webanalyseværktøjer er bedre til at håndtere multi-currency.

Partner i digitalbureauet Ambition, samt ejer af webshoppen https://froesnapperen.dk/ 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)