Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Holding/offshore

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Nov 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Er i den situation, at jeg i forbindelse med opstart at firma(er) i udlandet (bla Brasilien) vil være indehaver af aktieandele på mellem 10-30% (ikke børsnoterede). Jeg søger nu afklaring på, hvordan jeg mest optimalt/fleksibelt kan placere disse aktier, så jeg kan minimere skat af mulige fremtidige udbytter/avancer, indtil jeg eventuelt vælger at indføre til DK.

Jeg har desværre stærkt begrænsede likvide midler (ca 15000 til opstart/1. år). Arbejder (som konsulent) og bor i DK, men er åben for at flytte ud af Danmark om ca 3 år. Aktier vil ikke blive solgt de første 3 år.

Har forstået, at Offshore konstruktioner (udenfor EU)  er særdeles besværlige/dyre, hvis de skal være en mulighed. Ligeledes er et simpelt Holding firma i DK ikke længere fordelagtigt. Problematikken ang fast driftssted er kompliceret, specielt når midlerne er begrænsede i forhold til et optimalt setup.

Umiddelbart virker Cypern, som et fornuftigt sted. Men kan man komme i klemme mht fast driftssted?

Alle input er velkomne :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:28

KimFerro:
Jeg har desværre stærkt begrænsede likvide midler (ca 15000 til opstart/1. år).

Hvis det er de økonomiske rammer får du svært ved at finde kvalificeret hjælp. Det er et yderst kompleks at optimere international SKAT.

Naturligvis kan du komme i klemme i forhold til begrebet fast driftsted. Det er et indsatsområde som i særdeleshed har SKAT's bevågenhed.

/Henrik

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 21:31

Hvis du bor i Danmark hvorfor så ikke oprette det her i Danmark? Med kun 15.000 kr. kan det sku ikke betale sig at tænke globalt Big Smile

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 21:42
Enig med de andre.

Hvis du har begrænsede midler, så brug dm fornuftigt.

Du kan bruge mange penge på en avancert holding model, og så efterfølgende erfare at dt var spildte kræfter, der kan skyldes manglende indtjening e.a.

Tegner det efter et par år til at dine projekter realiseres som en succes, så tag det derfra.
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)