Er i den situation, at jeg i forbindelse med opstart at firma(er) i udlandet (bla Brasilien) vil være indehaver af aktieandele på mellem 10-30% (ikke børsnoterede). Jeg søger nu afklaring på, hvordan jeg mest optimalt/fleksibelt kan placere disse aktier, så jeg kan minimere skat af mulige fremtidige udbytter/avancer, indtil jeg eventuelt vælger at indføre til DK. Jeg har desværre stærkt begrænsede likvide midler (ca 15000 til opstart/1. år). Arbejder (som konsulent) og bor i DK, men er åben for at flytte ud af Danmark om ca 3 år. Aktier vil ikke blive solgt de første 3 år. Har forstået, at Offshore konstruktioner (udenfor EU) er særdeles besværlige/dyre, hvis de skal være en mulighed. Ligeledes er et simpelt Holding firma i DK ikke længere fordelagtigt. Problematikken ang fast driftssted er kompliceret, specielt når midlerne er begrænsede i forhold til et optimalt setup. Umiddelbart virker Cypern, som et fornuftigt sted. Men kan man komme i klemme mht fast driftssted? Alle input er velkomne :) |
KimFerro:Jeg har desværre stærkt begrænsede likvide midler (ca 15000 til opstart/1. år).
Hvis det er de økonomiske rammer får du svært ved at finde kvalificeret hjælp. Det er et yderst kompleks at optimere international SKAT.
Naturligvis kan du komme i klemme i forhold til begrebet fast driftsted. Det er et indsatsområde som i særdeleshed har SKAT's bevågenhed.
/Henrik