Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg mangler ca. 1 mio kr.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Jun 08
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, og hvem gør ikke det :-)

 

Faktum er, at jeg igennem godt 4 år har haft en virksomhed, som mest af alt har fungeret i form at noget ”garagesalg”, men også gennem et website, som dog igen og igen er blevet hacket.

 

Nu er sagen imidlertid den, at vi har fået muligheden for at få et agentur på en mærke, som indenfor vores felt er ganske interessant.

 

Udfordringen er unægtelig, at der er et krav om, at vi skal lave en relativ stor ordre, for at få agenturet i første omgang. Kapitalen til dette har vi langt fra. Spørgsmålet er nu, om jeg har muligheden for at få lov til at låne f.eks. 1 mio i banken, set i lyset af, at vores balancesum er omkring 200.000 kr og jeg som privatperson ikke rigtig ejer noget, som banken evt. kunne få pant i.

 

Hvad siger I derude – kan jeg ligeså godt droppe det hele og lade være med at spilde tiden nede hos en bankrådgiver, eller kan I anbefale next step?

 

Glæder mig til at høre fra jer.

 

Mvh

Anders

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Beklager mit svar, men:

Det er vel til syvende og sidst den, der sidder på kassen, som kan give dig svaret.

Mvh. John.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

hvad har du af indtægt og udgifter , giv banken et budget vis bor billigt og kan bevise let kan betale tilbage grundet lave udgifter og høj indtægt er der ikke noget problem med at gå i banken

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 500
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Lav budget og forretningsplan - og få evt. hjælp til det.

Lav det så godt, at din bankrådgiver kan se at du er seriøs og at din idé holder.

Forberedelsen til mødet og det du præsentere i banken, er næsten vigtigere end din kreditværdighed.

Jeg kender en personligt, som fik lov at låne til privat virksomhed, selvom han står i RKI (pga tvangsauktion - ikke fordi han fjollede med sin økonomi).

Så forberedelse er vigtigt! Få præsenteret HVORFOR du skal have et ja - og hvorfor DIT firma vil få overskud ud af lånet.
Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 174
Fra  Excolo Solutions Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror at hvis du kan argumentere overfor banken at det lån du ansøger om, kan give din omsætning et skub, så er de med på idéen. Men set i lyset af tiderne, er et "så stort" beløb nok unægteligt en smule svært at hive ud af dem. Kun de færreste af de banker jeg har hørt om, er i øjeblikket med på at tage sådanne chancer.

Men som andre siger, er der ikke andet for end at gøre dit forarbejde godt, og så ud og snakke med bankerne. Har du forresten overvejet private eller andre erhvervs-drivende som investorer?

- Nikolaj

Nikolaj Dam Larsen, selvstændig med Excolo Solutions
Professionel .NET web udvikling og konsultation. 

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders

Jeg tror det letteste vil være at forhandle med sælger om ordrestørrelsen/ vilkår.

Kun fantasien sætter grænser for hvordan sådanne vilkår kan skrues sammen til fælles fordel.

Bankerne er gået i baglås, så den vej er virkelig op ad bakke.

Tilmeldt 5. Oct 11
Indlæg ialt: 96
Fra  onthecloud-marketing.com Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

anders78:

Ja, og hvem gør ikke det :-)

 

Faktum er, at jeg igennem godt 4 år har haft en virksomhed, som mest af alt har fungeret i form at noget ”garagesalg”, men også gennem et website, som dog igen og igen er blevet hacket.

 

Nu er sagen imidlertid den, at vi har fået muligheden for at få et agentur på en mærke, som indenfor vores felt er ganske interessant.

 Mvh

Anders



Du kunne jo også se om der er nogen der vil være partner med dig. Og den eller de personer kunne så spøtte lidt i den kasse der hedder penge for at så det agentur. Evt. Det fuld beløb eller et mindre beløb. Vil jo altid mindske det kontant beløb i vil låne nede i banken.

Der er tit folk her inde der søger efter den slags partnere.

Held og lykke.

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er næppe realistiskt at banken går med til at være ene om at bære risikoen for din forretning.

Er hjemmearbejdet gjort godt nok er det muligt at de vil tage del i det.

Få lavet en forretningsplan, og et budget omfattende investeringer, og herefter drift og balance. Med dette har du udgangspunktet for evt at finde en medinvestor, som der tidligere er foreslået.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu nævner du intet om, hvordan du har tænkt dig, at udnytte agenturet. Skal det kun være dig/jer, som sælger produktet til slutbrugeren, eller skal produktet sælges til andre firmaer/butikker?

Hvis det sidste er tilfældet, så kunne du jo prøve at sælge en masse på forhånd, så du den vej igennem har nogle ordre at fremvise til banken. Hvis dine kunder desuden stiller en eller anden form for sikkerhed for deres bestilling, så er beløbet, som du skal låne mindre, og banken kan bedre vurdere, om det er risikoen værd.

Husk på en bankrådgiver kender ik din branche, og ofte kender de meget lidt til drift af firmaer osv. De vurdere det hele ud fra nogle nøgletal...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)