Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Program til at lave hjemmesider i

Side 1 ud af 4 (39 indlæg)
Tilmeldt 11. Nov 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allesammen

Jeg har besluttet mig for at jeg vil bruge tid på at begynde at lære mig selv at lave hjemmesider

Jeg har fundet noget litteratur til at hjælpe mig igang med de første spæde skridt, men jeg ved ikke hvilket program som er godt at bruge. Jeg bruger en mac og søger et program som er let at forstå og helst ret billigt da jeg er en fattig studerende. 

På forhånd tak 

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 15:14

er det et rent kode produkt som du ønsker eller skal det være wysiwyg er det php eller hvad vil du programmer.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Altså her er et væld af programmer :)

Dreamweaver, Coda, Jetbrains, Aptana webstudio & netbeans. Det ihvertfald lige dem jeg kan komme på lige nu :)

ohh btw! hvis du begynder at tænke "F*CK HVOR ER MIN KODE RODET!"  så er hjælpen på vej Freeformatter ftw!

http://www.freeformatter.com/html-formatter.html

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:27

Hvis du vil kode det hele selv vil jeg anbefalde HTML,CSS,JavaScript, PHP&MySQL i den order. Som kode-editor bruger jeg selv TextMate hvilket er super lækkert, selvom det koster lidt.

Hvis du ikke vil kode det selv, så kender jeg kun DreamWeaver, men det koster vidst en del så vidt jeg husker.

Fra Aalborg
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 15:38

Jeg kan klart anbefale Coda til Mac!

Programmet er hurtigt, let anvendelig, understøtter de fleste programmeringssprog, og du kan tilgå ftpservere fra programmet og ændre i filerne direkte, hvis det er dét du ønsker. Du kan faktisk indstille programmet, så det passer til dig! :-)

Det er pengene værd.

http://www.panic.com/coda/

The only place where success comes before work is in the dictionary.

Fra Glostrup
Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 20:54
Hej Gebauer

Jeg er selv igang med at lave en hjemmeside, og har heller ikke den vildeste økonomi til projektet.

Ydermere er jeg ikke den store IT haj. Jeg har skrevet nogle indlæg herinde, for at få svar på nogenlunde det samme som dig. Du skal være mere end velkommen til at kigge på dem. De hedder følgende.

Joomla eller...?

Erfaringer med ML Hosting

Håber at det kan være dig en hjælp.

De bedste hilsner

Daniel
Fra Aarhus
Tilmeldt 17. Sep 10
Indlæg ialt: 235
Skrevet kl. 21:12
Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 02:38

Wordpress og så køb et færdig design. Med det kan du komme igang og så learn by doing.

Fra Danmark
Tilmeldt 31. Aug 10
Indlæg ialt: 793
Fra  CON Media Skrevet kl. 02:55

Gebauer:

Hej Allesammen

Jeg har besluttet mig for at jeg vil bruge tid på at begynde at lære mig selv at lave hjemmesider. 

Jeg har fundet noget litteratur til at hjælpe mig igang med de første spæde skridt, men jeg ved ikke hvilket program som er godt at bruge. Jeg bruger en mac og søger et program som er let at forstå og helst ret billigt da jeg er en fattig studerende. 

På forhånd tak 

Altså, sidder du på mac og vil du gerne selv kode fra bunden, så kan jeg kun anbefale Coda! super lækkert og brugervenligt, og ikke mindst nemt program.

Vil du derimod glemme programmerings delen, og bare fokusere på at få det grafiske, så er Artisteer ikke en hel dårlig løsning.
Det er nemt og helt sikkert lige så brugervenligt som Coda.
Synes selv du skal kigge på begge, og vudere ud fra de videoer og andet der er med dem.
Dog kan jeg sige, at jeg har haft stor succes med begge programmer.

Mvh Christoffer

Fra Danmark
Tilmeldt 31. Aug 10
Indlæg ialt: 793
Fra  CON Media Skrevet kl. 02:56

Og skal lige siges, at med artisteer, kan du eksportere til nogle af dem mest brugte CMSystemer på markedet (Joomla, Wordpress, Drupal etc)

Mvh Christoffer

Side 1 ud af 4 (39 indlæg)