Personligt synes jeg, hvis man er en enkelt person i virksomheden, så bør man fremhæve sig selv med et "jeg", uagtet det er et selskab eller ej. Hvis der er andre, fastansatte eller ej, der også bidrager væsentligt til virksomheden, så skriver man "vi", da man i modsat fald overruler de andres bidrag. Dog, såfremt man kun er en, og den potentielle kunde ikke ved, at man kun er en, så kan et "jeg" rigtigt nok fortolkes egoistisk og alene vidende. Altså må det være ret individuelt, om man skriver jeg eller vi fra virksomhed til virksomhed, men hvis man fx er skuespiller, der honoreres via eget et selskab med egne medarbejdere, så vil det derimod virke komisk med et "vi". Generelt synes jeg, at rigtigt mange firma-hjemmesider mangler en nogenlunde beskrivelse af fimaet under "Om os". Jeg står normalt af, hvis der ikke er en "Om os", eller når "Om os" faktisk ingenting siger, andet end hvad de selv synes de er gode til. Personligt vægter jeg en rimelig beskrivelse af ejer-konstruktionen samt overordnet ledelse under "Om os". Jeg ville fx aldrig købe noget i en webshop, hvis jeg ikke kan læse mig frem til, hvem de reelt er. Hilsen, Robert |
Alt efter hvilken branche man er i, kan det bare være lige så uærligt at skrive jeg som vi.
Når man skriver jeg, kan kunderne med rette forvent, at samtlige opgaver de afleverer til firmaet, bliver løst af "jeg" personligt. Og bliver de ikke det, har man jo været uærlig.
Jeg oplyser ikke på min hjemmeside, hvilke webdesignere, grafikere, sælgere mv. jeg arbejder sammen med, men jeg skriver vi for at der ikke må herske tvivl om, at det ikke er mig personligt, der løser alle opgaver, selvom jeg selvfølgelig har det overordnede ansvar for alt der bliver leveret fra virksomheden.
Men det er da klart at de fleste vægter ærlighed højt i et fremtidigt samarbejde