Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At kalde sig CEO og "vi"?

Side 5 ud af 5 (44 indlæg)
Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Personligt synes jeg, hvis man er en enkelt person i virksomheden, så bør man fremhæve sig selv med et "jeg", uagtet det er et selskab eller ej.

Hvis der er andre, fastansatte eller ej, der også bidrager væsentligt til virksomheden, så skriver man "vi", da man i modsat fald overruler de andres bidrag.

Dog, såfremt man kun er en, og den potentielle kunde ikke ved, at man kun er en, så kan et "jeg" rigtigt nok fortolkes egoistisk og alene vidende.

Altså må det være ret individuelt, om man skriver jeg eller vi fra virksomhed til virksomhed, men hvis man fx er skuespiller, der honoreres via eget et selskab med egne medarbejdere, så vil det derimod virke komisk med et "vi".

Generelt synes jeg, at rigtigt mange firma-hjemmesider mangler en nogenlunde beskrivelse af fimaet under "Om os". Jeg står normalt af, hvis der ikke er en "Om os", eller når "Om os" faktisk ingenting siger, andet end hvad de selv synes de er gode til.

Personligt vægter jeg en rimelig beskrivelse af ejer-konstruktionen samt overordnet ledelse under "Om os".

Jeg ville fx aldrig købe noget i en webshop, hvis jeg ikke kan læse mig frem til, hvem de reelt er.

Hilsen, Robert

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 16:25

Alt  efter hvilken branche man er i, kan det bare være lige så uærligt at skrive jeg som vi.

Når  man skriver jeg, kan kunderne med rette forvent, at  samtlige opgaver de afleverer til firmaet, bliver løst af "jeg" personligt. Og bliver  de ikke det, har man jo været uærlig.

Jeg oplyser ikke på min hjemmeside, hvilke webdesignere, grafikere, sælgere mv. jeg arbejder sammen med, men jeg skriver vi for at der ikke må herske tvivl om, at det ikke er mig personligt, der løser alle opgaver, selvom jeg selvfølgelig har det overordnede ansvar for alt der bliver leveret fra virksomheden.

Men  det er da klart  at de fleste vægter ærlighed højt i et fremtidigt  samarbejde

Fra Århus
Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 16:38

Jeg har tit den nærmest modsatte oplevelse, når jeg i forskellige sammenhænge er i kontakt med pr-folk af forskellig art, enten fordi de har noget de gerne vil reklamere med på min blog, eller omvendt fordi jeg som bilskribent/blogger skal bruge noget info fra bilproducenter o.lign. Uden at jeg på noget tidspunkt eksplicit har givet udtryk for, at jeg driver et større foretagende med flere ansatte, så tager de det alligevel for givet, og tiltaler mig som "jer". Så føler jeg mig hverken principielt eller moralsk nødsaget til at korrigere dem, med mindre den lille misforståelse forgrener sig.

Apropos misforståelse vil jeg da håbe, at det giver bagslag for dem, der helt fejlagtigt - i mine øjne decideret dumt - benævner sig selv "CEO". Har man aktiviteter/interesser i udlandet, og er man rent faktisk administrerende direktør, så giver det selvfølgelig god mening. Ellers svarer det jo lidt til, at den lokale kioskejer kalder sig selv koncernchef.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 16:45

Hej Lundsby,

Ja, som teenager, hvilket jeg naturligvis også har været, så er man ofte hurtig til at lave en højtråbende titel.

Men her i Thailand har jeg set mange voksne såkaldte CEOs blandt udlændinge, der end ikke havde et selskab, eller måske var helt alene i verden.

I mine emails kalder jeg mig for Managing Partner, hvilket teknisk set er forkert, da vi ikke er et Limited Partnership, men et Company Limited (men det er ret vanskelig at få en arbejdstilladelse i et Limited Partnership, fordi det er lavere i hirarkiet for selskaber). Dog er disse titler, i modsætning til Danmark, interne, da der ikke findes en juridisk direktion i Thailand, så jeg kan kalde mig hvad som helst.

Hilsen, Robert

Lundsby
Side 5 ud af 5 (44 indlæg)