Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO Bedste placering af link i tekst er hvor?

Side 1 ud af 6 (56 indlæg)
Fra kbh
Tilmeldt 2. Jan 10
Indlæg ialt: 320
Fra  God Krop aps Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har læst at goglebots har det med at følge links de støder på:)

Fik indtryk af at det betyder man kan sende dem lidt for hurtigt videre til en ny side.

Jeg har eksempelvis en side hvor man kan læse om mig som massør , men det første efter titlen er et link til min massør Sandra.  Betyder det at Google ikke når at læse min side ordentligt da botten følger linket med det samme eller hvordan virker det.  Min side er indekseret, men forfærdeligt lavt. 

Jeg er bange for at der er et eller andet galt, da jeg selv ved søgning på massør rasmus ikke sådan lige kommer frem.

Nogen bud.

Vh Rasmus

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 22:18

Hej Rasmus,

Du skal ikke bekymre dig om, hvorvidt du får sendt Googlebot helt væk fra dit site via et link, og den så glemmer at komme tilbage. Sådan rent teknisk render Googlebot ikke afsted og følger dine links, som den støder på dem, men læser al koden først.

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 22:28
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

fordelen ved sandralinket fremfor dine andre links, er at du har tildelt en "title" til sandra-linket hvilket mangler ved de andre. Og det kigger google meget på

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Skrevet kl. 22:54
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

J. Deleuran:

fordelen ved sandralinket fremfor dine andre links, er at du har tildelt en "title" til sandra-linket hvilket mangler ved de andre. Og det kigger google meget på

Hvor har du det fra?

Jeg testede selv title attribute på links og fandt ingen effekt. (Januar 2009). Det samme har Shaun Anderson fra Hobo-web testet i juni 2010 med samme resultat.

Så med mindre der er sker noget i nyere tid, skal man altså ikke bruge title attribute med SEO for øje.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 00:14

Frank Hellerup Madsen:
Så med mindre der er sker noget i nyere tid, skal man altså ikke bruge title attribute med SEO for øje.

Det er ikke fordi jeg vil anfægte din test, men jeg fik en tanke, at det kunne være mere nuanceret end som så. Hvis ankerteksten på linket er "Click here" eller "domænenavn.dk", men title er udfyldt med relevant tekst. Viser din test så om,  title stadigvæk ikke taget i betragtning?

Det jeg tænker er:

1 ) anker: Store bøffer | title: Store bøffer til lavpris. <-- Her kan jeg godt forstå Google-logikken.
2 ) anker: Click here | title: Store bøffer <-- Her er mine tanker, at Google godt kan få noget ud af at benytte title i sin betragtning af linket.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 00:19

Casper Schneidereit:

Frank Hellerup Madsen:

Det er ikke fordi jeg vil anfægte din test, men jeg fik en tanke, at det kunne være mere nuanceret end som så. Hvis ankerteksten på linket er "Click here" eller "domænenavn.dk", men title er udfyldt med relevant tekst. Viser din test så om,  title stadigvæk ikke taget i betragtning?

Det jeg tænker er:

1 ) anker: Store bøffer | title: Store bøffer til lavpris. <-- Her kan jeg godt forstå Google-logikken.
2 ) anker: Click here | title: Store bøffer <-- Her er mine tanker, at Google godt kan få noget ud af at benytte title i sin betragtning af linket.

Jeg tror mere du skal se på de sådan at fordi brugen af title er brugervenligt, da det giver en mulighed for at forklare hvad der er bag linket over for brugeren. Så vil det have en positiv effekt overall i din SEO. det er den mening jeg har omkring det, og rigtig meget andet som har med SEO at gøre.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Skrevet kl. 00:25

Casper Schneidereit:

Min egen test var ret lille, og indeholdt faktisk netop "klik her" og "læs mere"-ankertekster. Men title var en fejlstavning, så den matcher ikke helt dit forslag her.

Det gør til gengæld mit link til Mr. Andersons artikel ovenfor. Der har jeg skrevet noget mere relevant tekst i title end i selve linket - og selvom mit indlæg fint kan søges frem i Google nu, er der ingen spor af link title fra nogle af de to links.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 00:45

Frank Hellerup Madsen:

Min egen test var ret lille, og indeholdt faktisk netop "klik her" og "læs mere"-ankertekster. Men title var en fejlstavning, så den matcher ikke helt dit forslag her.

Det gør til gengæld mit link til Mr. Andersons artikel ovenfor. Der har jeg skrevet noget mere relevant tekst i title end i selve linket - og selvom mit indlæg fint kan søges frem i Google nu, er der ingen spor af link title fra nogle af de to links.

Jeg har ikke testet det for nyligt, men prøvede lige at se på nogle af de titles jeg har i min signatur.

fx tog jeg den title som jeg har på professionelle hjemmesider, her kommer siden rent faktisk frem på en søgning på eksakt den title, på side 2, men ændre man fx webdesigner til webdesign, kommer den først på side 3 selvom ordet webdesign også fremgår på hjemmesiden, skriver man så webdesigneren kommer den også på side 2. ingen af ordene webdesigner eller webdesigneren fremgår af teksten på den siden.

Så noget sker der. Måske man lige skulle sætte en reel test igang på det. selvom det for mig ikke betyder det helt store da jeg altid vil bruge titles for brugervenlighedens skyld og dermed også for SEO'ens skyld, da jeg ser det meste af SEO som brugervenlighed.

Tilføjelse: Jeg så lige at jeg har skrevet det så det kunne forstås forkert i forhold til hvilken side jeg snakker om, jeg snakker selvfølgelig om den side man linker til.

Med hensyn til det jeg siger om brugervenlighed, mener jeg selvfølgelig på siden hvor linket findes.

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 00:47

eftersom title har stor betydning ved billeder (ifølge Matt Cutts et cetera), tillader jeg mig at være af den overbevisning at det også har værdi ved link, og andre steder det kan sættes.

Jeg har flere gange oplevet et hop på serp, efter at have justeret title-tags på sider som i forvejen har været indexeret. -

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 01:09

J. Deleuran:
eftersom title har stor betydning ved billeder (ifølge Matt Cutts et cetera), tillader jeg mig at være af den overbevisning at det også har værdi ved link, og andre steder det kan sættes.
Du mener ikke ALT attributten? for den er yderst vigtig på billeder af flere årsager.

J. Deleuran:
Jeg har flere gange oplevet et hop på serp, efter at have justeret title-tags på sider som i forvejen har været indexeret. -
Det kan nu også være naturlige hop. det hedder dog ikke titletag, men title attributten, af den årsag at ja Title tag har helt sikkert en indflydelse, men det er en helt anden boldgade.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Side 1 ud af 6 (56 indlæg)