Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan du gøre mig klogere på app's

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino

Jeg har lige lagt mine drenge, og lidt utraditionelt tog vi ipad'en med på sengekanten og "legede" lidt i en ny app jeg havde købt - min søn synes det var super, men jeg synes godt nok den var tam, og meget dyr (12 kr) i forhold til hvad man fik... (det er en form for undervisnings app)

Jeg har så herefter siddet og søgt apples app store fra A-Z og det undrer mig ekstremt meget at der ikke er flere og specielt bedre app's indenfor dette felt. - Og så gik jeg straks igang med at tænke om man kunne få udviklet noget selv - det er reelt en ganske simpel app (uden og vide helt hvor meget arbejde der ligger bag) men selve interfacen er meget enkel.

Jeg vil ikke sidde her og spørge hvad det koster og få udviklet sådan en app, nej jeg er mere interesseret i og vide lidt mere om hele dette univers. Har hørt at når man først har fået en app udviklet, så skal den sendes til godkendelse, og så af salgsprisen på app store tager apple en pæn bid. Hvordan forholder det sig i virkeligheden, og er der et eller andet sted hvor man kan læse flere detaljer om dette.

Samtidig kunne jeg godt tænke mig og høre om der er nogle herinde der er gode til det med udvikling af apps, som måske en af de nærmeste dage har lyst til at lytte til mig, høre min ide og så måske bare kan give mig en ide om de omkostninger der er forbundet hermed.

Når man så taler app's , er det for snævert kun at satse på Danmark, eller skal man gøre det mere internationalt, her tænker jeg selvfølgelig udgifter vs. potentiel indtjening. Min app ide kan reelt konverteres nemt til andre sprog, funktionerne er fuldstændig det samme, ligeledes er interface, det eneste er tekst der skal ændres fra sprog til sprog.

Nå jeg har sikkert glemt nogle detaljer som er vigtige i forbindelse med min ide, men er lidt blændet af at det er en fantastisk ide jeg er kommet på - så hvis du har erfaringer indenfor dette felt, enten som udvikler eller kunde, så kom endelig med indspark.

Go aften

Bendtsen

Tilmeldt 15. May 11
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 20:13

Hej

Både apple og google tager 30 procent af din pris for at stille butikken og betalings system til rådighed. Du skal registrere dig som udvikler ved apple og hvis det er som firma skal du vedlægge kopi af virksomheds registrering og du skal give über god stavekontrol.. En stavefejl og din registrering skal starte forfra.. Det koster $99 om året ved apple og $25 ved google..

Dine apps skal kontrolleres af apple inden de kan komme i appstore og de har et strengt regelsæt.

Det kan virke meget indviklet men det lyder være end det er.. Håber ikke du bliver skræmt væk, sol udvikling er fantastisk sjovt og lærerigt :-)

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 09:39

Tak for dit indlæg

Er der nogle danske websites som beskriver mere omkring dette, måske en frisk Amino der har lavet en blog omkring app's og udvikling af disse.

Er det generelt dyrt og udvikle app's, eller er det ligesom og så lavet en hjemmeside, selvfølgelig kommer det an på kompleksitet mv.

Håber og få mange flere input :) på forhånd tak.

Bendtsen

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 09:53

Hej Bendtsen,

Ja det er generelt dyre at udvikle en app en en hjemmeside hvis de to skal have de samme funktionaliteter.

Man skal yderligere være opmærksom på at det bliver mere kompliceret hvis en app skal "tale" sammen med en hjemmeside.

Mvh

Peter

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 10:02

Hej Peter

Tak for input - jeg havde egentlig tænkt mig der også skulle laves noget hjemmeside halløj, men det er ikke nødvendigt at de to ting kan tale sammen, da det ene skal være et online community hvorimod app blot skal være en seperat del man kan tage med under armen når man er ude.

Er der nogen der har gode erfaringer med et firma der laver dette med udvikling af app's, som evt. kunne give mig nogle kontakt info, så jeg kunne vende min ide med de pågældende. Også for at høre i hvilket leje en omkostning ligger på? Blot som estimat?

Bendtsen

Fra Herning
Tilmeldt 25. Feb 10
Indlæg ialt: 1054
Fra  Adwords Bureauet Help2go - Online markedsføring & Branding Skrevet kl. 10:08

Hej Bendtsen,

Du skal være velkommen til at kontakte mig, jeg tager gerne en snak om din app samt kan give dig en pris på udviklingen af den. Du kan fange mig på mark @ androipo.dk eller tlf 28 96 08 19

MVH
Mark 

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 10:33

Hej MArk

Jeg kontakter dig senere i dag, men lige et dumt spørgsmål - har læst lidt på din hjemmeside og her skriver du at i kan hjælpe med at få ens app i itunes store, jeg troede kun der var musik/videoer i itunes, og at alle app's lå i apple's app store - men måske det blot viser min uvidenhed - kan du gøre mig klogere på dette felt? :)

Bendtsen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:39

Jeg har en bog der kommer på markedet om 1-2 uger der forklarer alt hvad man skal vide om apps for at få succes i App Store ved optimering og outsourcing af selve programmeringen.

Bliver forhåbentlig et aktuelt emne for dig.

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 10:43

Hej Philip,

Du må gerne sende en mail til peter.skouhus@1902software.com når du har din bog færdig.

Med venlig hilsen

Peter

Fra Herning
Tilmeldt 25. Feb 10
Indlæg ialt: 1054
Fra  Adwords Bureauet Help2go - Online markedsføring & Branding Skrevet kl. 10:49

Bendtsen:

Hej MArk

Jeg kontakter dig senere i dag, men lige et dumt spørgsmål - har læst lidt på din hjemmeside og her skriver du at i kan hjælpe med at få ens app i itunes store, jeg troede kun der var musik/videoer i itunes, og at alle app's lå i apple's app store - men måske det blot viser min uvidenhed - kan du gøre mig klogere på dette felt? :)

Bendtsen

Det lyder super.

Altså Itunes er jo en overordnet kategori, hvor App store hører til. Så jeg valgte at skrive Itunes, da jeg regnede med at det ville skabe mindst forvirring. Her kan du se at App store hører under Itunes

Ser frem til at høre fra dig.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)