Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsvirksomhed uden omsætning?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Nov 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens,

Jeg har tidligere haft et ApS, som jeg før krisen solgte, og tjente en god skilling på. Dengang svorede jeg at jeg blot skulle hygge mig som lønslave resten af livet.

Nu kilder det lidt i fingrene igen, fordi jeg går med lidt ideer. Mit nuværende jobs kontrakt forbyder mig at indtræde i et ApS eller A/S, så jeg har tænkt mig at starte en enkeltmandsvirksomhed.

Jeg aner intet om enkeltmandsvirksomheder, men det første år eller halvandet vil der sandsynligvis ikke være omsætning, da jeg endnu er i idefasen. For at komme igang er jeg dog nødt til at have et CVR nummer.

Er der nogen problemer i at der ligger en virksomhed uden omsætning?

Har jeg forstået det korrekt, at den eneste betydning det har, er at jeg blot skal lave udvidet selvangivelse, men at det ikke har nogen økonomisk eller skattemæssig betydning at der ligger en virksom hed der "ikke er i brug"?

Fra Ringsted
Tilmeldt 28. Feb 10
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 18:55

Hejsa..

Der er ingen problemer ved at have en enkeltmandsvirksomhed uden omsætning.

Dog skal du alligevel indberette moms, selvom det er et stort rundt nul. =)

Jeg har et par CVR numre liggende uden omsætning selv, og det koster intet.. (Andet end de 30 sekunder du bruger på momsindberetningen)

Alt efter hvor du bor, bør du kontrollere om du skal betale for brug af genbrugspladser. (Her hedder de affaldplus)

Dette kan du undgå ved at oprette dig om inden for de branchekoder der er fritagede.
Du kan se en oversigt ved at klikke her.

Hvis der er andet jeg kan hjælpe dig med (selvom du er en erfaren "rotte") =)

- Henrik

Tilmeldt 9. Nov 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:01

Fantastisk

Lige det svar jeg søgte. Tak.

Erfaren rotte... mjaaa... Tror bare jeg tog en chance på det rette tidspunkt :)

Jeg kan se at jeg nok ikke slipper for affaldsgebyr - men det overlever jeg nok.

Fra 5230, Odense M
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 709
Fra  ProGadget Skrevet kl. 19:18

Der skal blot laves en nulangivelse som en anden skriver. Tror også de snakker lidt om det i en af deres moms-videoer på skat webTV: http://webtv.skat.dk/ 

Vh

Casper

Ejer af egen webshop og side om gaveidéer

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 21:21

mandenmedideerne:

Jeg kan se at jeg nok ikke slipper for affaldsgebyr - men det overlever jeg nok.

Hvis du alligevel regner med 0 omsætning kan du jo vælge branchekode ud fra fritagelserne... du kan jo altid ændre branchekoden, når du går i gang....

Så har du sparet gebyret..... Big Smile

Søren

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)