Hej Michael
Velkommen tilbage til livet, jeg om nogen ved hvor vigtigt det er at folk tager stilling til organ donation - det betyder alt for rigtig mange mennesker.
Jeg blev lunge transplanteret natten mellem den 4 og 5 Maj 2011 og har det super godt her 6 måneder efter, jeg er dybt taknemmelig over min donor tog stilling.
Vi er 5 personer der alle har det godt takket være den ene donor - uden denne fantastiske donor ville ingen af os 5 være i live i dag, mine lungers evne til at optage ilt var ende på bare 12 % da jeg blev transplantateret i maj, de sidste måneder inden min opreation var jeg flere gange mere end tæt på at miste livet af min sygdom alfa-1-antistrypsinmangel (en med født genfejl i leveren)
Så jeg ved hvad for en hård tid du har været igennem, også med den måned lange indlæggelse jeg lå på riget i 25 døgn.
Håber du får styr på de nye udfordringer som følger emd din nyresygdom, heldigvis bruger man nyre fra levende donorer, så du kan jo være heldig at en ven eller en fra din familie vil hjælpe dig med en nyre og i passer sammen rent genetisk.
Jeg ønsker dig alt det bedste fremover og håber du har bevaret dit gode humør trods alt.
Venligst René Buch