Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rengørings firma

Side 4 ud af 4 (35 indlæg)
Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Ad Mindsteløn:

Det er arbejdsmarkedets parter der forhandler hovedoverenskomsten. Det sker mellem  Lands Organisationen -  LO & Dansk Arbejdsgiverforening DA.

Her fastlægges også mindsteløn ferier og andet aftale stof. Lønforhandlingerne sker lokalt og er op til den enkelte virksomhed og dennes medarbejdere.

Rammerne ferie ect. og mindstekrav til løn er fastsat.  Det er dog kun gældende for de der er organiserede på begge sider dvs. at hvis en virksomhed ikke er medlem af DA behøver den ikke følge overenskomsten.

Hvis en ansat ikke er organiseret altså medlem af en fagforening skal denne ikke følge overenskomsten heller.

Men….. en virksomhed der ikke er medlem af DA behøver så ikke at følge aftalen, men det kan give store problemer for virksomheden hvis den har ansatte der er organiseret så vil de via fagforeningen forsøge at få virksomheden til at følge min. mindsteløn og lægge pres på den uorganiserede del af de ansatte ect.

Sker det ikke har vi strejker mv. som kan sætte virksomheden i en dårlig situation!

Dette udfoldes nok mest problematisk i de lidt større virksomheder end tilfældet er for Amino virksomhederne.

Så aftale indgås mellem arbejdsmarkedets parter !

Men som det fremgår af dagspressen er det ikke velanset blandt kunder og andre at man har lønsatser under denne grænse!

Den debat køre i pressen pt!         Wink

Mvh

John sommer

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 1853

john sommer:

Men….. en virksomhed der ikke er medlem af DA behøver så ikke at følge aftalen, men det kan give store problemer for virksomheden hvis den har ansatte der er organiseret så vil de via fagforeningen forsøge at få virksomheden til at følge min. mindsteløn og lægge pres på den uorganiserede del af de ansatte ect.

Sker det ikke har vi strejker mv. som kan sætte virksomheden i en dårlig situation!

Dette udfoldes nok mest problematisk i de lidt større virksomheder end tilfældet er for Amino virksomhederne.

Så aftale indgås mellem arbejdsmarkedets parter !

Jeg ved det ikke hvilke problemer der er tale om men jeg har arbejdet i diverse virkomheder og har mine egne og har ikek fået nogle problemer. Eller jo.. jeg er blevet balklistet som en der ikke har overenskomst med f.eks sygeplejeråd. De skrev i deres sygepleje blad, og jeg fik gratis reklame og 5 nye super vikarer. Så nej man kan ikke tvinge folk til at være med i en forening... for så havde jeg oprettet en for længst og tvunget alle arbejdsgivere at være medlem:)

Så vi skal ikke skræmme trådstarter med forenninger og mindste løn.....start virksomhed .. hvis du har alt for mange penge betalt nogle af dem til foreninger.....:)

aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:13

Nu tager vi lige et svar i et ryk ;)
Hej Claus, har læst mig til alle de der ekstra omkostninger, men regner også med at skat vil fortælle mig det, når jeg i næste uge kontakter dem.

Svar 2:
Philip, jeg tror gerne der er penge at tjene i branchen, men i første omgang gør jeg det egentlig mest for at skabe arbejde, ikke for at lyde hellig eller noget.
Men idéen bygger i første omgang på at det skal gå rundt og med lidt overskud, så må pengene komme når det hele kører.

Svar 3:
Takker Parterapeuten og Peter for en lille diskution og i øvrigt alle andre aminoer, det er fantastisk dejligt at i gider at bruge jeres tid. :)

Svar 4:
Hej Elda.
Jeg har regnet en masse ting og sager ind i prisen, der er som Peter siger længere oppe en masse gebyrer og afgifter samt forsikringer der skal betales til.
Men som jeg selv har sagt også, skal jeg havde alt ned på papir og igennem en revisor eller ligende, jeg kunne forestille mig at jeg nok smide det op her på amino, så alle kan komme med deres vinkel.
Jeg tager jer aminoer seriøst og i er en kæmpe del af dette projekt.

Svar 5:
Hej Kmosen.
Jeg har tænkt over det med at jeg ikke selv skal stå som medarbejder i firmaet, jeg har en i den nære omgangskreds, som har MEGET forstand på rengøring og være i en chefrolle (kontrol rolle).
Samtidigt ved jeg også at det er dyrt at skulle betale løn, til chefer men det er nu sådan det må være i starten.
De 400 kr. Tror jeg bare vi skal lade ligge, indtil jeg har styr på det hele. ;)
Frekvensen jeg har tænkt på vil jo ligeså stilel komme efter hvad kunderne ønsker, i starten snakker vi om max. 10 personer, men lige så snart vi får flere kunder, skal der en væsentlig person ind som har ekspert erfaringer med koordinering og strukturering.
Dine betragtninger er helt i øjet ;), det er fedt at du stiller de spørgsmålstegn, du lige mener der kommer op undervejs.
Alt bliver noteret og kigget nærmere på.

Aminoer, den snak med mindsteløn, kommer egentlig ikke på tale her, som jeg forklarer i denne post, er det tænkt som en arbejdsplads med fordel for alle, arbejder, kunder og chefer.
Så bare rolig det skal være en "grøn" forretning.

Tak igen Kmosen ;)

Svar 6:
Hej Jesper. Ja markedet er desværre med den regering og måden vi kører landet på blevet til et gratis marked hvis man forstår at udnytte det korrekt.
Det skaber en masse konkurrence forvridning, som vi andre desværre må bukke under for.
Men inden alt er lagt på jorden igen, kæmper vi en brag kamp og krydser fingre, for at de høje mænd i landet, snart finder en bedre løsning end at sætte skatter op ;)

Svar 7:
Tak Jimi. Kigger lige på dit indlæg så snart som muligt. :)

Svar 8:
Peter og Parterapeuten, I to har vidst en lille uenighed som jeg måske kan give videre til Peter. Jeg ved godt hvad Peter og du mener, og jeg har samme holdning som Peter.

Slut på dennne post.
Men inden det slutter helt vil jeg endnu engang sige tusind tak for jeres hjælpende hånd og give jer en applaus hvis i fik jer læst igennem alle de svar jeg har nedpenslet i et indlæg.
God aften ;)

Jess Vinsteen

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 23:52

Hej Peter

Forskellen er foelgende: Hvis du har en mindsteloen, saa er den fastsat lovmaessigt, altsaa fra Folketinget, dvs den gaelder for alle, saa gaar man ind og regulerer loennen ved lov, det er jo netop det vi ikke har i dk, det der er unikt ved det danske system, her er det arbejdsmarkedets parter der regulerer loennen. Lad os tage rengoeringsbranchen, hvis man som firma har tegnet en overneskomst med fx 3f, saa betaler man den overenskomstmaessige loen, lad os sige den er 125 kr i timen, hvis man som firma ikke har tegnet en overenskomst, kan man for den sag skyld godt betale 115, saa paa den led er der ingen mindsteloen i dk. Saa der er en forskel paa de 2 begreber

Ellen Dancontact telemarketing www.dancontact.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 8. Sep 07
Indlæg ialt: 709
Fra  Tæpperens med fordele der forbedrer indeklimaet! TRY.dk Skrevet kl. 12:38

Hos TRY.dk rengøringsservice holder jeg mig mest til at give faste tilbud uden en sats pr. time. For det giver ofte ikke nogen mening at tale om en timeløn, da rengøringsarbejde ofte er det vi kalder usynlig rengøring, altså uden for kontorets åbningstid.

Og som Jimi korrekt skriver er der da også forskel på hvor hårdt arbejdet er:Bliver der knoklet eller er det i slapt tempo med rygepauser hver halve time og en telefon der skal besvares hver 10 min og SMS der skrives?

Så hellere et godt team der holder er flot tempo og er enige når der skal holdes pause. Derfor kan man hellere ikke med rimelighed mene at 3-400 kr. for rengøringsarbejde generelt, er alt for dyrt!!!

Ingen kan heller ikke holde et helt liv til at arbejde 12 timer dagligt med hård rengøring som jeg kender nogle der gør...de går ned med rygproblemer eller brænder mentalt ud...

BH

Lars

Side 4 ud af 4 (35 indlæg)