Jeg står med en sag med min boligforening, hvor jeg skylder dem en måneds husleje.
Da jeg stod og manglede pengene til at betale huslejen, kontaktede jeg dem med det samme og gjorde dem opmærksom på det, og fortalte at jeg vil betale ligeså snart jeg fik fat i pengene, de sagde det var okay og siden har jeg ikke hørt fra dem. Men pludselig dukker der et brev fra inkasso om det skyldte beløb, uden nogle form for rykkere inden det. De påstår at have sendt en rykker til mig, som jeg ikke har modtaget.
Men spørgsmålet er om de må sende mig til inkasso, uden at have modtaget en rykker? og så vidt jeg ved, så skal der 3 rykker, før man må sende en til inkasso, er det korrekt?
Det er fandme frækt af dem, tror de virkelig ikke at folk har andet at bruge deres surt tjente penge til. Og når du så allerede har sagt at de nok skal få deres penge på et tidspunkt - jeg er sgu ærlig talt lidt chokeret over den behandling de giver dig.
Det er fandme frækt af dem, tror de virkelig ikke at folk har andet at bruge deres surt tjente penge til. Og når du så allerede har sagt at de nok skal få deres penge på et tidspunkt - jeg er sgu ærlig talt lidt chokeret over den behandling de giver dig.
Hvorfor i alverden kan det være frækt at udlejer kræver at få din husleje !! Som tidligere skrevet skal lejer da være mere end glad for at han ikke har fået sin lejemål ophævet.
Er det så også altså også ok hvis din arbejdsgiver siger til dig at du først får løn når han han har tåd til at betale dig ??
Men spørgsmålet er om de må sende mig til inkasso, uden at have modtaget en rykker
Jeg synes du skal være glad for at de ikke har ophævet dit lejemål hvilket de faktisk kan gøre indenfor 14 dage.
Mvh
Ravn
Det har det også mere eller mindre gjort, de har givet mig 8 dage til at pakke eller betale, ellers ville jeg blive låst ude af min lejlighed og de ville få flyttemænd til at pakke min lejlighed ned. Men har snakket med dem og har fået til den første.
De behøver åbenbart kun sende en advarsel og sende mig i inkasso, men syntes virkelig at man som privatperson ikke har nogen chance, hvis man havner i en situation som jeg gøre, hvor jeg ikke har fået nogen påmindelse og ender med at inkasso brevet kommer frem som en lussing i ansigtet.
Spørgsmålet er så bare om de skal kunne bevise de har sendt dig denne rykker. eller om de "bare" kan sige de har sendt den.
Lejeloven er meget klar -og anderledes end andre krav. Leje er pligtig pengeydelse, og skal betales senest 3 hverdag efter den første ellers er det ud. Det gælder uanset om man får opkrævningen eller ej, og uanset om man har betalt sin leje til tiden de sidste 30 år, om du er på ferie eller på hospitalet. Lejen skal betales til tiden.
Du har så heldigvis en flink udlejer. Vær du gald for det.