Hej Aminoer! :) Jeg hedder Rikke. Jeg er 27 år gammel, og jeg bor i Herlev sammen med mine to skønne børn, Lucas og Lilje. Efter en del succes med handel via hjemmesiden trendsales.dk erfarede jeg, at ikke nok med at der var gode penge i internetformidling - så synes jeg faktisk også ar det er smadder sjovt! Derfor fik jeg en ide om at importere forskellige vare fra udlandet, og sælge dem videre til glade danskere (Med en god avance naturligvis) Jeg blev guidet hen til en side (I nok alle sammen keder) der hedder; www.alibaba.com Her fandt jeg MANGE fine varer, som var både "trendy" og tilmed billige. De fleste producenter fandt jeg i Kina, hvor man for kastet en masse ting i nakken, for meget få penge - når man tænker på hvad danskerne er "villige" til at betale for produkterne i den genre. Men jeg er bare lille mig - som synes at selve formidlingen er smadder skæg, men overhoved ikke har forstand på alt det som kommer imellem: "DEN DER ved jeg, at der ville være godt salg i, i DK", til "Kære frk. Hansen. Din vare er nu afsendt." Jeg mangler råd og vejledning, indenfor importregler, toldregler, SKAT, kontakter mm. Markedsføring, formidling og alt på den danske side har jeg helt styr på. Og jeg er villig til at investere nogle penge i projektet, for at få det hele op og køre. Med hvor pokker begynder jeg? Glæder mig til at blive klogere! Mvh Rikke |
Hej Rikke,
Jeg er ikke ekspert på området, men den her side har hjulpet mig rigtig meget: http://www.toldpriser.dk/
Håber du kan finde svar på nogle af dine spørgsmål der