Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man blokere for folk med adblocker?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 24. Jan 11
Indlæg ialt: 133
Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften

Jeg har haft en til at lave fix på mine affiliate / adsense sider således folk der bruger Adblocker ikke kan besøge mine sider uden at få smidt reklamer lige i smasken alligevel Big Smile

Det er jo også fint at dem med Adblocker måske studser over alle de "dejlige" reklamer de oplever. Men tænkte om man kan gå til yderligheder og afvise folk til ens side hvis de bruger adblocker ?

Jeg har ingen webshop men kun reklame sider. Kunne være så sweet at have en landing page til folk med adblocker med en tekst ala (A Good Adblocker Is A Dead Adblocker - FBI Has Been Informed You Using Adblocker).

Take Care

Simon

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 22:35

Simon Thougaard Frandsen:
Men tænkte om man kan gå til yderligheder og afvise folk til ens side hvis de bruger adblocker ?

Det er jo din side, så det kan du godt. Jeg tror at Amino eksperimenterede med noget lignende på et tidspunkt, for der var en lille periode hvor jeg blev smidt ind på en side, der bad mig slå min Adblocker fra, hvis jeg ville ind. Problemet var så bare, at jeg ikke bruger Adblocker.

Så hvis du ikke har helt styr på konfigurationen, kan du selvfølgelig også risikere at smide potentielle kunder væk.

Simon Thougaard Frandsen:
Kunne være så sweet at have en landing page til folk med adblocker med en tekst ala (A Good Adblocker Is A Dead Adblocker - FBI Has Been Informed You Using Adblocker).

Det kan jeg så ikke lige se det lækre i, men hver sin fornøjelse.. :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 24. Jan 11
Skrevet kl. 22:47

Hej Igang

Tak for svaret. Jeg syntes også det lyder svært at lave en løsning der opdager brugen af adblocker uden at ramme "uskyldige" og nej det er ikke hensigtsmæssigt som du skriver.

Altså nu sælger jeg ikke ydelser eller varer men har kun reklame sider. Jeg ville gerne sende et stækt signal om at de må benytte en anden side hvis de bruger adblocker, jeg er helt forstået med folk ikke klikker på mine reklamer men de skal ikke besøge min side hvis de ikke vil have muligheden. Så er der millioner af andre hjemmesider de kan bruge

Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 399
Fra  Butikki Skrevet kl. 22:50

Du kan aldrig forhindre mig i at sætte en gul post-it-seddel hen over de dumme Flash-reklamer. Ha, så ser jeg dem slet ikke ;-)

/Kjeld

Tilmeldt 24. Jan 11
Skrevet kl. 22:56

firma-dyr:

Du kan aldrig forhindre mig i at sætte en gul post-it-seddel hen over de dumme Flash-reklamer. Ha, så ser jeg dem slet ikke ;-)

/Kjeld

Hehe Kjeld, du kommer til at løbe tør for Post it sedler på mine sider Stick out tongue

Jeg siger ikke folk skal klikke på mine reklamer, jeg er selv 110 % banner blind. Men folk skal have muligheden for at se dem, mine reklamer er en del af designet på min hjemmeside og noget jeg bruger meget tid på.

Tilmeldt 5. Oct 11
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 09:50

Hmm, du siger at en add blokker blokkerer dine reklamer og du siger også, at de er specielt designet til formålet ? Du må da bruge de almindelige udbydere af reklamere, hvis add blokkeren skal virke - den 'smager' jo på den URL, som optræder i forbindelse med reklamen.

Tilmeldt 24. Jan 11
Skrevet kl. 07:09

Hejsa

Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår dig. Jeg bruger IKKE adblocker og ville ønske folk heller ikke brugte det fordi jeg mener det er en skidt udvikling.

Er ikke selv super skarp til programering så kan ikke oplyse eksakt hvad rutinen gør. Jeg bruger almindelige udbydere til reklamer på min site og som du helt rigtigt skriver så kigger adblocker softwaren jo på min URL og blokerer for reklamer. Derfor er der lavet en kode/URL fix som snyder adblockeren så den tror det ikke er reklame. Jeg kan ikke sige om jeg snyder alle adblockere det fix jeg har fået lavet er målrettet mod (Firefox adblocker)

Take Care

Simon

Fra København Ø
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 74
Fra  MUUV.DK Skrevet kl. 08:35

Må ærligt indrømme jeg ikke kan forstå hvorfor folk ikke selv skal kunne vælge om de vil en AdBlocker der fjerner alle de irriterende reklamer der fjerner fokus fra indholdet?

Hvorfor sende dem over til en anden side?

Nu benytter jeg selv AdBlocker når jeg besøger specifikke sider som eb.dk fordi jeg synes de har rigtig fin information, men er træt af at se på alle deres tusinde reklamebannere.¨

Med venlig hilsen
Glen Michaelsen

Guitarundervisning på Muuv.dk - Tjek det ud!

Glen Michaelsen
Genvejstast.dk - Din genvej til alle genveje

Fra Brønshøj
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 232
Skrevet kl. 09:57
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Glen Michaelsen:
Må ærligt indrømme jeg ikke kan forstå hvorfor folk ikke selv skal kunne vælge om de vil en AdBlocker der fjerner alle de irriterende reklamer der fjerner fokus fra indholdet?

Jeg kan til tider godt forstå at nogle vælger at benytter AdBlocker (der findes jo rigtig mange sider uden reelt indhold men proppet med reklamer) men det kommer som en kæmpe overraskelse for mig at der er nogle der ikke forstår hvorfor hjemmeside-ejere ser det som et probem!?

Rigtig rigtig mange sider lever af de annoncekroner, der kommer ind så hvis alle brugte AdBlocker ville de ingen indkomst have og det ville i sidste ende betyde at siderne ikke ville eksistere, og samtidig er det jo ikke fordi brugerbetaling på hjemmesider er specielt udbredt medmindre vi taler ekstremt målrettede sider (fx dating-sider og selvfølgelig amino). Jeg er ret sikker på, at hvis EB kunne levere en side uden annoncer så ville de gøre det - det kan bare stort set ikke lade sig gøre hvis man skal have en forretning til at køre, vi får jo heller ikke avisen gratis ligesom de færreste går gratis på arbejde. Disse ting er bare lidt svære at løse vha AdBlocker.

Kim Larsen | kim@soze.dk | soze.dk
alkoholprocent.dk | blomsterdekoratoer.dk | hopogdans.dk

Tilmeldt 24. Jan 11
Skrevet kl. 10:25
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Glen Michaelsen:
Nu benytter jeg selv AdBlocker når jeg besøger specifikke sider som eb.dk fordi jeg synes de har rigtig fin information, men er træt af at se på alle deres tusinde reklamebannere.¨

Altså det står jo folk frit for om de vil bruge adblocker men hvis flere folk som dig læser EB med ADblocker så forsvinder den mulighed jo snart når de ikke tjener penge så forsvinder der jo bare 60 - 70 % af nyhederne fra EB.

Jeg vil gerne sende et signal om det er forkert at sidde og læse artikler jeg har brugt lang tid på men ikke at have muligheden for at se mine reklamer. Så kan de bare kigge et andet sted jeg får jo ikke noget ud af dem. Igen jeg forventer ikke folk klikker på mine reklamer men de skal have muligheden.

Har da tænkt tanken og bruge ADblocker men jeg vil aldrig kunne se mig selv i spejlet uanset om jeg besøger en kvalitets side som Amino eller en skod hjemmeside der er fyldt med reklamer er der jo lagt arbejde i det og jeg syntes derfor ikke jeg rent moralsk kan sige nej til at se deres reklamer, men det står mig jo frit for om jeg klikker på dem.

Simon

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)