Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man blokere for folk med adblocker?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Glen Michaelsen:

Må ærligt indrømme jeg ikke kan forstå hvorfor folk ikke selv skal kunne vælge om de vil en AdBlocker der fjerner alle de irriterende reklamer der fjerner fokus fra indholdet?

Hvorfor sende dem over til en anden side?

Nu benytter jeg selv AdBlocker når jeg besøger specifikke sider som eb.dk fordi jeg synes de har rigtig fin information, men er træt af at se på alle deres tusinde reklamebannere.¨

Hvis alle gjorde som dig, ville der ikke være noget EB.dk om særligt lang tid. Medmindre du så købte abb.-adgang. Det ville være skidt for alles lige adgang til information på nettet.

Det er annoncerne, der får indholdssites til at løbe rundt. Ingen annoncer, ingen penge til at lønne dem, der laver indholdet, som du gerne vil konsumere.

Jeg kan fint forstå, at en mand, der lever af indholdssites, gerne vil skære freeloaderne fra. 

Din tilgang minder mig om AidOnline-sagen. 

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 21:53

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Tilmeldt 24. Jan 11
Indlæg ialt: 133
Skrevet kl. 22:21

@ J.Delauran

Tusinde tak for linket når kaffen er løbet igennem skal der kigges på artiklen og kan se der nogle ting netop i det jeg efterspørger.

@ Kasper B.

Godt skrevet jeg er helt enig med dig. Sjovt kommer også til at tænke på Aidonline sagen hvor de pga. stort pres blev nødt til at droppe den forretnings model. 

Vi lever i et frit land og selvfølgelig står det folk frit for om de vil bruge Adblocker men udviklingen går i den retning at det er små pluins og jeg kender flere som har adblocker uden de mener at have installeret det. Hvis folk søger på adblocker og henter et program og stopper reklamerne på den måde tager man jo et standpunkt men man kan hurtigt lige komme til at installere et plugin til en browser hvis man er stresset og hermed har man ikke muligheden for at bidrage økonomisk til de i forvejen hårdt trængte net aviser feks.

Simon

Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 399
Fra  Butikki Skrevet kl. 22:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Dengang X10 pop-up-reklamerne dukkede op, blev det meget populært, at installere en ad-blocker. Reklamefolk må jo mene, at der er nogle mennesker, der bliver smadderglade for pop-up-reklamer, små Flash-film (sågar med lyd) og andre voldsomt opmærksomhedstiltrækkende tiltag.

Yahoo mente også, det var en god ide, at overplastre deres søgemaskine med reklamer. Men så kom Google. Til at starte med uden reklamer og senere med de forholdsvis diskrete tekstreklamer. Hvis bare alle annoncører kunne indse, at deres "larmende" reklamer er dårlig karma, ville der aldrig have været behov for ad-blockere.

/Kjeld

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:01

Du kunne vel lave et div objekt med den sygeste gustne gif animation bagved også reklamen ovenpå :D 

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)