Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor er Amino for alle? Burde der være en aldersgrænse?

Side 6 ud af 7 (66 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Tommy Nitz:
Ekspedienten stiller kunden i en rigtig dårlig situation efter min mening, da det eneste formål med den udtalelse må være at fremhæve sig selv som det bedre menneske og kunden som det værre.

Det illustrerer jo netop hvor forskellige mennesker er. Jeg synes det er helt på sin plads med den friske kommentar fra ekspedienten, for det kan forhåbentlig lære kunden at der findes ekspedienter med integritet som ikke for alt i verden finder sig i hvadsonhelst fra kunder.

Jeg har det sådan at hvis man giver 0,1% i drikkepenge og lader det følge op med en smart bemærkning, så er man en klaphat. Jeg synes man bare kan sige, det er "fint nok" som kunde og så tage tingene og gå. Så har man ikke nedværdiget en anden person med en latterlig kommentar samt beløbstørrelse som er endnu mere latterlig i termen drikkepenge.

Tommy Nitz:

En person er ude og køre og ender i nærheden af en god ven. Han kører derhen og ser at vedkommende er hjemme og banker så på.

Vennen ser godt sin kammerat stå og banke på, men er ikke i humør til besøg og åbner derfor ikke døren, hvorefter vennen efter noget tid kører igen.

Hvem er den uhøflige?

I min optik er vennen der ikke lukker op den uhøflige. For hvis man er rigtige venner, sådan som jeg opfatter det, så kunne han sagtens åbne og forklare vennen at han helst bare ville være sig selv og derfor ikke lige er i humør til besøg.

Nu kan der være mange andre ubekendte i den ligning, men ud fra det konkrete ville jeg have ovenstående mening.

Køb ren argan olie her

Fra Nærum
Tilmeldt 24. Aug 11
Indlæg ialt: 332
Fra  Det hemmelige rum bag reolen Skrevet kl. 10:22

Entrepreneur - Jan:

Det illustrerer jo netop hvor forskellige mennesker er. Jeg synes det er helt på sin plads med den friske kommentar fra ekspedienten, for det kan forhåbentlig lære kunden at der findes ekspedienter med integritet som ikke for alt i verden finder sig i hvadsonhelst fra kunder.

Jeg har det sådan at hvis man giver 0,1% i drikkepenge og lader det følge op med en smart bemærkning, så er man en klaphat. Jeg synes man bare kan sige, det er "fint nok" som kunde og så tage tingene og gå. Så har man ikke nedværdiget en anden person med en latterlig kommentar samt beløbstørrelse som er endnu mere latterlig i termen drikkepenge.

Ja, hvis man ser det som at kunden nedværdigede ekspedienten eller hvis det var kundens udstråling, så har du ret i at kommentaren var velfortjent. 

Nu har jeg selv siddet i kassen i et supermarked, så jeg så mere den bemærkning som noget på lige fod med alle de andre vanvittige bemærkninger, man skulle høre fra kunder der fnisende tror, at de er de første, der kommer på det kække indslag.

Entrepreneur - Jan:

I min optik er vennen der ikke lukker op den uhøflige. For hvis man er rigtige venner, sådan som jeg opfatter det, så kunne han sagtens åbne og forklare vennen at han helst bare ville være sig selv og derfor ikke lige er i humør til besøg.

Nu kan der være mange andre ubekendte i den ligning, men ud fra det konkrete ville jeg have ovenstående mening.

Det var fandens, du forstår at formulere det så man ikke kan erklære sig uenig :oP

Ej det ubekendte, jeg ikke fik med, ville nok være at den der kommer på uanmeldt besøg brokker sig over den manglende gæstfrihed. Men du har selvfølgelig ret i at kommer en på besøg, som man ved bare vil forlade stedet i god ro og orden ved afslag, så er det uhøfligt bare at ignorere.

Med venlig hilsen

Tommy

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 11:31

DISCLAIMER: Jeg har flere profiler, men bruger selvfølgelig kun én i hver tråd.

Lige netop det her med kundeservice,og at "levere varen" er jo det helt store problem, og der synes jeg det er rigtigt godt at der en en stor aldersspredning på Amino. For vi kommer som iværksættere ikke uden om at grunden til at så mange nye firmaer lukker igen, - bygger på misforståelser og myter.

I Danmark har vi de bedste iværksættermuligheder, og du kan lave lige hvad du har lyst til. Det beviste jeg sidste år gennem et webbureau for dummyes på en anden profil, og i år bliver det fysiske butikker gennem denne profil. Sværere er det altså heller ikke!

Det kræver altså bare at man tager tyren ved hornene, og lader være med at lalle rundt fordi der er noget man ikke tør eller gider.

Det er jo fuldstændigt absurd så meget SEO relateret stof der cirkulerer og udføres på Amino, i forhold til hvor meget tingene i "baglandet" halter efter. Enten er iværksætterne dygtige men nærmest selvudslettende, eller også er de fuldstændigt selvovervurderende og tåkrummende pinlige i deres faglige formåen, - der findes tilsyneladende ingen mellemting.

Derfor synes jeg det er fint at "brøleaberne" får muligheden for at pushe deres ydelser og køre med klatten, fordi realiteterne i "rigtig forretning" hurtigt vil vise sig. Så får de banket hovedet mod muren på en overkommelig måde, og kan daffe ud som gode lønmodtagere der er en erfaring rigere.

Midt i al vrimlen, er der så de iværksættere der vokser med opgaven. Har man været på Amino i nogle år, så vil man kunne huske nogle medlemmer, som nu går en stor fremtid i møde. Medlemmer som også var unge og fjumrede lidt rundt, - men som så sandelig er kommet godt efter det.

Dét er efter min mening et Amino-særkende som du ikke vil kunne finde i et offentligt regi som væksthuse eller diverse tilskudsberettigede aktiveringsprojekter.

Det er den dér udefinerbare, usynlige ånd, - som vi alle kan bidrage til. Uanset alder.  

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Jan 10
Indlæg ialt: 2537
Fra  Your Virtual Ninja Skrevet kl. 11:36

Here is my reply, sorry about the text about screenflow demo, I am trialling Screenflow 3 and LOVE it!!

Fra København
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 491
Fra  Confocus ApS Skrevet kl. 12:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

AngryBird:
Tag nu f.eks Simon som var 14-15 da han startede, han tjener 15-20 gange mere ind hvad du gør på 5 år :)

Hvem Simon refererer du til? Og hvorfor har du behov for at være arrogant? :-) Du aner intet om Celgaards lønniveau, gør du?

The best way to predict the future is to create it. Se min profil her: Thomas Astrup 

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 12:07
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Celgaard:
I "Om Amino" står der at "Iværksætter-portalen Amino, er stedet hvor danske iværksættere og selvstændige mødes" og der er immervæk ikke ret mange selvstændige under 20 år.

Du har ret. Jeg har også længe undret mig over at der er adgang for kvinder. Der er trods alt ikke mange kvindelige iværksættere :o)

Lad Amino være et sted hvor mænd i alderen 25 - 45 år, kan sidde og bekræfte hinanden i at vi har styr på tingene, og kan få lidt faglig hjælp til de små udfordringer vi bøvler med i hverdagen. Så opretholdes det faglige niveau, og vi kan sidde og være rigtigt innovative sammen.

Jeg mener bestemt at der skal være plads til de unge (og kvinderne, jeg mener selvfølgelig ikke ovenstående), da én af de ting der gør Amino til noget specielt er, at man kan få en masse input fra en broget skare, og ikke kun folk med samme mindset som én selv.

Jeg synes at der er adskillige eksempler på unge der er startet meget tidligt på Amino, og som idag har en velkørende virksomhed, til trods for at de kun er 18 - 20 år. De tjener til inspiration for mange andre (unge som ældre), og jeg mener at de har en masse at byde ind med på mange forskellige niveauer.

Der er selvfølgelig enkelte undtagelser der er mere støj end så meget andet, men det er bestemt ikke forbeholdt de unge. Og de fleste af de tråde jeg har set der er kørt helt af sporet, er der slet ikke nogen af de unge der deltager i.

Det at opretholde et højt fagligt niveau, mener jeg ikke har noget med alder at gøre. Det er et spørgsmål om hvordan man fra Aminos side vælger at lade debatten køre. Og her kan det godt være at der skal strammes lidt op hist og her, men jeg mener som nævnt ikke at det er specielt aldersbestemt. Første skridt på vejen, kunne være at man overvejede at stoppe linkbuilding til egen side i trådene, da det en gang imellem har det med at tage overhånd, og det er oftest mere støj end brugbar information der deles. Det er lykkedes at fjerne affiliatelinks, og jeg mener at næste skridt nu bør være denne linkbuilding. Men det er et sidespor :o)

Personligt er jeg rigtigt glad for at Amino er åben for alle, og jeg får løbende nye og spændende inputs, som jeg ikke ville kunne får, hvis det var et "lukket" forum.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:12

Dukkemageren:
Dét er efter min mening et Amino-særkende som du ikke vil kunne finde i et offentligt regi som væksthuse eller diverse tilskudsberettigede aktiveringsprojekter.

PræcistYes

Det er nærmest selvudslettende hvor fantasiløse og konservativt indstillet konsulenterne fra væksthusene er. Det er ikke der der tænkes ud af boksen.

Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Indlæg ialt: 406
Fra  FokusH Skrevet kl. 12:16

Phillip Dyhr Hobbs:
sorry about the text about screenflow demo, I am trialling Screenflow 3 and LOVE it!!

It looks good, but quite difficult to respond to as I cannot quote your saying. I wasn't aware that videos therefore actually is one-way communication more than writing is even though it's possibly not meant to be (I guess?)

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 12:19
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Thasje:
Hvem Simon refererer du til?

Han tænker sandsynligvis på Simon Mørch. Du kan også søge på ham her på Amino, men i dette tilfælde mener jeg at du får et bedre billede af hvem det er, hos Google :o)

Meget inspirerende ung fyr, der sætter en streg under at der skal være plads til de unge iværksættere.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Jan 10
Indlæg ialt: 2537
Fra  Your Virtual Ninja Skrevet kl. 12:34

Marianne H:

Phillip Dyhr Hobbs:
sorry about the text about screenflow demo, I am trialling Screenflow 3 and LOVE it!!

It looks good, but quite difficult to respond to as I cannot quote your saying. I wasn't aware that videos therefore actually is one-way communication more than writing is even though it's possibly not meant to be (I guess?)

hello Marrianne

Well I'm guessing by the amount of views on having  on my YouTube videos

that most people are looking at them, so I'm sure that if you refer to watching the video then everybody will know what you're talking about.

thats Why I keep them short Smile

thank you kindly for your comment Smile

Side 6 ud af 7 (66 indlæg)