Det illustrerer jo netop hvor forskellige mennesker er. Jeg synes det er helt på sin plads med den friske kommentar fra ekspedienten, for det kan forhåbentlig lære kunden at der findes ekspedienter med integritet som ikke for alt i verden finder sig i hvadsonhelst fra kunder. Jeg har det sådan at hvis man giver 0,1% i drikkepenge og lader det følge op med en smart bemærkning, så er man en klaphat. Jeg synes man bare kan sige, det er "fint nok" som kunde og så tage tingene og gå. Så har man ikke nedværdiget en anden person med en latterlig kommentar samt beløbstørrelse som er endnu mere latterlig i termen drikkepenge.
I min optik er vennen der ikke lukker op den uhøflige. For hvis man er rigtige venner, sådan som jeg opfatter det, så kunne han sagtens åbne og forklare vennen at han helst bare ville være sig selv og derfor ikke lige er i humør til besøg. Nu kan der være mange andre ubekendte i den ligning, men ud fra det konkrete ville jeg have ovenstående mening.
|
Entrepreneur - Jan:Det illustrerer jo netop hvor forskellige mennesker er. Jeg synes det er helt på sin plads med den friske kommentar fra ekspedienten, for det kan forhåbentlig lære kunden at der findes ekspedienter med integritet som ikke for alt i verden finder sig i hvadsonhelst fra kunder.
Jeg har det sådan at hvis man giver 0,1% i drikkepenge og lader det følge op med en smart bemærkning, så er man en klaphat. Jeg synes man bare kan sige, det er "fint nok" som kunde og så tage tingene og gå. Så har man ikke nedværdiget en anden person med en latterlig kommentar samt beløbstørrelse som er endnu mere latterlig i termen drikkepenge.
Ja, hvis man ser det som at kunden nedværdigede ekspedienten eller hvis det var kundens udstråling, så har du ret i at kommentaren var velfortjent.
Nu har jeg selv siddet i kassen i et supermarked, så jeg så mere den bemærkning som noget på lige fod med alle de andre vanvittige bemærkninger, man skulle høre fra kunder der fnisende tror, at de er de første, der kommer på det kække indslag.
Entrepreneur - Jan:I min optik er vennen der ikke lukker op den uhøflige. For hvis man er rigtige venner, sådan som jeg opfatter det, så kunne han sagtens åbne og forklare vennen at han helst bare ville være sig selv og derfor ikke lige er i humør til besøg.
Nu kan der være mange andre ubekendte i den ligning, men ud fra det konkrete ville jeg have ovenstående mening.
Det var fandens, du forstår at formulere det så man ikke kan erklære sig uenig :oP
Ej det ubekendte, jeg ikke fik med, ville nok være at den der kommer på uanmeldt besøg brokker sig over den manglende gæstfrihed. Men du har selvfølgelig ret i at kommer en på besøg, som man ved bare vil forlade stedet i god ro og orden ved afslag, så er det uhøfligt bare at ignorere.
Med venlig hilsen
Tommy