Med hensyn til SEO er der nogen af de dygtigste mennesker i verden, der deltager og sætter os andre på plads når vi vildleder mere end vi vejleder. Og de kommer selv med supergode tips løbende. Hvis ikke jeg havde fundet herind, havde jeg ikke ligget på side 1 nu på søgeord som "webbureau Aalborg" og "professionel hjemmeside". Jeg havde heller ikke givet mine fremtidige hjemmesidekunder de bedste startbetingelser for også at nå derop. Viral markedsføring er der også superdygtige mennesker, som jeg gætter de griner hele vejen ned til banken. Jeg synes ikke jeg decideret har hørt tips om det, men heller ikke spørgsmål om det. Jeg tror den kræver kreativitet. Her i går fik jeg dog set et tilfælde, der har inspireret mig til en viral markedsføringskampagne. Det var ikke sket, hvis ikke Amino Buzz var blevet "spammet" af et tilfælde med den slags. Jeg må indrømme at jeg først reagerede lettere negativt på det, men til eftertanke gav det mig masser af inspiration og lærte mig noget nyt. Umbraco er ikke det der bliver postet mest om herinde. Måske fordi det er lidt mindre tilgængeligt. Det kørte jeg fast i nogen ting med og fik omgående kvalificeret hjælp fra en hardcore .NET og Umbraco udvikler. Det fik jeg gratis herinde og det er ikke lige det jeg har har haft mest råd til at betale en konsulent for at hjælpe mig med. Det håber jeg da så kommer senere. Twitter har jeg fået en del ud af. Der kom jeg kun hen pga et webinar om det samme af Martin Thorborg. Det er ikke noget jeg bruger det vilde tid på, men det har gjort at jeg har gjort nogle opdagelser om mulighed for billige købe af forskellige ting - og fået invitation til at blive en af de første på Google+. Jeg fik endda chancen for at købe 20 domæner for 21 kr. - inklusiv webhotel. Det koster selvfølgelig småpenge for de fleste, men jeg er på SU og har ikke kunnet få fritidsjob der hvor jeg ellers har kunnet få arbejde før krisen. Dette er blot en af flere chancer, der pludselig dukkede op. I øvrigt har jeg så prøvet at få retweetet en af mine udtalelser af en Microsoft guy med 42,000 følgere. Det og at jeg har mødt andre herinde, der har hjulpet mig enormt har pyntet noget på besøgstallene, så mit uåbnede webbureaus hjemmeside opnåede en dansk Alexa Rank på 1113. Det betyder på dansk noget med hvor mange besøgende, der kommer ind på min side i forhold til andre danske hjemmesider. Det er rimeligt pænt for et webbureau. Men ja, Amino er et supergodt sted når man vil starte noget op. Gode og dygtige mennesker - ja, dem er jeg taknemmelig over. Har sikkert glemt en masse ting jeg har fået ud af at være på Amino, men for at spotte guldet skal du være klar til at spotte guldet. "When the student is ready the Master will appear." |
Rune Gjersvik:Jeg mener bestemt at det er godt og sundt at netværke på tværs af aldersgrupper, for vi kan lære meget af hinanden.
Pas nu på der ikke går for meget kirkeligt broderskab i det hele Fader Gjersvik
Jeg synes lidt tingene blandes sammen. Som jeg ser det findes der de pisse irriterende unge der tror de er/kan/vil være iværksætte/iværksættere og så dem der har noget mellem ørerne og gør noget ved det.
Jeg er en af dem du så faderligt kalder voksenmobberne, jeg griner hver gang du skriver det, jeg ville mere kalde realistisk irettesættelse. I dag gider jeg ikke bruge mere tid på de unge i almindelighed, med mindre de viser de har hjernen eller genet for det de er på vej ud i. Og grunden til jeg ikke gider bruge tid på den gruppe er at de ikke gider bruge tid på sig selv og deres idé eller drøm, for de spørger om de samme ligegyldigheder som der er svaret på 100.000 gange, så de viser med al tydelighed at de IKKE har undersøgt noget og blot bruger Amino hovedløst.
Den anden gruppe unge, hvoraf jeg nu har jævnligt kontakt med flere af dem, de kæmper den hårde og seje kamp og de er allerede i en ung alder nået rigtigt langt og gør det godt, selvom de stadig begår mange fejl, og dem hjælper jeg og nogle i mit netværk, f.eks. advokater og lign, pro bono, da de altid fortjener et skub i den rigtige retning, også selvom de laver fejlene først. At de fejler først synes jeg faktisk er fedt - for det kan få koldsveden frem på deres pander og så komme til en erkendelse af at der findes trods alt nogen med tykkere hud end dem selv der er klar til at trække splinterne ud.
Men ellers har Amino nu efterhånden taget en mere seriøs drejning og det er alletiders, men jeg tror også det skyldes at en del simpelthen bare undlader at svare på dumme spørgsmål, og på den måde får I som moderatorer jo mindre at se til lige på det område :)
Men som nogle er inde på, så tror jeg Amino folket skal lægge hovedet i blød og tænke over de næste tiltag. For selvom Amino i mange år vil nyde godt af de erfaringer der gives/formidles - så kan det også risikere at havne i en deadlock situation - hvor man som iværksætter mener at der ikke er mere at hente, forstået derhen at der er mange indledende ting som man kan få hjælp til, men der er endnu flere ting som der ikke kan gives/skrives og som ikke formidles.
Jeg vil ikke nævne konkrete eksempler, men der findes efterhånden en del eksempler hvor der i en tråd meget behjælpeligt gives mange svar, men maksimum 10-20% af de svar er rigtige - og det giver nogle gange mere vildledning end vejledning.
Martins visioner har jeg ikke hørt, selvom han postede en link, men jeg tror vi går hen mod videoer eller deciderede online seminars med diskussioner på kryds og tværs om alle mulige og umulige emner.
Mange ting kan skrives, men mennesket har det ganske godt med visualisering, hvorfor der er nogle budskaber som der er skrevet der aldrig fiser ind, hvorimod hvis de eksemplifiseres visuelt, så afføder det mange flere spørgsmål og med gode svar er de med til at give den rette forståelse og i rette kontekst, og derudover er mange ting nemmere at fortælle end at skrive.
Så jeg håber på at Ekspertblogs indenfor 1 til 1½ år suppleres med webseminarer, om forskellige emner og dette kan meget vel sælges for 29,00 per stk. så den der holder seminaret og Amino honoreres og samtidig så laver en grovsortering.
Og slutteligt kunne det være dejligt hvis Amino satte en grænse for tiggeri og søgen efter fritidsjobs, forstået derhen at man får slettet indlæg hvor folk vil tigge sig til domæner eller hosting der ellers tilbydes gratis og hvad man ellers ser de dovne der tror de er iværksættere prøver at snylte sig til. Og hvis man søger sommerferiejob på Amino, så har både den unge og Amino fejlet.