Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor er Amino for alle? Burde der være en aldersgrænse?

Side 5 ud af 7 (66 indlæg)
Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 01:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Med hensyn til SEO er der nogen af de dygtigste mennesker i verden, der deltager og sætter os andre på plads når vi vildleder mere end vi vejleder. Og de kommer selv med supergode tips løbende.

Hvis ikke jeg havde fundet herind, havde jeg ikke ligget på side 1 nu på søgeord som "webbureau Aalborg" og "professionel hjemmeside". Jeg havde heller ikke givet mine fremtidige hjemmesidekunder de bedste startbetingelser for også at nå derop. 

Viral markedsføring er der også superdygtige mennesker, som jeg gætter de griner hele vejen ned til banken. Jeg synes ikke jeg decideret har hørt tips om det, men heller ikke spørgsmål om det. Jeg tror den kræver kreativitet. Her i går fik jeg dog set et tilfælde, der har inspireret mig til en viral markedsføringskampagne. Det var ikke sket, hvis ikke Amino Buzz var blevet "spammet" af et tilfælde med den slags. Jeg må indrømme at jeg først reagerede lettere negativt på det, men til eftertanke gav det mig masser af inspiration og lærte mig noget nyt.

Når det gælder WordPress - ja, har du et problem som fattig ny iværksætter, så er der hjælp at hente herinde med det samme.

Umbraco er ikke det der bliver postet mest om herinde. Måske fordi det er lidt mindre tilgængeligt. Det kørte jeg fast i nogen ting med og fik omgående kvalificeret hjælp fra en hardcore .NET og Umbraco udvikler. Det fik jeg gratis herinde og det er ikke lige det jeg har har haft mest råd til at betale en konsulent for at hjælpe mig med. Det håber jeg da så kommer senere. 

Twitter har jeg fået en del ud af. Der kom jeg kun hen pga et webinar om det samme af Martin Thorborg. Det er ikke noget jeg bruger det vilde tid på, men det har gjort at jeg har gjort nogle opdagelser om mulighed for billige købe af forskellige ting - og fået invitation til at blive en af de første på Google+. Jeg fik endda chancen for at købe 20 domæner for 21 kr. - inklusiv webhotel. Det koster selvfølgelig småpenge for de fleste, men jeg er på SU og har ikke kunnet få fritidsjob der hvor jeg ellers har kunnet få arbejde før krisen. Dette er blot en af flere chancer, der pludselig dukkede op. I øvrigt har jeg så prøvet at få retweetet en af mine udtalelser af en Microsoft guy med 42,000 følgere. Det og at jeg har mødt andre herinde, der har hjulpet mig enormt har pyntet noget på besøgstallene, så mit uåbnede webbureaus hjemmeside opnåede en dansk Alexa Rank på 1113. Det betyder på dansk noget med hvor mange besøgende, der kommer ind på min side i forhold til andre danske hjemmesider. Det er rimeligt pænt for et webbureau. 

Men ja, Amino er et supergodt sted når man vil starte noget op. 

Mht forretningsstrategi er der ikke så meget, men er der altså også en del gode bøger om det. Herinde er det lidt noget "hands-on". Men det er også det, der gælder når det kommer til stykket. Thorborg kommer en del ind på de ting i brudstykker og praksis i sine videoer. 

Gode og dygtige mennesker - ja, dem er jeg taknemmelig over.

Har sikkert glemt en masse ting jeg har fået ud af at være på Amino, men for at spotte guldet skal du være klar til at spotte guldet.

"When the student is ready the Master will appear." 

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 07:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Rune Gjersvik:
Jeg mener bestemt at det er godt og sundt at netværke på tværs af aldersgrupper, for vi kan lære meget af hinanden.

Pas nu på der ikke går for meget kirkeligt broderskab i det hele Fader Gjersvik Smile

Jeg synes lidt tingene blandes sammen. Som jeg ser det findes der de pisse irriterende unge der tror de er/kan/vil være iværksætte/iværksættere og så dem der har noget mellem ørerne og gør noget ved det.

Jeg er en af dem du så faderligt kalder voksenmobberne, jeg griner hver gang du skriver det, jeg ville mere kalde realistisk irettesættelse. I dag gider jeg ikke bruge mere tid på de unge i almindelighed, med mindre de viser de har hjernen eller genet for det de er på vej ud i. Og grunden til jeg ikke gider bruge tid på den gruppe er at de ikke gider bruge tid på sig selv og deres idé eller drøm, for de spørger om de samme ligegyldigheder som der er svaret på 100.000 gange, så de viser med al tydelighed at de IKKE har undersøgt noget og blot bruger Amino hovedløst.

Den anden gruppe unge, hvoraf jeg nu har jævnligt kontakt med flere af dem, de kæmper den hårde og seje kamp og de er allerede i en ung alder nået rigtigt langt og gør det godt, selvom de stadig begår mange fejl, og dem hjælper jeg og nogle i mit netværk, f.eks. advokater og lign, pro bono, da de altid fortjener et skub i den rigtige retning, også selvom de laver fejlene først. At de fejler først synes jeg faktisk er fedt - for det kan få koldsveden frem på deres pander og så komme til en erkendelse af at der findes trods alt nogen med tykkere hud end dem selv der er klar til at trække splinterne ud.

Men ellers har Amino nu efterhånden taget en mere seriøs drejning og det er alletiders, men jeg tror også det skyldes at en del simpelthen bare undlader at svare på dumme spørgsmål, og på den måde får I som moderatorer jo mindre at se til lige på det område :)

Men som nogle er inde på, så tror jeg Amino folket skal lægge hovedet i blød og tænke over de næste tiltag. For selvom Amino i mange år vil nyde godt af de erfaringer der gives/formidles - så kan det også risikere at havne i en deadlock situation - hvor man som iværksætter mener at der ikke er mere at hente, forstået derhen at der er mange indledende ting som man kan få hjælp til, men der er endnu flere ting som der ikke kan gives/skrives og som ikke formidles.

Jeg vil ikke nævne konkrete eksempler, men der findes efterhånden en del eksempler hvor der i en tråd meget behjælpeligt gives mange svar, men maksimum 10-20% af de svar er rigtige - og det giver nogle gange mere vildledning end vejledning.

Martins visioner har jeg ikke hørt, selvom han postede en link, men jeg tror vi går hen mod videoer eller deciderede online seminars med diskussioner på kryds og tværs om alle mulige og umulige emner.

Mange ting kan skrives, men mennesket har det ganske godt med visualisering, hvorfor der er nogle budskaber som der er skrevet der aldrig fiser ind, hvorimod hvis de eksemplifiseres visuelt, så afføder det mange flere spørgsmål og med gode svar er de med til at give den rette forståelse og i rette kontekst, og derudover er mange ting nemmere at fortælle end at skrive.

Så jeg håber på at Ekspertblogs indenfor 1 til 1½ år suppleres med webseminarer, om forskellige emner og dette kan meget vel sælges for 29,00 per stk. så den der holder seminaret og Amino honoreres og samtidig så laver en grovsortering.

Og slutteligt kunne det være dejligt hvis Amino satte en grænse for tiggeri og søgen efter fritidsjobs, forstået derhen at man får slettet indlæg hvor folk vil tigge sig til domæner eller hosting der ellers tilbydes gratis og hvad man ellers ser de dovne der tror de er iværksættere prøver at snylte sig til. Og hvis man søger sommerferiejob på Amino, så har både den unge og Amino fejlet.

Køb ren argan olie her

Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Indlæg ialt: 406
Fra  FokusH Skrevet kl. 08:02

Rune Gjersvik:

Marianne H:

Derimod savner jeg mere grundlæggende, seriøse debatter om iværksætteri.

/Marianne

Jeg foreslår at du lægger op til debat, evt. bruger Amino mere til at stille spørgsmål om div. emner du føler at du mangler svar på.

Ja, klart. Jeg skulle selvfølgelig selv gøre mere også. Det er vist bare sådan, at jeg måske ikke direkte føler mig inspireret af de debatter, der er herinde. Men jeg vil da lige give det et par chancer mere.

Rune Gjersvik:
Og ang. Amino Plus, så kan det være at du ikke har formået at bruge alle de tilbud der er til rådighed. Har du f.eks. set nogle af de videoer der kun er tilgængelige for Amino Plus medlemmer, har du overværet nogle af de webinar der har været, kun for Amino Plus.

Det har jeg sikkert ikke. Jeg har kigget rundt, men sådan lidt spontant. Og webinarer har der ikke været nogen af (så vidt jeg kan se).

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 08:54

Lundsby:
Derfor kunne jeg sagtens se en ide i at lave et område, hvor det var begrænset hvem der kunne skrive (der er ingen grund til at begrænse læse adgang). Når man så havde fået etableret en god tone, så kunne man gradvist stille og roligt lempe på begrænsning, hvordan folk opføre sig på et forum, afhænger jo meget af hvordan andre opfører sig.

Yes Jeps

Og lade alle der kunne skrive ikke måtte være anonyme.

Det er lettere og svine andre til når man er anonym. Istedet burde disse ikke kunne være anonyme. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:07
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Mht. niveauet og debattørerne, så er det vel med Amino som så mange andre fora, at "som man råber i skoven, får man svar".

Jeg synes, at niveauet er højt nok, for hvis det bliver højere - dvs. fagteknisk - må man finde et teknisk forum for det område, man søger oplysninger inden for.

Aminos force er helt klart mængden af brugere og dermed kontaktfladen. Nogle gange går det også lidt for hurtigt, for ens spørgsmål drukner nogle gange i mængden.

Hatten at for de teenagere, der tør mænge sig ind her og spørge løs, selv om de føler sig som håbløse begyndere. Det er jo vigtigt, at vi spænder bro over generationerne. Det, der er fællesnævner for Amino-brugerne uanset alder er ilden og gnisten og det at have ideer og vilje

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 09:15

Entrepreneur - Jan:
Så jeg håber på at Ekspertblogs indenfor 1 til 1½ år suppleres med webseminarer, om forskellige emner og dette kan meget vel sælges for 29,00 per stk. så den der holder seminaret og Amino honoreres og samtidig så laver en grovsortering.

Yes

Fra Nærum
Tilmeldt 24. Aug 11
Indlæg ialt: 332
Fra  Det hemmelige rum bag reolen Skrevet kl. 09:29

Hej Celgaard,

Som så mange andre nævner, så er det måske fordi at alder kan være et svært område at udelukke på.

Du kan som 40 årig sidde og ønske at åbne en portal for 18-25 årige der omhandler deres festmønstre. Her kan det være svært at sparre med andre 40 årige, da folk der er 20 år yngre sandsynligvis har en mere tidssvarende opfattelse af hvad der rører sig i nattelivet.

De unge finder jeg egentlig ret harmløse. Der er selvfølgelig enkelte indlæg der skriger af "2-3 års erfaring som teenager = jeg har svaret på alt!!" og så de mere hyggelige hvor at man mener at 10 links fra ens hjemmeside må være langt rigeligt værdi for at modtage en ny IMac i sponsorat.

Til gengæld synes jeg, at jeg langt oftere læser indlæg, fra dem under og omkring de 20, som jeg finder interessante og lærerige, end de andre typer jeg lige nævnte hverover.

Det kan selvfølgelig også afhænge af ens branche. Jeg har med webdesign og grafiske løsninger at gøre, hvor mange i den aldersgruppe "hærger", men havde jeg været i markedet for ejendomsinvesteringer, så havde jeg måske haft et andet syn på de unge og deres hjælpsomme indlæg.

Der er en anden gruppe jeg synes, der er mere med til at gøre Amino et useriøst sted at være, end de unge. Jeg har været medlem i snart 3 år, med en måneds pause for nylig.

Den gruppe er ikke aldersbetonet, men måske mere (i bedste fald) erfaringsbetonet. Det er de folk der af en eller anden årsag mener, at deres meninger / erfaringer vejer tungere end andres og derfor finder det okay at tale til andre i en tone jeg har svært ved at forestille mig de benytter ansigt-til-ansigt.

Det sker relativt ofte at trådoprettere bliver haglet ned grundet en forkert formulering eller at "eliten" ikke finder spørgsmålet interessant eller relevant nok (for dem). Desværre sker det også for nye brugere og det er ikke en god måde at byde nye kræfter velkomne på.

Lige for at imødekomme eventuelle reaktioner, så nej, jeg mener ikke at vi skal ud i Morten Korch tilstande, med fællessang og nusse-på-kind tilstande. Jeg mener dog, at det ville gavne alle i sidste ende, at udvise ganske almindelig respekt i den måde vi taler til hinanden på.

Min måneds pause udsprang faktisk af, at jeg synes at tonen var blevet ulidelig herinde og i visse tilfælde direkte "!Nationen"-agtig. De fleste af dem jeg tænker på her, ville sige at "kan man ikke tage lugten i bageriet....." og det valgte jeg så, at jeg ikke kunne.

Desværre fik jeg ikke ventet et par dage til min døsighed havde lagt sig, så udover at sætte de stakkels Aminofolk igang med alt muligt slettearbejde (undskyld til dem!), så mistede jeg ancinnetet, karma og tilknytning til alle mine tidligere indlæg. Nå det var lige et sidespring, men tænker folk over at slette deres profil, så sov på det en uges tid først, for der er virkelig ingen vej tilbage :o)

Man kan efter min mening have al erfaring og viden i verden indenfor sit felt. Men tér man sig som en arrogant tosse overfor alle andre, så er den erfaring værdiløs, for på et tidspunkt gider ingen høre på en.

Hvis man skulle udelukke nogen, skulle man måske have et automatisk karantænesystem der gør, at når man et par dage i træk hovedsageligt har fået 1 eller 2 stjerner for de indlæg man har lavet, så får man 24 timers timeout.

Så ville alle være med til at beslutte hvem der havde adgang og man ville måske tænke to gange inden man trykkede send.

Ved at få luget ud i de "Jeg er vred nu, SEND SEND SEND!!" eller "Du forstår mig ikke, du må være idiot!!"-indlæg, så ville Amino måske automatisk blive hævet til et højere niveau, eller i hvert fald et mere tåleligt niveau.

Nå men det var bare min mening!

Med venlig hilsen

Tommy

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 09:36

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

Det er ikke en gangbar løsning, for så udelukker man måske nogle med rigtige gode svar. Man skal huske det ikke er alle med viden der har et behov for enten selvpromovering eller behov for anerkendelse fra andre fordi man er den man er. Der kan være mange andre årsager til anonymitet.

Hvis man tager eksemplet forleden om fyren der sidder og udvikler APPS for Saxo Bank. Han lavede en APP som han har tjent nogle millioner på (Skak) og sidder i dag som skrevet i Saxo Bank.

Så hvis der er en debat om APPS, så kan han ikke formidle sin viden fordi han er anonym og ikke ønsker at blive akkrediteret i et debatforum eller?

Anonymitetshetzen er kun for at pleje egoer og oplysning, har intet med substansen at gøre. Debattører som uanset offentlige eller ej går over stregen, kan udelukkes af moderatorerne.

Det er lettere og svine andre til når man er anonym. Istedet burde disse ikke kunne være anonyme. 

Jeg finder det nu ikke lettere at "være grov" i nogle af mine svar på grund af jeg er anonym. For mig er der ingen forskel på det, da Amino har mine kontaktinformationer.

Jeg er til tider grov, fordi der lægges op til at man må "svare" grovere for at budskabet fiser ind eller modparten forstår hvor tåbeæig vedkommende er . Jeg er ikke typen der vender den anden kind til og tilgiver andres synder de begår mod mig, eksempelvis.

Og hvor går graden af høflighed egentlig?

Der er et indlæg her jeg læste til morgen. En der vil have en WP opsætning af et template, og så tilbyder den der kan gøre det, hvis ikke de vil gratis, at tjene 50,00!! Jeg synes det er en decideret fornærmelse overfor folk der ved noget om WP at oprette sådan et indlæg.

Og jeg overværede en sjov situation forleden. Der var en i en kø før mig der skulle 2.997 for en vare og betalte med 3.000 og sagde så til ekspedienten at de 3 kroner kunne ekspedienten beholde som drikkepenge til en glad aften i byen. Ekspedienten, var i min optik heldigvis kvik, svarede jamen det skal jeg huske næste gang jeg er i byen, men indtil da donerer jeg den formue til folk som behøver det, og lagde pengene i en indsamlingsbøsse på skranken.

Men hvem generede egentlig hvem mest?

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 09:48

Lundsby:
Derfor kunne jeg sagtens se en ide i at lave et område, hvor det var begrænset hvem der kunne skrive (der er ingen grund til at begrænse læse adgang). Når man så havde fået etableret en god tone, så kunne man gradvist stille og roligt lempe på begrænsning, hvordan folk opføre sig på et forum, afhænger jo meget af hvordan andre opfører sig.

Yes Jeps

Jeg vil så også lige tillade mig at komme med et eksempel som er ganske aktuelt, men om det bliver til noget afhænger mere af mine egen dovenskab.

Du og jeg Ib kan til tider være enige og uenige, og det er fint nok, da jeg finder (helt egoistisk fra min side) nogle af dine synspunkter vedholdende.

Og jeg skal nu snart have malet min lejlighed fordi den skal fremlejes når jeg flytter til udlandet. Der er du den maler jeg har i tankerne, hvis ikke jeg selv gør det.

Der er andre der kan tilbyde maling af en lejlighed til lavere pris og som også er Amino medlem, men grundet vedkommendes holdning, er denne kun i NO GO overvejelserne. Dette er baseret på dit udsagn og indlæg der laves, og har intet med offentlighed eller anonymitet at gøre, da I begge er offentlige.

Min pointe er, man skal ikke lægge for meget i anonymiteten (ifølge min overbevisning) men mere have fokus på substansen, når folk "klædes af".

PS Jeg ønsker ikke nøgne mænd der maler min lejlighed Smile

Køb ren argan olie her

Fra Nærum
Tilmeldt 24. Aug 11
Indlæg ialt: 332
Fra  Det hemmelige rum bag reolen Skrevet kl. 09:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Entrepreneur - Jan:

Og jeg overværede en sjov situation forleden. Der var en i en kø før mig der skulle 2.997 for en vare og betalte med 3.000 og sagde så til ekspedienten at de 3 kroner kunne ekspedienten beholde som drikkepenge til en glad aften i byen. Ekspedienten, var i min optik heldigvis kvik, svarede jamen det skal jeg huske næste gang jeg er i byen, men indtil da donerer jeg den formue til folk som behøver det, og lagde pengene i en indsamlingsbøsse på skranken.

Men hvem generede egentlig hvem mest?

Jeg vil helt klart mene ekspedienten af to årsager.

1. kunden giver ham 3 kroner som han ikke havde behøvet at give. Beløbet er jo sådan set ligegyldigt, selvom havde det været 30000, så havde ekspedienten nok været i avisen nu.

Hvilket behov får ekspedienten dækket ved at sige det til kunden, i stedet for bare at takke for de 3 kroner og så efterfølgende lægge dem i indsamlingsbøssen?

2. Hvad nu hvis kunden ikke ønsker at støtte denne indsamling? Jeg ser da flere indsamlingsbøsser som jeg ikke lægger penge i, af den eneste årsag at jeg ikke ønske at støtte formålet.

Ekspedienten stiller kunden i en rigtig dårlig situation efter min mening, da det eneste formål med den udtalelse må være at fremhæve sig selv som det bedre menneske og kunden som det værre.

Men jeg har også en så! Om høflighed. :o)

En person er ude og køre og ender i nærheden af en god ven. Han kører derhen og ser at vedkommende er hjemme og banker så på.

Vennen ser godt sin kammerat stå og banke på, men er ikke i humør til besøg og åbner derfor ikke døren, hvorefter vennen efter noget tid kører igen.

Hvem er den uhøflige?

Med venlig hilsen

Tommy

Side 5 ud af 7 (66 indlæg)