Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor er Amino for alle? Burde der være en aldersgrænse?

Side 4 ud af 7 (66 indlæg)
Fra Nordjylland
Tilmeldt 5. Mar 11
Indlæg ialt: 305
Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Madsen:

Så bliver jeg nødt til at spørge - hvorfor har du så lavet tråden?

Din overskrift på tråden er "Hvorfor er Amino for alle? Burde der ikke være en aldersgrænse?", hvilket fortæller mig, at du netop synes der BURDE være en aldersgrænse?

I de sidste tre tråde, jeg har postet på Amino, har jeg kun fået ganske få svar eller ingen - og det er jo mangfoldigheden, der giver en stof til eftertanke. Derfor valgte jeg at poste dette indlæg som et debatindlæg - heraf overskiften - hvor alle kunne komme med inputs.

Det er blevet misforstået og jeg er derfor rated med 1,5 stjerne nu blot pga. min overskrift, hvilket jeg er utrolig ærgerlig over. Kan jeg gøre noget ved det?? Huh?

Grunden til at jeg ønsker debat på dette område er, at jeg er blevet advaret mod at ende som et andet debatfora indenfor sektoren, hvor det gik fra at være et ret seriøst fora til nu at være for det yngre alderssegment. Det er for så vidt okay, hvis det er den vej man planlægger at gå. Personligt søger jeg ideer til, hvorledes man kan opretholde et godt community med et godt ry samt en mangfoldig brugersammensætning - med andre ord et fora for alle.

Har du besøgt landbrugets debat- og erfaringsforum www.erfaland.dk i dag?

Udarbejdet af landmænd, for landmænd!

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 20:31

Lundsby:
Det der er super ærgeligt er at vi savner hele vækstlaget, forstået på den måde, at langt de fleste af dem der sigter efter og har muligheder for at få en venture investering og virkeligt skalerer!

Forstår godt pointen og er sådan set også enig. Men det skal bare som du selv foreslår foregå på en måde, hvor det ikke afskærer den almene iværksætter - ung som gammel - fra at kunne deltage herinde. Hvis det udelukkende blev læsning for "bunden" af dansk iværksætteri, så vil det selvsagt også sætte en væsentlig dæmper på aktiviteten og siden vil dø ud. 

De virksomheder som ligger i vækstlaget har jo så også bare typisk bedre rådgivningsmuligheder, derfor har de måske mindre behov for viden herfra, hvilket resulterer i at der ikke ligger noget incitament for at deltage for dem. 

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 20:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Celgaard:
Det er blevet misforstået og jeg er derfor rated med 1,5 stjerne nu blot pga. min overskrift, hvilket jeg er utrolig ærgerlig over. Kan jeg gøre noget ved det?? Huh?
¨

Jeg har fjernet "ikke" fra overskriften, det tager toppen af aggressiviteten tror jeg! Yes

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Fra Nordjylland
Tilmeldt 5. Mar 11
Indlæg ialt: 305
Skrevet kl. 21:06

Tak Martin Smile

Har du besøgt landbrugets debat- og erfaringsforum www.erfaland.dk i dag?

Udarbejdet af landmænd, for landmænd!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:31

Ingen grund til at ærgre dig Celgaard - spørgsmålet er da 100% legalt at debattere - jeg er 61 men  har stor glæde af de helt unges indlæg og ønsker som skrevet står, ikke ændringer, men det behøver langt fra gælde alle - så helt legal debat, som jo mange har deltaget i, og dit oplæg var slet ikke fordømmende eller noget - så for mig - helt OK

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Indlæg ialt: 406
Fra  FokusH Skrevet kl. 00:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg synes ikke der skal være nogen aldersgrænse. Om der kommer gode ideer eller snedige spørgsmål, som 'kræver' man skal tænke før man kan svare, har i mine øjne ikke meget med alder at gøre.

I starten var jeg ganske begejstret for Amino og kiggede ind flere gange dagligt. Siden blev jeg Plus-medlem, da jeg vist troede, der så ville komme mere kød på medlemsskabet. Men i dag - 2-3 mdr efter jeg startede og efter 1 mdrs plusmedlemsskab må jeg sige, at jeg synes det er noget tyndt, hvad der er at læse herinde. Faktisk minder det temmelig meget om visse andre fora, jeg deltager i - temmelig meget små-snik-snak, hvilket kan være hyggeligt nok, men man kunne også have brugt sin tid bedre. En slags damebladstidsfordriv.

Det har dog intet med alder at gøre.

Det høje, faglige niveau findes rundt om, men man bliver som læser ikke tæppebombet.  Der er for min smag alt for rigeligt af emnet onlinehandel og diverse deromkring. Fint, hvis man står og skal bruge det, men ellers ...? Derimod savner jeg mere grundlæggende, seriøse debatter om iværksætteri.

/Marianne

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 00:30
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Debat-niveauet har ikke det store med alder at gøre.
Hvis man gerne vil have et højere niveau, må man selv sætte en standard for det.
Amino er hverken værre eller bedre end de debattører der deltager og hvis man gerne vil have debatter der f.eks. handler om at drive en fysisk butik, kan man jo starte debatten og invitere folk man kender og som ved noget om emnet, med i debatten. Stille og roligt vil der så komme mere interesse for emnet og på et tidspunkt er det en fast bestanddel af Amino. Sådan er næsten alt opstået, så det er bare om at komme igang.

Vi vil ogsåi gerne have flere ekspertbloggere der ved noget om emner vi ikke dækker. Der kan man f.eks. hjælpe os ved at maile ind med ideer til hvem vi skal invitere ind som skribenter.
Det kan også være med til at sætte skub i gode debatter om emner man har interesse for.

Og slutteligt, så har jeg været med på Amino ca. fra starten af ;-) Og jeg kan med sikkerhed sige, at niveauet aldrig har været højere end det er i dag. Udfordringen er, at folk efter et par år på Amino, ved alt hvad er er værd at vide om det der interesserer dem og derfor tror at niveauet daler, mens det blot er dem der er blevet klogere.

Så om et par år er niveauet endnu højere og besøgende endnu flere, men dennne debat og andre der minder om den, vil igen og igen blive taget op, fordi vi alle udvikler os og det er jo dejligt.

De bedste hilsner

Martin

Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Indlæg ialt: 1462
Skrevet kl. 00:41

Marianne H:

Derimod savner jeg mere grundlæggende, seriøse debatter om iværksætteri.

/Marianne

Jeg foreslår at du lægger op til debat, evt. bruger Amino mere til at stille spørgsmål om div. emner du føler at du mangler svar på.

Og ang. Amino Plus, så kan det være at du ikke har formået at bruge alle de tilbud der er til rådighed. Har du f.eks. set nogle af de videoer der kun er tilgængelige for Amino Plus medlemmer, har du overværet nogle af de webinar der har været, kun for Amino Plus.

Har du prøvet at bruge nogle af de rabatter Amino Plus får, har du brugt gavekort fra Amino Plus, boostet din forretning med Amino Boost, læst nogle af de guides der er stillet til rådighed fra kompetente eksperter, udelukkende til Amino Plus medlemmer, samt meget andet? :)

Tilføj mig på Twitter

Fra Grindsted
Tilmeldt 13. Dec 05
Indlæg ialt: 308
Skrevet kl. 00:42

Efter min mening så kan man, kan man ikke tale om en alders grænse på sådan et forum. En på 17 år kan have mere erfaring end konsulent på 35 år. Så forsæt det gode arbejde.

Fordelen ved at der hele tiden er mange flittige 15-16 årlige på Amino.dk, er jo at de allerede en del af vores kunder på vores webshops, forretninger. Hvis vi ikke lærer af dem, hvordan de vil handle så mister vi mange kunder i fremtiden.

Og til hele Amino Crew, forsæt det gode arbejde :-)

Tommy Mikkelsen

Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Indlæg ialt: 1462
Skrevet kl. 00:56

Som moderator på Amino, er det min fornemmelse af at flere af de yngre gør sig mere umage med indlæg, for ikke at virke for newbie agtige.

Selvfølgelig er der undtagelser, men jeg ser det ikke som et stort problem, tværtimod, jeg har f.eks. lært rigtig meget af unge computernørder og lign. der tænder for at vise hvad de kan, og brænder for det de laver.

Jeg har osse som moderator bemærket at mange af de kedelige indlæg, hvori mobning indgår, er begået af velvoksne medlemmer.

Husk på at når disse unge bliver ældre, og har lært meget fra Amino (hvis man behandler dem ordentligt), så vil de forhåbentlig blive rigtig gode ambassadører for Amino, og hjælpe yngre generationer på vej, og vise dem hvilke faldgruber de skal undgå.

De unge der er flasket op med Amino, vil muligvis blive endnu bedre iværksættere og overhæle flere af de gamle, og de vil især huske dem, som hjalp dem godt på vej.

Jeg mener bestemt at det er godt og sundt at netværke på tværs af aldersgrupper, for vi kan lære meget af hinanden.

Mvh. Rune.

Tilføj mig på Twitter

Side 4 ud af 7 (66 indlæg)