I de sidste tre tråde, jeg har postet på Amino, har jeg kun fået ganske få svar eller ingen - og det er jo mangfoldigheden, der giver en stof til eftertanke. Derfor valgte jeg at poste dette indlæg som et debatindlæg - heraf overskiften - hvor alle kunne komme med inputs. Det er blevet misforstået og jeg er derfor rated med 1,5 stjerne nu blot pga. min overskrift, hvilket jeg er utrolig ærgerlig over. Kan jeg gøre noget ved det?? Grunden til at jeg ønsker debat på dette område er, at jeg er blevet advaret mod at ende som et andet debatfora indenfor sektoren, hvor det gik fra at være et ret seriøst fora til nu at være for det yngre alderssegment. Det er for så vidt okay, hvis det er den vej man planlægger at gå. Personligt søger jeg ideer til, hvorledes man kan opretholde et godt community med et godt ry samt en mangfoldig brugersammensætning - med andre ord et fora for alle.
|
Lundsby:Det der er super ærgeligt er at vi savner hele vækstlaget, forstået på den måde, at langt de fleste af dem der sigter efter og har muligheder for at få en venture investering og virkeligt skalerer!
Forstår godt pointen og er sådan set også enig. Men det skal bare som du selv foreslår foregå på en måde, hvor det ikke afskærer den almene iværksætter - ung som gammel - fra at kunne deltage herinde. Hvis det udelukkende blev læsning for "bunden" af dansk iværksætteri, så vil det selvsagt også sætte en væsentlig dæmper på aktiviteten og siden vil dø ud.
De virksomheder som ligger i vækstlaget har jo så også bare typisk bedre rådgivningsmuligheder, derfor har de måske mindre behov for viden herfra, hvilket resulterer i at der ikke ligger noget incitament for at deltage for dem.