Hej Aminoer, Jeg har lavet en hjemmeside, hvor brugere skal kunne bedømme virksomheder, ud fra deres egne erfaringer. F.eks. som Trustpilot, men med rigtige butikker, eller som AOK, men inden for alle brancher. Virksomheder kan altså oprette en GRATIS profil på hjemmesiden, som de kan fylde med billeder, profil-billede, tekst osv. Jeg havde tænkt mig at kontakte virksomheder pr. email. Men fandt hurtigt ud af at det er ulovligt ifølge markedsføringslovens § 6, stk. 1. - Som der tidligere på Amino er talt om. Også selvom det er gratis for virksomheder at oprette deres profil. Derfor tænker jeg nu, at jeg selv vil oprette forskellige virksomheder på tværs af brancher, på hjemmesiden. Men hvor langt må jeg gå? - Må jeg kopiere tekst fra deres hjemmeside (eller aok) til beskrivelsen? (Evt. hvis jeg skriver kilde). - Må jeg kopiere billeder fra deres hjemmeside, eller tage et screenshot af deres hjemmeside som billede/profil-billede. - Må jeg bruge deres logo som profil-billede? Jeg er i tvivl om ovenstående går ind under nogle copyright-regler? Ps. kan det virkelig passe, at jeg ikke må kontakte virksomheder, uopfordret, via email, med tilbuddet om at oprette en profil, og være med i et spændende netværk? Håber i kan hjælpe, Mvh. ABech |
ABech:Ps. kan det virkelig passe, at jeg ikke må kontakte virksomheder, uopfordret, via email, med tilbuddet om at oprette en profil, og være med i et spændende netværk?
JA! Det kan ikke siges nok, man må ikke uanset hvad hulan du vil, medmindre du vil købe noget af dem. Slut prut finale :)