Det her er et emne jeg havde håbet på andre tog op og jeg så kunne læse med ude på sidelinjen, men det sker vist ikke :-) Jeg har gjort mig en del tanker mht mit kommende forretningskoncept og kommunikation, som jeg udmærket godt ved ikke er synligt nu. Det kommer dog når jeg er klar. Det der undrer mig er over den tilstrømning af nogengange virkeligt stærkt kompetente IT-folk, der kontakter mig for tilsyneladende at spilde min tid (og booste deres eget ego). Det jeg vil er at tjene penge på næsten det samme som dem der kontakter mig vil. Bare på min måde. Og jeg er også sikker på der er plads nok til de fleste dygtige - og det er heller ikke de dygtigste indenfor mit felt der opfører sig "dårligt" i min verden. Det er folk ude i periferien der tilsyneladende mangler egopleje. Jeg er ikke engang CVR-registreret endnu og kan mærke "heden". Jeg ved godt det ikke er de negative erfaringer folk har lyst til at skrive på et offentligt debatforum. Det var også min politik at jeg ikke ville. Jeg synes dog efterhånden at den fylder meget i form af folk, der spilder min tid, hvor de ikke burde gøre det. Jeg kan tage mit sidste konkrete eksempel. Jeg bliver kontaktet af en der åbenbart har fået det tillidshverv at indkøbe en hjemmeside for en ny iværksætter, der efter min vurdering, ikke har andet end en timeindkomst at se frem til i starten. Jeg giver tilbud jeg selv synes er så godt at jeg fortryder, men jeg har tænkt mig at holde ord. Mit svar er at en anden har lyst til at påtage opgaven. Læs: en han mener der har større status end mig. Ikke en der kan levere den bedste vare. Jeg kan umuligt være alene i den her problemstilling. Jeg tror jeg hver uge får mails fra nyopstartede webbureauer, med unge mænd der lige har fået en webuddannelse men er kørt kold i en 1-Click install WordPress hjemmeside etc. Alternativt får jeg en projektleder fra Gazellevirksomhed som mangler overblikket og så skriver/og desværre endda ringer og spørger mig om de mest hardcore spørgsmål. Bottom line må være jeg snart er dygtig nok. Men hvorfor får jeg kun henvendelser fra gratister? Andre må også have problemet. Hvordan tackler I det? |
PS: Hvis der er nogen der har en respons de ikke har lyst til at offentliggøre, så er min indbakke åben.
Jeg er mest tilhænger af at vi deler viden her, så andre også kan finde den og have gavn af den viden der ligger på Amino, men jeg forstår godt hvis det ikke er noget folk har lyst til at tale offentligt om.
Det kan også være det bare er mig ... :-)