Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan starter jeg en selvstændig virksomhed?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det her er et emne jeg havde håbet på andre tog op og jeg så kunne læse med ude på sidelinjen, men det sker vist ikke :-)

Det der er sket for mig efter jeg er begyndt at bygge noget op mht blandt andet et webbureau, men også andet. Jeg er dog realistisk og ved at webbureauet er mere end en mundfuld.

Jeg har gjort mig en del tanker mht mit kommende forretningskoncept og kommunikation, som jeg udmærket godt ved ikke er synligt nu. Det kommer dog når jeg er klar.

Det der undrer mig er over den tilstrømning af nogengange virkeligt stærkt kompetente IT-folk, der kontakter mig for tilsyneladende at spilde min tid (og booste deres eget ego).

Det jeg vil er at tjene penge på næsten det samme som dem der kontakter mig vil. Bare på min måde. Og jeg er også sikker på der er plads nok til de fleste dygtige - og det er heller ikke de dygtigste indenfor mit felt der opfører sig "dårligt" i min verden. Det er folk ude i periferien der tilsyneladende mangler egopleje. 

Jeg er ikke engang CVR-registreret endnu og kan mærke "heden". 

Det vigtigste at bemærke er at mange iværksættereAmino har været og er en støtte direkte eller indirekte. Her har størstedelen af mine erfaringer virkeligt været positive.

Jeg ved godt det ikke er de negative erfaringer folk har lyst til at skrive på et offentligt debatforum. Det var også min politik at jeg ikke ville. Jeg synes dog efterhånden at den fylder meget i form af folk, der spilder min tid, hvor de ikke burde gøre det.

Jeg kan tage mit sidste konkrete eksempel. Jeg bliver kontaktet af en der åbenbart har fået det tillidshverv at indkøbe en hjemmeside for en ny iværksætter, der efter min vurdering, ikke har andet end en timeindkomst at se frem til i starten. Jeg giver tilbud jeg selv synes er så godt at jeg fortryder, men jeg har tænkt mig at holde ord. Mit svar er at en anden har lyst til at påtage opgaven. Læs: en han mener der har større status end mig. Ikke en der kan levere den bedste vare.

Jeg kan umuligt være alene i den her problemstilling. Jeg tror jeg hver uge får mails fra nyopstartede webbureauer, med unge mænd der lige har fået en webuddannelse men er kørt kold i en 1-Click install WordPress hjemmeside etc.  Alternativt får jeg en projektleder fra Gazellevirksomhed som mangler overblikket og så skriver/og desværre endda ringer og spørger mig om de mest hardcore spørgsmål.

Bottom line må være jeg snart er dygtig nok.

Men hvorfor får jeg kun henvendelser fra gratister?

Andre må også have problemet. Hvordan tackler I det?

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 21. Sep 06
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 00:16

PS: Hvis der er nogen der har en respons de ikke har lyst til at offentliggøre, så er min indbakke åben. 

Jeg er mest tilhænger af at vi deler viden her, så andre også kan finde den og have gavn af den viden der ligger på Amino, men jeg forstår godt hvis det ikke er noget folk har lyst til at tale offentligt om.

Det kan også være det bare er mig ... :-)

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 11:07
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

.. fortæl til dem at taxameteret begynder at tælle allerede ved de indledende samtaler, da du desværre har nogle dårlige oplevelser med folk der vil have gratis ydelser.

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Tilmeldt 21. Sep 06
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 11:25

Tak, Jimi. 

Ja, du har ret. Jeg skal have lavet en prispolitik mht konsultationer. Det er sjovt nok mest IT-folk, der selv vil starte som selvstændige, der tror jeg vil arbejde gratis for dem. 

Jeg har selv brugt en del tid og penge på at lære SEO, og så var der endda en programmør, der lige mente jeg skulle forære ham et crash-kursus så han hurtigere kunne komme igang til at tjene penge til sig selv. Men ja, det er deres problem. Jeg kan tage det som en chance for at give dem et tilbud på min konsulenttid. Så er det vist ikke længere :-)

Det kommer virkeligt bare bag på mig. 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:45

Jeg startede også med at arbejde gratis for at få noget erfaring og nu skriver jeg timer på sedlen. Men selv nu kommer jeg også til at "tale over mig" herinde og giver vejledning som jeg egentligt burde tage penge for :)

Men hvis de konkret ringer så sig at dine timepris er xx kr. 

Gita Street:
Det kommer virkeligt bare bag på mig. 

Det burde det da ikke? Der er mange herinde som lige vil have et super fedt site med alle nye funktionaliteter og helst gratis :) Der er nogle det ikke er gået op for at det koster penge at tjene penge.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 21. Sep 06
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 13:04

Jeg har også arbejdet gratis, men når jeg har gjort det har jeg selv bedt om det for at få referencer og erfaring :-) Jeg stejler når folk forventer jeg skal give dem noget og de ikke har i tanker at give igen.  

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 13:42

Fortæller dem at tingen koster penge på samme måde som hvis en kunde kom til deres virksomhed, det kan de fleste forstå :-)

På med vante og så fuld tryk fremad så går det hele nok...

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)