Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Groupon markedsværdi

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Oct 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Ifølge Berlingskes business tilæg i dag, mener groupon selv de er 25$ Mia. værd. De har 35 mio. på deres mail-liste, hvilket med lidt hurtig hovedregning betyder at værdien per kunde er omkring 4.000 kr. 

De har sagt nej til en pris på 6$ mia. fra google, hvilket ville betyde omkring 700kr per kunde. Men så kan det da ikke være de nuværende kunder man betaler for, men det fremtidige potentiale og deres brand.

Men er en kunde virkelig så meget værd, for så skal der godt nok sælges meget massage osv., eller er deres brand så værdifuldt, at man ikke ville kunne opnå det samme for flere mia. $.

Hvad tænker i? 

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 14:48

Jeg kan godt forstå de tanker du gør dig. Personligt tænker jeg tilbage på 1999...

Fra København S
Tilmeldt 17. Jul 07
Indlæg ialt: 498
Fra  Amino ApS Skrevet kl. 14:55

Casper Schneidereit:

Jeg kan godt forstå de tanker du gør dig. Personligt tænker jeg tilbage på 1999...

Jeg er helt enig med Casper, det minder utrolig meget om en bobbel der er meget tæt på at briste Nyhedsværdien af hele konceptet er forsvundet, og prisen for at annoncere på fx sweatdeal er faldet rigtig meget.
For slet ikke at tale om hvor mættet markedet er, jeg kan ikke forestille mig at der er ret mange der er inde og kigge på alle de forskellige sider, som tendensen var i starten.
Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 15:21

Det lyder som de andre siger helt vildt. 30 mia kr for et firma med 35 mio kunder, så skal der godt nok kunne laves penge på de kunder... Selv hvis de kan 10-doble antallet af kunder er det for mig svært at se at man skal kunne lave nok penge til at værdien er realistisk, men de må jo have været gode til at lave profit eller hvad skyldes den høje pris?

Fra København S
Tilmeldt 17. Jul 07
Indlæg ialt: 498
Fra  Amino ApS Skrevet kl. 15:42

Men det er også værd at huske på at det er en forventing de selv har, det ville være det samme som at sige at dit hus er 1 mia værd, men i praksis er det kun 1 mio værd.

Desuden hører det også med til historien at det ikke gik nær så godt da de blev børsnoteret, læs mere her: http://epn.dk/teknologi2/computer/article2583703.ece 

Tilmeldt 3. Oct 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 18:59

For at svare på om de har været gode til at lave profit, så havde de i 2010 et underskud på en halv milliard $ ;)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)