Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Avance på elektronik tilbehør? Ved du det?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, så er vi enige. Fik måske skrevet det lidt underligt :-)

Nu er det mig, som skal sælge et produkt videre til butikker / shops og vil gerne finde den rigtige pris, som butikkerne skal give i forhold til en udsalgspris

Den udsalgspris er ikke kalkuleret endnu, men den hedder (fx) 100 USD i de amerikanske butikker.

Den pris er jo ex moms og i et andet marked, så den skal "fordanskes" - tror umiddelbart at der skal ganges op med ca 8-9
Fra København
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 300
Fra  Scanpay ApS Skrevet kl. 20:50

Mange af de silikone iPhone covers som du ser til 150-200 kr koster fra 10-20 kr i indkøb, hvilket nok også er grunden til at vi er så mange der har slået os ned over den branche :) 

Personligt sælger jeg nogle europæiske iPhone sleeves, fortrinvis i uld, som er produceret i Europa og af dyre materialer - hvorfor jeg må acceptere en markant lavere avance. Så avancen kommer meget an på hvad du sælger og hvor det er produceret, men en avance på 10% er, medmindre du har tænkt dig at sælge tusindvis, en meget lille avance.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 21:18
Lækre sleeves :-)

Og tak for svar. Giver mig en god ballast for min videre færd :-)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15094
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 04:34

Ole Thorup:

Den udsalgspris er ikke kalkuleret endnu, men den hedder (fx) 100 USD i de amerikanske butikker.

Den pris er jo ex moms og i et andet marked, så den skal "fordanskes" - tror umiddelbart at der skal ganges op med ca 8-9

Altså nu er tolden på elektronik generelt meget lav... Og kigger du på andre produkter, så koster de ca 1,5-2 gange så meget i Europa, som i USA.

Så du har nok optimist hatten på, hvis du forventer at kan sælge et produkt til 8-9 gange vejl pris i US... Så er det billigere at købe det i USA, og betale 25% i moms. Og køber man to stk, så slipper man med toldsatser mellem 0-5% typisk + 25% moms og fragt...

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 06:28
Ja, det kunne ellers være fint, men nej Ikke 8-9 gange prisen, men som omregningsfaktor i forhold til USD

100 us bliver fx til 800 dkk inkl, dansk moms.

Det passer rimeligt med sammenlignelige produkter som fx de sleeves, som nævnes ovenfor.
Side 2 ud af 2 (15 indlæg)