Ja, så er vi enige. Fik måske skrevet det lidt underligt :-)
Nu er det mig, som skal sælge et produkt videre til butikker / shops og vil gerne finde den rigtige pris, som butikkerne skal give i forhold til en udsalgspris
Den udsalgspris er ikke kalkuleret endnu, men den hedder (fx) 100 USD i de amerikanske butikker.
Den pris er jo ex moms og i et andet marked, så den skal "fordanskes" - tror umiddelbart at der skal ganges op med ca 8-9
Mange af de silikone iPhone covers som du ser til 150-200 kr koster fra 10-20 kr i indkøb, hvilket nok også er grunden til at vi er så mange der har slået os ned over den branche :)
Personligt sælger jeg nogle europæiske iPhone sleeves, fortrinvis i uld, som er produceret i Europa og af dyre materialer - hvorfor jeg må acceptere en markant lavere avance. Så avancen kommer meget an på hvad du sælger og hvor det er produceret, men en avance på 10% er, medmindre du har tænkt dig at sælge tusindvis, en meget lille avance.
Den udsalgspris er ikke kalkuleret endnu, men den hedder (fx) 100 USD i de amerikanske butikker.
Den pris er jo ex moms og i et andet marked, så den skal "fordanskes" - tror umiddelbart at der skal ganges op med ca 8-9
Altså nu er tolden på elektronik generelt meget lav... Og kigger du på andre produkter, så koster de ca 1,5-2 gange så meget i Europa, som i USA.
Så du har nok optimist hatten på, hvis du forventer at kan sælge et produkt til 8-9 gange vejl pris i US... Så er det billigere at købe det i USA, og betale 25% i moms. Og køber man to stk, så slipper man med toldsatser mellem 0-5% typisk + 25% moms og fragt...