Så har jeg fået samlet det meste om Thailand på en ny "samleside" Tursiden.dk . Jeg har forsøgt at holde det i samme enkle stil som min online slikbutik . Ikke helt færdig endnu, mangler bla. Lejeboliger i Thailand, men nærmer mig så småt :) Rigtig god hjælp fra Thomas hos Webcoders . Da vi talte sammen første gang for 1 eller måske 2 måneder siden, synes jeg han talte sort - med alle de fagudtryk, og må indrømme at jeg var tæt på at droppe ideen med selv at skulle gå igang med en wordpress side - men han har været god til at guide en som mig, totalt uden teknisk snilde igennem - tak for det Ideen med siden er at erstatte min gamle Køb af bolig side, og samtidig krydre den med meget mere konkret info om stederne, og ikke mindst udlejemuligheder og lidt affiliate. Hvad synes i so far :)
|
Hej Jesper
Jeg har jo lyst til at tage til Thailand nu
Ideen, med at samle en masse nyttig viden om Thailand på ét website, synes jeg er rigtig god. Jeg har ikke læst alt hvad der står (for det er ret stort site du har fået bygget op), men det ser ud som om, at du kommer ret godt rundt.
Det er en fin beskrivelse under "Om Thailand", men prøv at dele det op i flere underpunkter, så man undgår at skulle scrolle for meget. Du har f.eks. en overskrift der hedder Golf i Thailand. Det synes jeg ikke der er nogen grund til at nævne under beskrivelsen af Thailand, da golf i forvejen har et menupunkt foroven. Desuden kunne fx Shopping, Klima, Vacciner, Adfærd og adresser på ambassader og lign. sagtens have et punkt for sig selv. Jeg tror det vil gøre det meget mere overskueligt at finde lige præcis den information man mangler (fx hvilke vaccinationer man skal bruge), i stedet for at skulle skimme/læse sig igennem alt teksten.
Hvis du samler den mere overordnede information om Thailand i nogle underpunkter, så vil det også være nemmere at lave interne links på siden. F.eks. behøver du ikke bruge plads i beskrivelsen af Bangkok og de andre områder på at fortælle om klimaet, men i stedet kan du linke til klima-undersiden.
En anden ting jeg lige bed mærke i under beskrivelsen af Bangkok - du skriver: "Byen kan virke noget uoverskuelig – og også være ekstrem varm, specielt om sommeren (april-august), hvor temperaturen sagtens kan nå de 40 grader. Samtidig er der meget høj luftfugtighed, så husk at drikke rigeligt med vand. Trafikken i Bangkok er kaotisk, og byen er da også temmelig forurenet." Det sælger ikke Bangkok særlig godt Men jeg ved heller ikke om du har en økonomisk gevinst ved at drive websitet. Hvis ikke du har, så giver du vel egentlig bare en sandfærdig forklaring af Bangkok, men når jeg læser det, får jeg umiddelbart ikke lyst til at smutte forbi Bangkok. Nu har jeg dog været der før, og jeg er vild med Bangkok trods trafik, forurening, høje temperaturer osv.
Men i hvert fald - jeg synes du skal tænke over, om du vil være hudløst ærlig eller om du vil sælge.
Du har 2 dropdown-menuer, som er ret uoverskuelige. I stedet for at gentage menupunktet (områdebeskrivelse og golf) i punkterne i dropdown-menuen, så bare hold det til stednavnene - altså, Bangkok, Hua Hin, Pattaya osv. Og så gør det gerne venstrestillet i stedet for centreret, det vil gøre det en smule nemmere at læse.
Et par design-ting:
- din skrifttype er lidt svær at læse, synes jeg, men det er måske smag og behag.
- boksen med vejrudsigten er ikke særlig pæn, se evt. om du kan finde en anden.
- de runde hjørner på de blå og orange kasser på forsiden fungerer godt og giver siden et mere blødt look. Se evt. om du kan få det på tekstfeltet, altså rundt om hele indholdsdelen.
- se om du kan få en bladre-funktion i dit galleri, så man ikke skal åbne og lukke hvert billede. Og tilføj gerne en billedtekst om, hvor billedet er taget.
Held og lykke med sitet.
Mange hilsener,