@ Jens Fuglsang - Hvordan hænger det sammen med et SMBA? Er det ikke korrekt at i et SMBA får du udbytte i lighed med et aps? |
Revisionsfirmas egen virksomhedsform?
|

Hej Henrik Er ikke uenig i noget af det du skriver. Jeg tænker bare over hvad trådstarter mener med "at trække penge ud af virksomheden", hvis han mener at virksomheden kan låne ejeren penge fra driften, så mener jeg at huske dette er tilladt med et SMBA ligesom med et enkeltmandsselskab. Jeg har kun et overfladisk kendskab til SMBA selskaber, så måske kan du bekræfte om ovenstående er forkert? / Mvh Jens |
Det var også min første tanke, men er P/S ikke bygget op omkring aktieselskaber. Det var tilfældet da jeg for år siden beskæftigede mig lidt med den selskabsform, hvorimod et K/S kan bygges op omkring et ApS. /Henrik |
Et P/S er helt korrekt bygget op omkring et aktieselskab, hvorfor selskabsformen deslige er omfattet af selskabsloven, jf. kapitel 21. Reglerne er blevet udpenslet i selskabsloven til forskel fra aktieselskabsloven, jf. § 173. Konstruktionen, mv. antager jeg er nøjagtig det samme, som da du beskæftigede dig med konstruktionerne da der ikke er sket ændringer herved :D
|