Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rigtigt pænt af Grækerne at smadre tingene en ekstra gang

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47149
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Papandreou har ikke klart hvad der skal stemmes om meeeeen - stemmes skal der.

Det kan ikke række, at de får eftergivet halvdelen af den gæld de har kunnet opbygge med at fuske långiverne med tallene, og heller ikke det er en ensstemmig håndsrækning, mod at Grækerne så kniber ballerne rigtigt sammen - nææhhhh - der skal da lige, når alt er på plads annonceres en folkeafstemning

Jeg er ikke tosset, jeg ved godt det er hårdt for mange, og mange det er hårdt for er slet ikke de som har levet flot uden skat, men det er jo noget Grækerne må fixe i deres lovgivning. POLITISK MOD betyder ikke mod til at leve over evne for lånte penge og snyde, men MOD til at rette op når vennerne stiller op.

Vennerne gør det nok så meget for at redde sig selv, men det duer altså ikke hvis ham de hiver på i redningsbåden hele tiden sidder og borer huller i den. Tiden kan nærme sig et punkt, hvor skibsbrudne som Italien, Spanien m.fl. kan få at se hvad der sker hvis man ikke spiller med. 

Det vil blive hundedyrt for Europa, men mon ikke Grækerne får læst og påskrevet MEGET kraftigt i disse timer, og der bliver ingen second chance.

ØV ØV ØV (ja Jens More jeg ved du sagde det - men der er jo stadigt håb Skype-Surprised

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 1085
Fra  Linde-media Skrevet kl. 09:42

De vil gerne være med i euroen, men de vil ikke redde økonomien. De strejker i stedet for at lave noget produktivt. Jeg håber der bliver lavet to euros. En til de lande, som ikke klarer sig godt, og en til de lande som klarer sig godt. 

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 10:38

Forslag til nyt EU motto; "Vi har før været bagud og tabt"

Det jo desværre ikke Grækerne der er de dumme i hele denne uheldige situation, det er EU selv der har tilladt lande der ikke overholdt konvergens krav at komme ind i Euroen.

EU har siden 1992 (nogen vil sikkert sige før) taget en drejning med fup og spekulation i støtteordninger, holdninger og regler som skal finansieres af værdier og økonomi der slet ikke er tilstede = krise.

Når man  er cirka 7 sider henne i en bog om EU, så ved de fleste at det ikke er et holdbart projekt, især hvis man inddrager moral, korruption og økonomisk historie i de lande der nu hænger fast med det yderste af fingrene.

De fleste lande er med i EU for at modtage ikke deltage, og vi var nok ikke en døjt bedre selv i 72 - Havde EU været en virksomhed var den nok død engang i 70erne eller før.

Desværre er det blevet et kapløb om at komme i historiebøgerne for de absolut dummeste beslutninger i Europa efter 1945, men de lande skal heldigvis selv betale, mens Kineserne køber op i dødsboet...

Løsningen har kineserne og de gamle engelske Gentleman klubber, vil du have en plads ved truget så betaler du billetten inden du kommer ind.

/

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 10:54
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Andreas Linde:
Jeg håber der bliver lavet to euros. En til de lande, som ikke klarer sig godt, og en til de lande som klarer sig godt. 

Jeg er mere stemt for, at genindføre Drakmer og Lirer for de lande, der med deres ligegyldighed og korrupte tankegang ikke er til gavn for Euro-samarbejdet.

Tilmeldt 5. Oct 11
Indlæg ialt: 96
Fra  onthecloud-marketing.com Skrevet kl. 11:09

Jeg kan slet ikke forstå hvordan det kan lade sig gøre, at Eu som en Over administrator. IKKE har set dette ske tidligere.

Hvordan kan man under et samarbejde, se stille og roligt tallene droppe længere og længere ned.
Ma må da have fået prognoser, og andre former for advarsels lys der blinker høj rødt i mere end 6 mdr. Før dette skete.  

Dette er jo ikke sket over en kort periode.

Jeg selv var heldig. jeg havde en mellemstor produktion i Grækkenland. Solgte den 4 år siden. Dam. that were a good advice i got there.

Mvh Jim A

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Skrevet kl. 11:31

Jim Andersen:
Jeg kan slet ikke forstå hvordan det kan lade sig gøre, at Eu som en Over administrator. IKKE har set dette ske tidligere.

Helt enig Jim

Mit bud er, at EU er til for EU og politikere og ikke for Borgerne, de har mere travlt med at ansætte arbejdsløse akademikere og flytte sig selv og deres ringbind frem og tilbage mellem Frankrig og Belgien og lave analyser på ting alle andre allerede ved, end på nogen måde at skabe nogen form for værdi for det fællesskab de priser til himlen hele tiden.

Jeg mener de har bevist forlængst, de ikke har kompetencen til at lede Europa i en Union. Jeg som Eksportkøbmand med fri handel og bla. bla. burde nok være mere pro EU end mange andre.... men det har jeg så tilgode indtil det virker.

/

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Fra Odense
Tilmeldt 7. Mar 11
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 11:45

Hej Cookie

Ja, håbet kan vi til enhver tid beslutte, at ingen nogensinde kan tage fra os.

Kh. Jens More 

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 12:14

Prøv at læs denne artikel: http://www.business.dk/business-break/porsche-og-bankerot-gaar-fint-i-spaend 

Så forstår man holdningen/stemningen i samfundet en anelse bedre. Det er skræmmende at man har kunne finansiere et så stort overforbrug - og ikke haft styr på noget som helst. Læste en artikel igår om at de har udbetalt 60 mia. DKK i pensioner til folk som ikke har været berettiget - eller endda været afdøde.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Skrevet kl. 12:58

Jesper Jepsen:
Læste en artikel igår om at de har udbetalt 60 mia. DKK i pensioner til folk som ikke har været berettiget - eller endda været afdøde.

Men vi desværre ikke rigtig overraskede...

Mht. Grækenland, så er en rejser gennem en græsk lufthavn symptomatisk for hvordan hele landet "virker":

De fleste de fleste står og glor i fine uniformer, enkelte kan noget, men kun en enkelt laver noget effektivt, og det er hende tjener mindst, sjovt nok gider hun ikke det ret længe.

Grækerne har med usvigelig sikkerhed igennem 35år forstået at indføre Negativ Kaizen system - kontinuerlige forringelser af stort set alt... bortset fra EU støtte og hjælpepakker og vejret.

Jeg synes det er "pragtfuldt" at se hele EU systemet i sin afmagt er ved at vælte, når en lille "feriekoloni" der fylder 3% af EU´s økonomi har krise. Det giver håb for fremtiden for de andre ferie og tomat kolonier.... eller gør det?

Hvis jeg var i Euroland, ville jeg smide dem ud af Europen uden at eftergvive deres gæld, så kan de jo selv komme med løsningerne...

/

Fra København
Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 801
Fra  House of Visions Skrevet kl. 13:14

Hej

Det er spændende tid vi lever i og desværre har jeg ikke den store tiltro til alle disse former for hjælpepakker, da de lande, banker og os selv som modtager dem skal være klar til disse.

De at tilføre nye ressourcer til folk, der i forvejen ikke har den mentale formåen til at modtage dem eller indstille sig på de nye tider vi lever i, vil ikke have nogen gavnlig effekt. Tiden vi lever i idag er fyldt med overraskelser, og opbrud af eksisterende normer, systemer og tidligere tankegang, men sålænge vi forsøger at løse det med tidligere økonomiske modeller i kombination med at tilføre ressourcer til lande, institutioner, virksomheder og befolkninger der først og fremmest ikke er ressourcefulde, kan vi uden at skulle regne meget også finde resultatet.

Uden at have den store globale løsning må den findes i en kombination af respekt for deres behov, livsfaser og de konsekvenser som vi ikke kan gemme, men derimod forholde os til i stedet for at pynte dem med diverse former for pakkeløsninger, der mere tjener det formål at købe kortvarige stemmer til det næste valg af det ene eller andet. Vi må og skal ikke bibeholde systemer, der ikke har virket, med derimod kræve forandring og nyskabelse af os selv og andre.

Dbh.

Kim

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)